تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

مدارس تخریبی چابهار پلاسکویی دیگر/ افتتاح اسکله در فاصله چند صد متری از مدرسه ای با شکاف های عمیق محرومیت

  • کد خبر : 187113
  • 22 فروردین 1396 - 23:22

در سالی که گذشت ساختمان فروریخته پلاسکو در تهران به عنوان حافظه تاریخی این کلان شهر نمادی از مدیریت ضعیف شهری و معماری و حواشی پس از ریزش بعنوان ضعف فرهنگ ترافیکی و فرهنگی و تربیتی در محافل مختلف تبدیل شد.

مدارس تخریبی چابهار پلاسکویی دیگر/ افتتاح اسکله در فاصله چند صد متری از مدرسه ای با شکاف های عمیق محرومیت

به گزارش«کمال مهر»ا؛ به نقل از چهاربهاران، عدم وجود مدیران باسواد و متناسب با مدیریت در شورای شهر تهران از جمله قهرمانان ملی و دیگران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت ولزوم جایگزین کردن مدیران لایق متناسب با تخصصهای لازم در مدیریت شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اگر به گوشه کنار و اکناف کشور نظری بیاندازیم خواهیم دید پلاسکوهای دیگری نیز در جای جای این کشور در انتظار فرو ریختن است بگونه ای که ملموس ترین آنها مدارس تخریبی شهرستان چابهار است که تعداد انها قابل توجه می باشد.

حادثه آتش سوزی مدرسه در درود زن و پیرانشهر و همچنین سوختگی دانش آموزان هیچ وقت از حافظه نظام آموزشی کشور و مردم و داغ دیدگان پاک نخواهد شد به طوری که می توان گفت در صورت عدم رسیدگی فوری به این  مدارس فجایع جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

عدم توازن بین توسعه صنعت و زیرساختهای این بندر توریستی و ترانزیتی موجب ناعدالتی در نظامهای آموزشی و شاخصهای فرهنگی و بهداشتی با توسعه اقتصادی گردیده است.

 اکثر این مدارس در روستاهای دشتیاری و نگور هستند و با این وجود هنوز مورد استفاده دانش اموزان قرار می گیرند، مدارسی که جدای از نداشتن اقلام سرمایشی در فصول بسیار گرم و دارای رطوبت بسیار بالا از سرویسهای بهداشتی نیز محروم است و حتی در برخی کلاسها ترکها عمیقی نیز مشاهده می شود.

علی رغم کمکها و تلاشهای بسیار قابل توجه خیرین که قریب به ۹۸ درصد انان غیر بومی هستند و عدم مشارکت بومیان در ساخت مدارس که خود جای تامل و بحثی جداگانه دارد هنوز فاصله زیادی برای بازسازی و مرمت مدارس تخریبی در چابهار مشاهده می شود.

در فاصله چند کیلومتری افتتاح فاز اول اسکله شهید بهشتی چابهار در کنار ساختمانها و ویلاهای رنگارنگ منطقه آزاد غبار غم بر روی دانش آموزانی نشسته است که در کلاسهای با شکاف عمیق و مدارس فاقد سرویس بهداشتی و حتی آب خوردن و شرب بهداشتی هستند، دبستان رسالت چابهار واقع در خیابان رسالت در کنار بلوار منتهی به منطقه ازاد و گل کاری و فضای سبز و رنگ و لعابهای زیبای شهرداری که خاص مسافران نوروز و مسیر مدیران است در غبار محرومیت گم شده است.

شایسته است مسئولین به دور از فضای انتخاباتی و تبلیغاتی خود خدمت به محرومین که به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مسئولین خادم ملت هستند کمر همت ببندند و به یاری مستضعفین محرومین بشتابند که در صورت اتفاق و حادثه برای دانش اموزان گناهی نابخشودنی مرتکب گشته اند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x