تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

بازی جدید فرمانداری و شورای شهر کرج توهین به مردم است/ آیا یک میلیارد تومان هزینه بدون مصوبه را مسئولین از جیب خود می دهند؟

  • کد خبر : 187087
  • 22 فروردین 1396 - 14:51
بازی جدید فرمانداری و شورای شهر کرج توهین به مردم است/ آیا یک میلیارد تومان هزینه بدون مصوبه را مسئولین از جیب خود می دهند؟

فرمانداری کرج اعلام کرده که از یک میلیارد و هشتصد میلیون هزینه سفر دکتر روحانی فقط ۸۰۰ میلیون آن را می پذیرد و هیچ مسئولی در این استان پاسخ نمی دهد که سرنوشت باقی مانده آن چه می شود.

به گزارش«کمال مهذا؛ ، رضا شریفی عضو شورای شهر کرج در مصاحبه ای درباره هزینه های سفر دکتر روحانی به البرز گفته است که: ” فرمانداری اعلام کرده است که علاوه بر ۵۰۰ میلیون تومانی که قبل از سفر استانی رئیس‌جمهور به همراه هیئت دولت به البرز تایید شده، مابقی هزینه‌های پذیرایی به استثناء ۳- ۴ بند را نپذیرفته و رد کرده است.

با توجه به موارد پذیرفته شده از سوی فرمانداری، نزدیک به ۳۰۰ میلیون به اضافه ۵۰۰ میلیون تومان مصوب یعنی در مجموع مبلغی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان را فرمانداری شهر کرج متقبل شده است.

این خبر به این معنی است که فرمانداری مصوبه قبلی شورا یعنی هزینه مبلغ یک میلیارد و دویست میلیونی را رد کرده است و فقط ۸۰۰ میلیون آن را تایید کرده است.

بازی جدید فرمانداری و شورای شهر کرج توهین به مردم است/ آیا یک میلیارد تومان هزینه بدون مصوبه را مسئولین از جیب خود می دهند؟

به نظر می رسد مجموعه خدمات شهری و فرمانداری کرج مردم را مسخره کرده اند و می خواهند با بازی های اداری و لفاظی پوششی برای این خسارت به بیت المال ایجاد کنند.
چند نکته در این میان قابل تامل است:
۱-  همان زمانی که آخرین لایحه شهرداری برای اعتبار یک میلیارد و دویست میلیونی به صحن شورا آمد چند نفر از اعضا اعتراض کرده و لیست هزینه ها سفر دکتر روحانی به البرز را از شهرداری خواسته بودند که نهایتاً لیست یک میلیارد و هشتصد میلیونی ارائه شد و در اختیار اعضا قرار گرفت.
همان زمان و با مصوبه شورای شهر در نهایت از این هزینه نجومی! فقط یک میلیارد و پانصد میلیون آن توانسته بود مصوبه دریافت کند و حدود ۳۰۰ میلیون آن بدون مصوبه باقی مانده بود.
در این میان هیچ یک از مدیران و اعضای شورای شهر و از همه مهمتر شهردار کرج توضیح نداده بود که تکلیف این ۳۰۰ میلیون هزینه انجام شده و اعتبار صرف شده بیت المال چه می شود؟

۲-  بعد از انتشار این لیست و علی رغم همه هجمه ها و انتقادات به انتشار کنندگان آن که از توهین هم خالی نبوده و در بعضی موارد رسماً انکار شده بود، هیچ یک از دستگاه ها از شهرداری تا خود نهاد ریاست جمهوری و استانداری شکایت رسمی از انتشار دهندگان صورت ندادند، چرا که دقیقاً می دانستند که اطلاعات منتشره کاملاً دقیق و با سند محکم است.

۳-  پس از این مطالبه عمومی و انتقادات شکل گرفته در اقدام بسیار قابل تامل و جالب فرمانداری کرج اعلام می کند که مصوبه های شورا در این زمینه را نپذیرفته و مبلغ آن را کاهش می دهد!!!
به این معنی که یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان پول مردم خرج شده است و بعد فرمانداری این مبلغ را می خواهد کاهش دهد!
همان زمان که مصوبه دوم به شورا آمد مهمترین سوال از جناب آقای ترکاشوند این بود که شما فقط در حد ۵۰۰ میلیون تومان مصوب اجازه هزینه داشتید و چرا بیشتر از این مبلغ خرج کردید؟ و چطور این یک میلیارد و هشتصد میلیون را بدون مصوبه صرف کرده اید؟ حال جالب است فرمانداری بعد از پنج ماه از این سفر می گوید که این هزینه را قبول نمی کنیم!
اگر شما قبول نکنید چه اتفاقی می افتد؟ این مبلغ به بیت المال بازمی گردد؟ خاطیان این تخلف محکوم می شوند؟ و از همه مهمتر تکلیف این یک میلیارد هزینه انجام شده و بدون مصوبه چه می شود؟
تا پیش از این سیصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده بدون مصوبه وجود داشت و با اقدام جدید فرمانداری این مبلغ به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
یک مسئول در این استان پاسخ گو باشد که این مبلغ از کجا تامین شده و سرنوشت آن چه می شود؟

۴-  نکته بسیار مهمتر این که این تحرکات بعد از پنج ماه چه معنی و هدفی دارد؟ یک هزینه نجومی و غیر قانونی برای سفر یک روزه انجام شده است و بعد از پنج ماه مسئولین آنرا بین همدیگر پاسکاری می کنند و در این میان آن چیزی که به تمسخر گرفته می شود گوش و ذهن مردم است و گرنه چه معنی دارد که امروز پولی که خرج شده است را فرمانداری بگوید قبول نمی کنم! خوب شما قبول نکنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا مسئولان خاطی این مبلغ را از جیب شخصی خود پرداخت می کنند؟ قطعاً پاسخ این سوال مثبت نیست و همه این جنجال ها و بازی های اداری برای منحرف کردن اذهان مردم است و این هدر دادن بیت المال به هیچ وجه با این اقدامات جبران نمی شود.

۵-  در پایان مسئول در برابر این مطالبه مردم پاسخ گو باشند که تکلیف این هزینه های انجام شده و بدون مصوبه دقیقاً چه می شود؟ وقتی که شهرداری مبلغی را از خرج های خود اعلام می کند و شورای شهر و فرمانداری آن را نمی پذیرند و کمتر از نصف آن را مصوب می کنند تکلیف این هزینه انجام شده چه می شود؟

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x