روایت جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از جنگیدن در مقابل تکفیری‌ها

به گزارش«کمال مهر»، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم هفتمین روز شهادت شهید‌ حسین معز غلامی که روز جمعه ۴ فروردین ماه ۱۳۹۶ در منطقه «حماء» سوریه به شهادت رسید، اظهار داشت: در گذشته گمان می‌کردیم که روحیه شهادت‌طلبی تنها منحصر به رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است اما حضور در جبهه مقاومت و دیدن جوانان مشتاقی که داوطلبانه و با اصرار در آنجا حضور داشتند ثابت کرد این روحیه در نسل کنونی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی و اشتیاق افراد برای شهادت در راه خدا در میان رزمندگان جبهه مقاومت بسیار است، افزود: هنگامی که ‌در عملیات‌ها‌ گروه‌های تکفیری را دور می‌زدیم به‌محض اینکه متوجه می‌شدند از نظر پشتیبانی دچار مشکل شده‌اند، فرار می‌کردند اما رزمندگان جبهه مقاومت حتی با وجود آتش سنگین دشمن به کار خود ادامه می دادند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه به‌دلیل متفاوت بودن نوع جنگ در جبهه مقاومت تقریبا ‌شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده‌ایم، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جنگ عراق علیه ایران از نوع جنگ هم‌طراز و غیرهم‌طراز بود در حالی که اکنون جنگ در جبهه مقاومت از نوع «تهدید نوظهور» است و این در حالی است که قدرت‌های بزرگ با وجود اشراف اطلاعاتی و تسلیحاتی ‌که دارند، در برابر این جنگ زانو می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل آنها به هیچ وجه حاضر نیستند در چنین جنگ هایی شرکت کنند، تصریح کرد: در مقابل، فرزندان ایران این افتخار را دارند که بدون در اختیار داشتن تجهیزات و تسلیحات بسیار، بدون احساس ترس در برابر آنها بایستند چون این جوانان به‌عشق حضرت زینب(س) با اتکا بر معنویت در برابر گروه‌های تکفیری ایستاده‌اند.

سردار عراقی در ادامه با تجلیل از مقام شامخ شهدا و مدافعان حرم اظهار داشت: این افراد با میل و با اصرار خود در جبهه مقاومت حاضر شدند؛ در واقع آن ها بر ‌عکس بسیاری از انسان‌های کنونی به امور دنیایی پشت کرده و با اعتقادشان، اراده خود را بر تروریست‌ها در جبهه مقاومت تحمیل کردند.

شهید معز غلامی متولد فروردین ۱۳۷۳ از اعضای فعال پایگاه بسیج قمر بنی هاشم(ع) حوزه ۱۱۳ سپاه تهران بزرگ بود که در سالروزتولد ۲۳ سالگی اش در چهارم فروردین ۹۶۶ به فیض شهادت نائل شد. ‌