تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فاطمه حسینی کم کارترین نماینده لیست امید تهران/ حامیان دیروز هم حالا پشیمان هستند

  • کد خبر : 186430
  • 15 فروردین 1396 - 10:10
فاطمه حسینی کم کارترین نماینده لیست امید تهران/ حامیان دیروز هم حالا پشیمان هستند

عضو لیست امید تهران و دختر صفدرحسینی ، درکانال تلگرامی اصلاحات نیوز در میان نمایندگان لیست امید تهران، به عنوان کم کارترین نماینده انتخاب شد.

به گزارش«کمال مهر» به نقل از صبح زاگرس، سیده فاطمه حسینی متولد ۱۳۶۴ چهره سیاسی اصلاح طلب (لیست امید) و نمایندهٔ تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی است و این در صورتی است که سیده فاطمه حسینی در تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را «دکتر» معرفی کرده بود .

وی همچنین در سن ۲۶ سالگی مجوز ثبت یک شرکت صرافی را در بحبوحه بحران ارزی و کمبود ارز از معاون وقت بانک مرکزی دریافت کرد که غیرمجاز اعلام شد ولی با وجود غیرمجاز اعلام شدن در سالهای بعد سرمایهٔ اعضای آن بر طبق اسناد منتشر شده در روزنامه رسمی کشور از ۲۰۰ میلیون به ۴ میلیارد افزایش داشته است.

سیده فاطمه حسینی، دختر سید صفدر حسینی، وزیر کار و وزیر اقتصاد دولت هشتم (دولت سیّدمحمد خاتمی) و رئیس سابق سازمان صندوق توسعه ملی است.

وی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لیست سی نفرهٔ ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم به عنوان جوان‌ترین نامزد در تهران حضور داشت و توانست با کسب ۱٬۲۱۸٬۷۲۷ رأی، در رتبهٔ دهم تهران، وارد مجلس دهم شود.

در جدیدترین رتبه بندی اعضای فعال لیست های امید استان ها در مجلس شورای اسلامی، فاطمه حسینی، عضو لیست امید تهران و دختر  صفدر حسینی ، در کانال اصلاحات نیوز در میان نمایندگان لیست امید تهران، به عنوان کم کارترین نماینده انتخاب شد.

سیده فاطمه حسینی از زمان نمایندگی شدنش تنها به فکر لاپوشونی فعالیت ها و حقوق های نجومی پدرش پرداخته و تاکنون بر اساس خبرها و گزارش هایی که در رسانه ها و این بار در کانال تلگرامی اصلاح طلبان و لیست امید عنوان شده است از وی به عنوان کم کار ترین نماینده لیست امید نام برده شده است.

چه کسانی ار دختر صفدر حسینی حمایت کردند؟

دفاع از حقوق های نجومی پدر

فاطمه حسینی در برابر موج انتقادات به عملکرد خانوادگی اش ترجیح داد برای اولین نطقش در مجلس شورای اسلامی با گرفتن فرصت سوال از وزیر ارتباطات، تمام وقت آن را به دفاع از خود و خانواده اش اختصاص دهد. کار خلاف آیین نامه مجلس که به قطع میکروفون او توسط علی مطهری انجامید. همین باعث شد که علاوه بر اوج گیری انتقادها از وی و عملکردش این سوال به وجود آید که چه کسانی برای نمایندگی مجلس او را به مردم معرفی کردند و حامیان او بودند؟

با مرور اخبار انتخاباتی چندماه پیش به افراد مختلفی بر می خوریم که خود را به عنوان حامیان حسینی معرفی و از مردم خواستند که به او رای دهند، علاوه برا افراد سیاسی، اقتصادی و حزبی چهره های دیگری هم از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران در این میان هستند.

سیده فاطمه حسینی در یک جلسه رسمی مجلس که محمود واعظی وزیر ارتباطات میهمان مجلس بود و گزارشی از روند وزارتخانه خود بیان می‌کرد، به بهانهٔ اعتراض به وزارت ارتباطات وقت گرفت، اما به جای صحبت در موضوع، در دفاع از پدرش، صفدر حسینی که در پی رسوایی فیش‌های حقوقی مدیران دولتی ایران برکنار شده بود، و اتهامات مالی خانواده اش صحبت کرد. او همچنین از دولت خواست فضای مجازی را کنترل کند.

واکنشِ علی مطهری به سخنانِ خارج از موضوع  فاطمه حسینی

 لطفاً در موضوع صحبت کنید. اما حسینی توجهی به تذکرِ مطهری نکرد و سخنانش را ادامه داد. مطهری چندباری تهدید کرد که بلندگو را قطع می‌کند و دستِ آخر، رئیس موقت مجلسِ ایران پس از چند بار تذکر، مجبور به قطعِ میکروفونِ او شد.این سخنرانی، به دلیل استفاده شخصی از تریبون مجلس و زیر سؤال بردن اعتبار لیست امید با انتقاداتی مواجه شد. وی در همان زمان با انتشار جوابیه‌ای اتهامات وارده به خود در فضای رسانه‌ای را تکذیب و رسانه‌ها را به رعایت اخلاق در انتشار اخبار موثق دعوت کرد.

 

مصاحبه نمی کنم!

 

لیلی رشیدی هم یکی از هنرمندانی بود که در بحبوحه انتخابات نام او به عنوان یکی از حامیان فاطمه حسینی منتشر شد و هنگامی که یکی از رسانه ها به سراغ او هم رفت تا نظرش پیرامون ماجراهای اخیر این نماینده تاجر را جویا شود اما خانم بازیگر که پس از برخورد عصبی راضی به مصاحبه شده بود از پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه پیرامون حمایتش از این نماینده مجلس در زمان انتخابات خودداری کرد.

مجید خدایی، کشتی گیر صاحب نام هم دیگر حامی دختر صفدر حسینی در انتخابات مجلس دهم بود که آن زمان در توصیف این خانم نماینده گفته بود: «نامزدهای جوانی همچون خانم سیده فاطمه حسینی شناخت بیشتری از مطالبات و دغدغه های جوانان دارند. رشد و توسعه کشور نیازمند حضور جوانان نخبه و پرانرژی است.»

اما این ورزشکار نام آشنا نیز شیوه مشابهی را در پیش گرفت و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر علت تبلیغ فاطمه حسینی در زمان انتخابات ترجیح داد بدون اشاره به عملکرد سیاسی چند ماه پیشش بگوید: «من یک چهره ورزشی هستم و فقط در این مورد صحبت می کنم»!

چهره های دیگری مانند افشین پیروانی که در زمان انتخابات حامی حسینی بودند نیز در خصوص حمایت از حسینی پاسخی نداده و حاضر به مصاحبه نشدند.

در فهرست حامیان فاطمه حسینی نامهایی مانند پوران درخشنده و آزاده صمدی و حمید سوریان نیز به چشم می خورد.

این یک شیوه مرسوم است که افراد مشهور موسوم به سلبریتی در رقابت های انتخاباتی از یک فرد حمایت می کنند و این حق طبیعی همه اشخاص جامعه است. حتی این مسئله برای جلب مشارکت سیاسی مردم نیز در مجموع مفید است. اما نکته مهم در این فعالیت ها، دقت در انتخابات کاندیداها و معرفی آنان به جامعه و از طرف دیگر پاسخگویی به هواداران در خصوص این تبلیغات است؛ نکته ای که به نظر می رسد در ایران امری مغفول است؛ یعنی اشخاص به راحتی وارد فضای انتخاباتی می شوند اما نه آگاهی و شناخت از فرد مورد حمایت و برنامه های او دارند و نه حاضرند بعد از انتخابات درچنین مواردی که منجر به رسوایی های بزرگ اخلاقی و اقتصادی می شود پاسخگوی تبلیغات خود باشند و در مواردی اینچنین لااقل از مردم عذرخواهی کنند تا اعتماد آنها را از جامعه ورزشکاران و بازیگران سلب نکنند.

این کار فاطمه حسینی به اینجا ختم نمی شود و نمونه های بارز کنایه های رئیس و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را در ذیل به صورت مختصر می خوانید که می توان گفت علت های اصلی انتخاب وی به عنوان کم کارترین نماینده لیست امید نام برده شده است.

دختر صفدر حسینی وقتی به عنوان جوان ترین کاندیدای لیست امید و چهره جوان اقتصادی اصلاح طلبان برای مجلس دهم این سخنان را بر زبان می آورد شاید فکر نمی کرد بعد از چند ماه و در نخستین هفته های شروع کارش به عنوان نماینده مجلس، سوژه رسانه ها و نقل محافل شود آن هم نه برای وعده هایی که در انتخابات داده بود بلکه برای فعالیت های اقتصادی شگفت انگیز پنهانش در عنفوان جوانی.

افشای حقوق های نجومی سید صفدر و حق اوقات فراغت فرزندان

ریزش این دومینو درست جایی که فیش حقوقی رئیس صندوق توسعه ملی افشا شد، سید صفدر حسینی پدر فاطمه حسینی، ۵۷ میلیون تومان در ماه حقوق می گرفت که بخشی از این حقوق نیز به عنوان «حق اوقات فراغت فرزندان» وی پرداخت می شد!
این افشاگری به اندازه کافی توجهات را بر فاطمه حسینی افزود تا این که سندی دیگر منتشر شد؛ نماینده جوان تهران، سال ۹۰ در ابتدای بحران ارزی ناشی از تحریم ها با تاسیس یک صرافی  خانوادگی با (سوء)استفاده از تلاطم وحشتناک آن دوران بازار و افزایش چشمگیر تورم و فشار اقتصادی به مردم که از آن صحبت کرده، در ۲۷ سالگی سود هنگفتی به جیب زده بود اما وی و حامیانش هیچ گاه سخنی از این صرافی  و مزایایی آقازادگی در فیش حقوقی پدرش به میان نیاورده بودند.

کنایه لاریجانی به «دختر صفدر حسینی»در جریان بررسی بودجه صورت گرفت؛

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده تهران مبنی بر اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی خلاف قانون اساسی است، گفت: این اظهارات شما مقداری به سوابق قومی تان بازمی گردد.

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی بندهایی از لایحه بودجه در خصوص هزینه کرد منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران درخواست حذف بندی از لایحه را مطرح کرد که ۱۰ درصد از منابع صندوق به عشایر اختصاص می یافت.

وی در  نهایت پیشنهاد خود را پس گرفت و گفت: بندهای الحاقی که مربوط به برداشت از صندوق ملی است خلاف قانون اساسی و برنامه توسعه است.

حسینی ادامه داد: عشایر که زندگی آنها نمونه اقتصاد مقاومتی است کم برخوردارترین قشر از بندهای الحاقی بوده‌اند بنابراین پیشنهاد خود را پس می گیرم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به فاطمه حسینی گفت: مخالفت شما با این بندها یک مقداری هم به سوابق قومی تان بازمی گردد.

حال باید دید که اصلاح طلبان با چنین نماینده هایی می خواهند چه برنامه هایی داشته باشند، نماینده ای که از بدو ورود خود به مجلس شورای اسلامی تنها به فکر حمایت از پدر و همسرش بوده است و حقوق نجومی پدر خود را حق او می داند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x