تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رژیم کاهش وزن پس از تعطیلات نوروزی

  • کد خبر : 186370
  • 15 فروردین 1396 - 9:08
رژیم کاهش وزن پس از تعطیلات نوروزی

یک متخصص تغذیه درباره راههای جلوگیری از چاق شدن پس از نعطیلات عید نوروز توضیحاتی ارائه داد.

 گروه علمی پزشکی «کمال مهر» درستی متخصص تغذیه   با اشاره به جلوگیری از چاق شدن در پس از ایام تعطیلات عید نوروز اظهار داشت: برای کاهش وزن پس از تعطیلات عید نوروز افراد باید زمان پیاده روی و فعالیت های فیزیکی خود را افزایش دهند تا کالری های اضافی هرچه سریع تر بسوزد تا وزن آنها به حالت نرمال برگردد.
وی ادامه داد: حتما باید در این روزها فعالیت تان را افزایش دهید. مثلا خوب است کمتر از خودروی شخصی استفاده کنید و یک ایستگاه قبل از این که به مقصد برسید هم از ماشین پیاده شوید. همین پیاده روی های کوتاه و ساده می تواند بتدریج چربی هایی را که در طول تعطیلات در بدن تان ذخیره شده، بسوزاند و وزن تان را کاهش دهد.
وی بیان کرد: به خاطر مصرف آجیل و تنقلات در ایام عید و افزایش میزان انرژی و در نهایت چاقی افراد باید وقت بیشتری برای پیاده‌روی و انجام فعالیتهای فیزیکی مناسب و استاندارد برای خود در نظر بگیرند و متناسب با آن کالری دریافتی از وعده های غذایی خود را نیز کاهش دهمد.
درستی عنوان کرد: افراد برای  پرهیز از چاق شدن در مهمانی‌ها در روز نباید بیش از ۲۵ عدد انواع مغز بادام و یا تنقلات میل کنند زیرا مصرف بیش از این مقدار در مهمانی‌ها سبب افزایش میزان کالری بدن و در نتیجه چاقی و اضافه وزن می‌شود.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از اضافه وزن در ایام پس از عید نوروز افراد باید از خوردن غذاهای چرب و به خصوص خورش‌های بسیار چرب جلوگیری کنند تا وزنشان با انجام فعالیتهای فیزیکی و افزایش مدت زمان پیاده‌روی در طول روز در حد تعادل باقی بماند.
درستی ادامه داد: خیلی ها هم وقتی می بینند وزن شان بسرعت کاهش نمی یابد، خسته می شوند و برنامه لاغری را رها می کنند. در صورتی که وزن، کیلو کیلو اضافه می شود، اما گرم گرم کاهش می یابد و برای همین باید با صبر و حوصله پیش بروید تا نتیجه بگیرید.
درستی در خصوص سهم هر گروه از مواد غذایی در برنامه روزانه پس از عید می‌گوید: افراد باید برای کاهش وزن پس از تعطیلات عید نوروز میزان کربوهیدرات مصرفی خودرا بسته به مقدار اضافه وزن شان کاهش دهند.
وی گفت: افراد چاق باید روزانه به مقدار یک کفگیر برنج کم چرب مصرف کنند و از خوردن لبنیات پرچرب بپرهیزند تا وزن شان به حالت ایده آل برگردد.
درستی یاد آور شد: مصرف لبنیات برای افراد لازم است و در زمان رژیم آنها می توانند یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x