تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

سریال هلاکت سرکردگان داعش؛ از معاون ابوبکر بغدادی تا مسئولان اداری تکفیری‌ها/ ۲۰۰ تروریست فراری، در مرز سوریه به‌هلاکت رسیدند + تصاویر

  • کد خبر : 186167
  • 13 فروردین 1396 - 20:33
سریال هلاکت سرکردگان داعش؛ از معاون ابوبکر بغدادی تا مسئولان اداری تکفیری‌ها/ ۲۰۰ تروریست فراری، در مرز سوریه به‌هلاکت رسیدند + تصاویر

با ادامه شکست‌های داعش در عراق، این روزها خبرهای زیادی از هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها منعکس می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهرم، پس از تنگ‌تر شدن محاصره عناصر داعش در محورهای مختلف شمال عراق، این روزها خبرهای زیادی از هلاکت سرکردگان رده بالای این گروه تروریستی منعکس می‌شود.
با شکست تکفیری‌ها در عراق، تروریست‌های داعش، جنوب غربی تلعفر را برای فرار به‌سمت مرزهای سوریه انتخاب می‌کنند؛ اما رزمندگان عراقی ضمن به‌هلاکت رساندن عناصر تکفیری این توطئه را نیز خنثی کرده‌اند.
*سریال هلاکت سرکردگان داعش؛ از معاون ابوبکر بغدادی گرفته تا مسئولان اداری و نظامی تکفیری‌ها!
عراق
وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس داده‌های اداره اطلاعات نظامی، جنگنده‌های نیروی هوایی با انجام حملاتی دقیق، پایگاه فرماندهی نظامی تروریست‌های داعش را در منطقه «القائم» غربی از توابع الانبار هدف قرار دادند.
در این حمله «ایاد حامد الجمیلی» ملقب به “ابو یحیی” فرد شماره دو داعش پس از ابوبکر البغدادی و معاون وی که وزیر جنگ تروریست‌ها نیز محسوب می‌شود، به‌هلاکت رسید.
اعلام‌الحربی نوشت: طی این حمله هوایی، «ترکی جمال الدیلمی» ملقب به “ابوهاجر” مسئول نظامی عناصر داعش در منطقه «القائم» نیز به‌هلاکت رسید.
به‌علاوه سالم مظفر العجمی ملقب به “ابو خطاب” مسئول اداری عناصر تکفیری در این منطقه هم کشته شد.
*خیابان‌های پیرامون مسجد النوری، به میدان جنگ تبدیل شده است
عراق
بر اساس اعلام منابع میدانی، درگیری‌ میان نیروهای عراقی و عناصر داعش حاضر در حومه “مسجد النوری” موصل قدیم، به‌شدت افزایش یافته به‌گونه‌ای که خیابان‌های این منطقه به میدان جنگ تبدیل شده است.
تروریست‌های تکفیری ۱۰ خودروی شهروندان را در محیط این مسجد به‌آتش کشیدند. هم‌چنین هواپیماهای ارتش عراق مواضع داعش را در موصل قدیم هدف قرار دادند.
*کشف موشک‌های کاتیوشای تروریست‌ها در منطقه تکریت
عراق
بخش‌های اداره عمومی اطلاعات و امنیت عراق با هماهنگی پلیس صلاح‌الدین، چندین بمب دست‌ساز متعلق به عناصر داعش را در محله «البو عبید» منطقه تکریت کشف کردند.
این بمب‌ها در انبار یکی از منازل این محله قرار داشت که از آنجا خارج و در مکانی دیگر منفجر شد.
هم‌چنین یکی از بخش‌های میدانی با مشارکت پلیس دیالی، جعبه‌های تسلیحاتی حاوی گلوله‌های خمپاره، چاشنی‌های انفجار و تجهیزات نظامی دیگر را کشف و ضبط کردند.
به‌علاوه جعبه‌هایی حاوی ۴ موشک کاتیوشا در روستای حبیب العبدالله منطقه “خالص” یافت شد.
*هلاکت ۲۰۰ تروریست فراری به‌سمت سوریه
عراق
فرماندهی عملیات نیروهای مشترک عراق اعلام کرد: بر اساس یافته‌های اداره اطلاعات و امنیت، جنگنده‌های تیزپرواز نیروی هوایی با انجام تعدادی حملات، ۳ محل از اماکن تجمع تروریست‌های داعش را که از خروجی البعاج در جنوب غرب تلعفر به سوریه وارد شده بودند، هدف قرار دادند که در این حمله ۱۵۰ الی ۲۰۰ تن از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند.
*حکایت بمب‌های تروریست‌ها که جان خود داعشی‌ها را می‌گیرد
به‌نقل از منابع محلی در استان صلاح‌الدین؛ درپی انفجار بمبی دست‌ساز در مسیر گشت پیاده تروریست‌ها در منطقه «المطبیجه» این استان، سه تن از عناصر تکفیری داعش به‌هلاکت رسیدند.
عراق
لازم به‌ذکر است که داعش به‌منظور هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و حشدالشعبی عراق، ده‌ها بمب دست‌ساز در مسیرهای المطبیجه کار گذاشته اما شروع این انفجارها هلاکت عناصر تروریستی را به‌دنبال داشته است؛ چرا که این بمب‌ها به‌صورت تصادفی کاشته شده و غالبا در رویارویی‌های تکفیری‌ها با نیروهای امنیتی و یا بمباران‌های هوایی ارتش عراق، موجب هلاکت عناصر تروریستی می‌شود.
*بمباران مواضع داعش در جنوب غرب کرکوک
عراق
اما منابع امنیتی در استان کرکوک اعلام کردند که بالگردهای عراقی مواضع تروریست‌های داعش را در روستای «مجمع الشهید» و سه ناحیه دیگر در منطقه «الرشاد» (۳۵ کیلومتری جنوب غرب کرکوک) بمباران کردند.
این حمله هوایی ارتش عراق موجب هلاکت ۵ نفر از عناصر داعش و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد، به‌علاوه در میان تروریست‌های هلاکت یافته سرکردگان ارشد داعش نیز حضور داشتند.
گزارش از: وحید امیدی موحد
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x