تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

با این شرایط شانس دومی استقلال از بین می رود/ دود سیاست غلط افتخاری در چشم استقلال

  • کد خبر : 184984
  • 22 اسفند 1395 - 6:44
با این شرایط شانس دومی استقلال از بین می رود/ دود سیاست غلط افتخاری در چشم استقلال

کارشناسان مدیریتی و فنی نزدیک به استقلال معتقدند شرایط موجود در این تیم می تواند اندک بخت این تیم برای کسب سهمیه پلی آف آسیا در فصل ۲۰۱۸ را هم از بین ببرد.

 گروه ورزشی«کمال مهر» –  استقلال باید در سومین دیدار از دور رفت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی به میدان برود که طی ۱۰ روز گذشته ایام پرتنش و پرتلاطمی را به لحاظ تمرینی و مسایل روحی روانی پشت سرگذاشته است.

حسین فرزامی از پیشکسوتان و اعضای اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال به اتفاق هادی طباطباییو مجید نامجومطلق از بازیکنان سالهای نه چندان دور تیم استقلال درباره اتفاقات مدیریتی و فنی این تیم در آستانه دیدار با لوکوموتیو تاشکند با مشرق حرف زدند. متن صحبت های این افراد در ادامه می آید:

*افتخاری مدیریت یک بام و دو هوا دارد

حسین فرزامی در ارتباط با اینکه بحث و جدل های موجود بین یکی از اعضای هیأت مدیره و مربیان و بازیکنان استقلال از کجا نشأت گرفته اظهار داشت: قطعا مدیریت باید در این قبیل موارد به مسایل ورود کند ولی سیاست افتخاری سیاست یک بام و دو هوا است و یکی به نعل می زند و یکی به میخ. مدیران باشگاه هر نظری دارند باید در هیأت مدیره مطرح کرده و از طریق مدیرعامل با سرمربی تیم در ارتباط باشند نه اینکه مستقیم رودرروی مربی و بازیکن قرار بگیرند. وقتی دو رکن مهم باشگاه به جان هم بیافتند در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

*هنوز برای ضرر نکردن دیر نیست

این مدیر استقلالی درباره نحوه حل این مشکل توضیح داد: قطعا افتخاری باید در مقام مدیرعامل روش کاری اش را تغییر بدهد. البته او تا پیش از این باشگاهداری نکرده و فقط مدیر فوتسال بوده است ولی اصول مدیریتی همه جا یک روش دارد. او باید قید راضی کردن این و آن را بزند و آنچه به صلاح کل مجموعه است را انجام بدهد. اگر استقلال با همین منوال پیش برود بخت خوب دومی یا سومی را هم از دست می دهد و دیگر شانسی برای قرار گرفتن در جمع ۴ تیم آسیایی هم نخواهد داشت. هنوز هم می توان این مشکلات را حل کرد و جلوی ضرر را گرفت.

*اینقدر هواداران را آزار ندهید

مجید نامجو مطلق در ارتباط با این مشکلات و تمرین نکردن استقلال بیان کرد: قطعا هنوز فصل تمام نشده که بازیکنان بخواهند دست از تمرین بکشند. این روزها روزهای تمرین کردن و مسابقه دادن است و استقلال باید بهترین استفاده را از این فرصت ببرد و شانسش برای کسب سهمیه را افزایش بدهد. به ویژه الان که تراکتورسازی هم نتیجه خوبی نگرفت این شانس برای دومی بیشتر شده است. از اینها گذشته هوادارانی که در ابتدای فصل این همه پای استقلال ایستادند و نتایج ضعیف این تیم را به جوانی کادر فنی و بازیکنانش بخشیدند لایق چنین دلهره هایی که به آنها دست می دهد نیستند. نباید آنها را این همه آزار داد.

*استقلال نتیجه گرا بازی می کند

هادی طباطبایی هم درباره تاکتیک تیم استقلال در این هفته ها خاطر نشان کرد: باید بازی های آسیایی و لیگ را از هم جدا کرد. استقلال در هر کدام از این دو تورنمنت با یک روش جداگانه بازی می کند. این تیم قطعا از برد روحیه بخشی که مقابل سایپا بدست آورد انگیزه های بالایی دارد و می تواند با تکیه بر این وضعیت در بازی با لوکوموتیو نتیجه لازم را بگیرد. استقلال در این هفته ها نشان داده که ارنج اصلی و ساختار بازی اش را پیدا کرده اما به وضوح مشخص است که این تیم با روش نتیجه گرایانه به میدان می رود. ابتدا در دفاع جمع می شود و بعد از هر حمله حریف، در زمین باز شده و ضربه اش را به تیم مقابل می زند.

*لوکوموتیوی ها خلاقیت ندارند

نامجومطلق در این باره که کدام روش برای رویارویی با لوکوموتیو بهتر است توضیح داد: حریفی که در این بازی روبروی استقلال می ایستد فوتبالی متکی بر قدرت فیزیکی را در زمین ارائه می کند و از خلاقیت چندانی برخوردار نیست. از این رو اگر استقلال با تاکتیک مناسب دست این حریف را خوانده و بتواند از توانایی بازیکنان خلاقی که در اختیار دارد استفاده درست را ببرد حتما می تواند این تیم را با شکست بدرقه کند. در غیر اینصورت اگر رو به بازی احساسی آورده و یا حریفش را دست کم بگیرد قطعا به مشکل برخواهد خورد.

*استقلال بدون مشکل صعود می کند

طباطبایی هم بر این اعتقاد بود که استقلال مشکل خاصی با این تیم تاشکندی نخواهد داشت. وی به مشرق گفت: بازیکنان استقلال در این روزها از وضعیت بدنی فوق العاده ای برخوردارند و این می تواند ابزار اصلی آنها باشد در حالی که تیم لوکوموتیو در دو بازی ابتدایی اش در این دوره از مسابقات چندان آماده نشان نداده است. به احتمال زیاد استقلال در دور اول برای صعود مشکلی نخواهد داشت و به راحتی از گروهش صعود می کند. استقلال باید برای دور بعد به فکر تقویت تیم باشد گرچه همین نفرات هم در حال حاضر کارایی لازم را برای استقلال دارند و بازی به بازی هم بر تجربه تیمی و فردی شان اضافه می شود.

*قهرمانی مبارک پرسپولیس

هر سه کارشناس استقلالی بر این اعتقاد بودند که این تیم در لیگ برتر دیگر بختی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد و به طور حتم پرسپولیس در پایان لیگ برتر به این عنوان خواهد رسید. فرزامی در این باره گفت: بدون هرگونه حب و بغضی این قهرمانی را به دوستان پرسپولیسی ام تبریک می گویم و معتقدم این تیم شایسته کسب این عنوان بوده است.

نامجو مطلق هم گفت: نتایج پرسپولیس از ابتدای این فصل بیانگر تفاوت دیدگاه اعضای این تیم به لیگ این دوره بود و فاصله امتیازی این تیم با دیگر رقبا هم همین را نشان می دهد که بخت اول قهرمانی است.

طباطبایی هم بر این باور بود و گفت: خیلی بعید است که پرسپولیس قهرمان نشود. این تیم تا اینجا خوب امتیاز جمع کرده و با بیشترین تعداد برد اصلی ترین کاندیدا برای این عنوان است مگر آن که اتفاقی غیر عادی رخ بدهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x