گروه : اجتماعی » البرز
ساعت : 6:58
شناسه : 184937
تاریخ : 22 اسفند 1395
تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است

سردار حشمت الله کریم پور در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اجتماع برای شهدا گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری “امروز کار تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است، بعضی ها می خواهند این را به فراموشی بسپارند این ها همان کسانی که با معرفت انقلاب و اهداف انقلاب میانه ی خوبی ندارند و یا با حفظ یاد شهدا سر سازش ندارند”.

photo_2017-03-11_20-54-15

به نقل از کمال مهر، اجتماع خانواده های شهدای مدافع حرم استان البرز عصر امروز (شنبه) با حضور سرتیپ پاسدار حشمت الله کریم پور مشاور سردار قاسم سلیمانی و خانواده های شهدای مدافع حرم در مجموعه فرهنگی ایثارگران شهرداری منطقه ۳ برگزار شد.

سردار حشمت الله کریم پور در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اجتماع برای شهدا گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری “امروز کار تجلیل از شهدا و حفظ یاد و خاطره شهدا یک فریضه است، بعضی ها می خواهند این را به فراموشی بسپارند این ها همان کسانی که با معرفت انقلاب و اهداف انقلاب میانه ی خوبی ندارند و یا با حفظ یاد شهدا سر سازش ندارند”.

وی در ادامه افزود: گاهی خناس ها  کنار گوش ها زمزمه می کنند که چقدر گریه و زاری می کنید کمی هم به شادی بپردازید این ها همان کسانی هستند که با انقلاب مشکل دارند.

سردار کریم پور این تجمعات را ثروت حضرت ولی عصر (عج) خواند و گفت: آن هایی که برای شهدا وقت می گذارند و حضور پیدا می کنند ثروت امام زمان هستند، آن چه باعث می شود خود عالی انسان به سمت خداوند برود و مقام شهید را پیدا کند ثروت است.

این پیشکسوت جبهه ی جنگ و جهاد گفت:عزت امروز ایران و همه پیشرفت های کشور، امنیت ،استقلال و هر دستاورد بزرگ دیگر هدیه گران بهایی است که شهدا و خانواده های آنان به ملت ایران  ارزانی داشته اند.

وی در ادامه به نگرش به انقلاب اسلامی از بیرون مرزهای ایران اشاره کرد و گفت:در بیرون از مرزهای کشور نام انقلاب اسلامی با ۱۷۷ هزار شهید بر سر زبان ها می آید شهدایی که دارای شخصیت های برجسته علمی و معنوی بوده اند.

سردار کریم پور یاد آور شد: علت این که ۸ سال دفاع ایران، مقدس شد این بود مردم از هر جایی با هر رنگ و لباسی آمدند و حتی یک گناه گزارش نشد زیرا جبهه قطعه از بهشت بود  و در بهشت نمی شود گناه کرد.

وی با اشاره به آیه وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا … اشاره کرد و گفت: عده ای گمان میکنند شهدا به صورت مجازی زنده هستند یا زنده بودن شهدا تنها یک احساس عاطفی هستند ؟شهدا مانند ما حیات دارند و در امور روزمره و تصمیم گیری  ها دخالت دارند.

این مقام مسئول  به تفاوت شهدای مدافع حرم وشهدای دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: فرق بین شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس دراین است آن ها علاوه براین که خانه و زندگی ، عشق به دنیا را رها کردند و با بصیرت وارد جبهه شدند ، در غربت  و مظلومیت شهید شدند این ها مقام دو شهید را دارند.

سردار کریم پورخاطر نشان کرد: برخی سوال می کنند خون شهدای ما چه شد در پاسخ به آنها باید بگویم اگر امروز استکبار جهانی می گوید تنها ملتی که در مقابل ما ایستاده است ایران است و هیچ کاری نمیتوانیم انجام دهیم و چاره ای جز ترک منطقه نداریم اثر خون شهید است .

آمریکایی هایی که مدام گزینه نظامی خود را روی میز دارند اما جرات عملیاتی کردن آن را ندارند می گویند:هر حرکت نظامی در دنیا برای موفق شدن باید ۳ عنصر داشته باشد، نیروی جنگجو،سلاح خوب و آموزش نظامی اما با وجود این چرا حمله نمی کنند زیرا آن ها می گویند ایرانی ها به عنصر چهارم دسترسی پیدا کرده اند که ما آن را نداریم و این عنصر چهارم تسلط بر طبیعت است که ما آن را حاصل خون شهدا و دعای مادران شهدا میدانیم .

مشاور سردار قاسم سلیمانی درادامه به پیشرفت های موشکی ایران و اقتدار رهبر معظم انقلاب در برخورد با دشمنان و پاسخ صریح آن حضرت در برابر یاوه گویی ها دشمنان انقلاب پرداخت وگفت: پیشرفتهای ایران در حوزه های مختلف نظامی و موشکی ایران به جایی رسیده است که اگر دشمن در هر سطحی حمله کند درهمانسطح و حتی بیشتر حمله خواهیم کرد.

وی سخنرانی خود را با بیان دو خبر خوش پایان داد اول این که اگر هرکشوری به سوی ایران حمله کند به صورت اتوماتیک وار از شهرهای زیر زمینی مرکز شلیک شونده ازبین خواهد رفت و دوم این که هیچ هواپیمایی نمی تواند وارد خاک جمهوری اسلامی شود.

انتهای پیام/