تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

قصه ادامه‌دار یک اعتراض در همدان/ این بار رد پای خانواده‌ دستفروش‌‌ها

  • کد خبر : 184350
  • 18 اسفند 1395 - 8:42

دستفروشان همدان به همراه خانواده‌هایشان در اعتراض به جلوگیری از کسب و کار آنها در پیاده‌راه بوعلی در ایام پایانی سال مقابل فرمانداری همدان تجمع کردند.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از فارس : پیش از ظهر امروز دستفروشان همدان مقابل فرمانداری همدان تجمع کردند و خواستار تجدید نظر در خصوص مصوبه مدیریت شهری مبنی بر فعالیت دستفروشان از ساعت ۲۱ شدند.
این بار دستفروش‌ها تنها نیامده بودند، خانواده‌هایشان هم در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی مبنی بر اینکه « فقط دو ساعت!»، «دو روز ما بیکاریم»، «فکری برای ما کنید»، «سفره ما خالی است»، «من دستفروش هستم لطفا به فکر ما باشید» و «فقر که از در وارد شود دین و ایمان از پنجره خارج شود» اعتراض خود را به شرایط موجود اعلام کردند.
البته طی دو هفته‌ اخیر فرمانداری همدان محل تجمع دو گروه شده بود، «دستفروشان» و «اصناف»… هر کدام هم استدلال‌های خاص خود را داشتند.
دستفروش‌ها معتقدند که از ساعت ۲۱ تا ۲۴ زمان کافی برای کسب و کار ندارند و باید این فرصت بیشتر شود، البته آنها خواستار این هستند که اجازه فعالیت به آنها در روز داده شود، از سوی دیگر اصناف گلایه‌مندند که با پرداخت عوارض و مالیات، زمینه برای فعالیت قانونی آنها مهیا نیست چراکه دستفروش‌ها باعث شده‌اند مردم مغازه‌ها را یا نبییند و یا کمتر ببینند!
دستفروش‌ها هم عنوان می‌کنند چون کار و شغلی نیست به اجبار به این کار روی آورده‌اند برای بردن لقمه‌ای نان حلال سر سفره خانواده!
گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی انتظامی نیز برای تأمین نظم در محل تجمع دستفروشان حاضر شده است ضمن اینکه دستفروش‌ها و خانواده‌هایشان در حال حرکت به سمت شهرداری برای ادامه اعتراضات خود هستند.
انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x