تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

درد جامعه ما بحث معیشت و مشکلات اقتصادى است/متأسفانه در برخى از پُست‌هاى کشور فتنه‌گران حضور دارند

  • کد خبر : 184203
  • 17 اسفند 1395 - 14:10
درد جامعه ما بحث معیشت و مشکلات اقتصادى است/متأسفانه در برخى از پُست‌هاى کشور فتنه‌گران حضور دارند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون مشکلات زیادى در کشور داریم و درد جامعه ما بحث معیشت و مشکلات اقتصادى است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ آیت الله جنتى رئیس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه دومین اجلاسیه این مجلس امروز صبح ۱۷ اسفند ماه اظهار داشت: خبرگان از بزرگترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است چرا که با رهبری و ولایت فقیه در ارتباط است و ارکان این نظام وابسته به آن شخصیت بزرگوار است.

وی افزود: مسئولیت بالایی برعهده اعضای مجلس خبرگان قرار دارد و در هر زمان باید در صحنه باشیم و پا به پای رهبری حرکت کنیم و خدا را شکر می‌کنیم که پس از رحلت حضرت امام(ره) فردی به مسئولیت رهبری گماشته شد که از هر جهت صلاحیت این مسئولیت را داشت.

آیت‌الله جنتی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان گفت: شرایط کنونی ما شرایط ویژه‌ای است و از نظر داخلی و خارجی اتفاقات زیادی را شاهد هستیم و باید وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و باید دید انقلابی بودن چه شرایطی را دارد و اگر بخواهم در جمله‌ای کوتاه بگویم انقلابی بودن یعنی اسلام ناب محمدی و قرآنی. انقلابی بودن یعنی علوی و عاشورایی بودن و موضع‌گیری مناسب در مقابل دشمنان خارجی و داخل.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد گفت: ما اکنون در کشور با مشکلات زیادی به ویژه در بحث معیشت مردم مواجه  هستیم و بیکاری و اشتغال از ضعف‌های جامعه است، باید مسئولین برای درمان آن اقدامی کنند و در کنار آن ما مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز داریم که باید جوابگوی این مشکلات باشیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مسئله فتنه و اهمیت آن گفت: علاوه بر مشکلات جاری کشور ما مشکل سیاسی نیز داریم و نباید فتنه را کوچک شمرد و اگر مسئله اول نباشد مسئله دوم ماست.

وی افزود: باید به مردم گفت این فتنه چگونه ایجاد شد و هنوز هم برخی به دنبال فتنه‌ انگیزی در کشور هستند و هدف فتنه فراتر از نظام بود چرا که از بین بردن اسلام و دین مردم را هدف قرار داده بودند. فتنه‌ گران مدتی کشور را به آشوب کشیدند اما مردم آنها را سر جای خودشان نشاندند اما متأسفانه اکنون می‌بینیم که برخی از این افراد در کشور مسئولیت دارند و باید این مسئله حل شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح آشتی ملی اظهار داشت: در این شرایط کشور برخی مسئله آشتی ملی را مطرح می‌کنند و منظورشان این است هر کاری که کردیم و هر بلایی که سر مردم آوردیم فراموش شود و اکنون سمت بگیرند و نماینده شوند اما باید گفت مردم هنوز اقدامات آنها را فراموش نکردند و مقام معظم رهبری به موقع جلوی طرح این ادعا را گرفتند و از ایشان تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله جنتی همچنین با بیان اینکه علما و خبرگان در شرایط کنونی کشور وظیفه سنگینی برعهده دارند افزود: باید برای مردم تبیین کرد که در چه شرایطی هستیم و باید خطرات و مسائل کشور و خطر آمریکا را همواره گوشزد کنیم و آمریکا و رابطه با آن هیچ نفعی برای کشور ما نخواهد داشت، باید در کشور از امکانات خود استفاده کنیم تا دست به دامان خارج از کشور نشویم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مسئولان باید گزارشی از عملکرد خود در بحث اقتصاد مقاومتی را ارائه کنند و باید به مردم گزارش داده شود و همانگونه که رهبری فرمودند به حرف و آمار نمی‌شود تکیه کرد و باید اعلام شود که چه اقدامی انجام شده است.

وی افزود: باید با ارائه گزارش به مردم عملکرد مشخص شود و اگر به مسئله اقتصاد مقاومتی عمل نشده از مردم عذر‌خواهی شود و بگویند دلیل آن چه بوده است.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انتخابات شورای شهر و عدم نظارت در این انتخابات گفت: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزار می‌شود و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی مصیبت است چون هیچ حساب و کتابی برای نظارت وجود ندارد و صلاحیت‌ها به درستی رسیدگی نمی‌شود و ۴۰۰ هزار نفر وارد این انتخابات می‌شوند که متأسفانه سوابق آنها به خوبی شناسایی نمی‌شود و در برخی از مواقع کارشان به دادگاه می‌کشد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل ۱۱۵ قانون اساسی گفت: اصل ۱۱۵ قانون اساسی اصل عجیب و غریبی است و در بحث صلاحیت‌ها ۹ شرط را برای رییس جمهوری پیش‌بینی کردیم که باید احراز شوند.

وی افزود: یکی از شروط بحث رجال، مذهبی و سیاسی بودن است که باید بررسی شود که چه کسی رجل سیاسی  مذهبی است و بحث دیگر، مدیر و مدبّر بودن است که باید توجه داشته باشیم که مدیریت فرد در حد یک مملکت باشد و نه در حد یک مدیر مدرسه و یک اداره کوچک.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امانات و تقوا یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مد‌نظر قرار گیرد، تقوا و شجاعت نیز از سایر ویژگی‌های ریاست جمهوری است و مسئولیت شورای نگهبان در این حوزه بسیار سنگین است و اگر شورای نگهبان نتواند این شرایط را احراز کند نمی‌توان اظهار نظری کرد.

آیت الله جنتی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات گفت: مردم باید بهترین را انتخاب کنند و با احساس مسئولیت در انتخابات مشارکت کنند و ما نیز به این مشارکت در انتخابات تأکید می‌کنیم.

تصاویر بیشتر افتتاحیه دومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x