تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

«بدن تکانی» قبل از تعطیلات/ گیاهی که نوروز را برای دیابتی‌ها شیرین می‌کند!

  • کد خبر : 183721
  • 10 اسفند 1395 - 9:44

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی مواد غذایی قبل از تعطیلات نوروزی باعث پاکسازی بدن از سموم می شود.

سم زدایی بدن قبل از تعطیلات نوروزی

 گروه علمی پزشکی«کمل مهرط» اکبر سرخ نژاد متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه قبل از تعطیلات نوروزی باید بدن پاکسازی شود، گفت: قبل از فرا رسیدن عید از مصرف غذاهای آماده مانند فست فودها، پیتزا، کنسرو و مواد غذایی که از رستوران ها تهیه می شود، خودداری کنید.
وی بیان کرد: افزودن آبلیمو به سالاد یا مواد غذایی چرب باعث پاکسازی بدن از چربی و مواد مضر می شود، همچنین مصرف شربت لیمو در هنگام صبح به سوخت و ساز بدن کمک بسزایی می کند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه با مصرف بعضی مواد غذایی می توان سم زدایی، کاهش وزن و انرژی را افزایش داد، اظهار کرد: استفاده از آب، میوه جات، سبزیجات تازه و مواد مغذی باعث پاکسازی کلیه و معده شود.
سرخ نژاد با اشاره به اینکه مواد غذایی حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین باعث بهبود سلامت بدن می شود، تاکید کرد: قبل از تعطیلات نوروزی از مصرف غذاهای چرب، تند، شور، گوشتی، چای پر رنگ خودداری کنید.
وی ادامه داد: مصرف مایعاتی مانند نوشابه، دوغ و دلستر همراه با مواد غذایی ممنوع است.
به گفته این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، عوارضی مانند بیماری های روحی و روانی، قلبی و عروقی و تنفس در هوای آلوده بروز عوارض خونی و ریوی در افراد را تشدید می کند.
سرخ نژاد با تاکید بر اینکه استفاده از روغن زیتون، کنجد، روغن خارخاسک و سویا به همراه سالاد و یا مواد غذایی به پاکسازی بدن کمک بسزایی می کند، تصریح کرد: مبتلایان به دیابت با مصرف گیاه دارویی خارخاسک قبل از تعطیلات نوروزی می توانند از افزایش قند خون در عید در امان بمانند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یاد آور شد: برای پاکسازی سموم بدن از همین امروز شروع به مصرف گیاهان دارویی مانند شاتره، آویشن، کاسنی و بید کنید.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x