تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

با این مواد شوینده دست‌ساز خانه‌تان را برق بیاندازید + طرز تهیه

  • کد خبر : 183719
  • 10 اسفند 1395 - 9:43

در روزهای پایانی نزدیک به سال نو اغلب از مواد سفیدکننده برای شست‌وشوی خانه استفاده می‌شود که عوارض خطرناکی برای سلامتی به همراه دارند.

به گزارش «کمال مهر»؛ مواد شوینده و سفیدکننده برای استریل کردن اشیا، درخشان کردن لوازم آشپزخانه و تمیز کردن توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محصول پرکاربرد بالاخص در روزهای پایانی سال یا هنگام خانه‌تکانی است، اما بسیاری از مردم با خطرات آن‌ها آشنا نیستند.
مواد شوینده دارای ترکیبات شیمیایی خورنده بوده و می‌توانند به سطح اشیا آسیب برسانند و آن‌ها را از بین ببرند. همچین در محیط‌های بسته و تحت شرایط خاص ممکن است باعث ایجاد گاز سمی کشنده شوند.
افرادی که دارای آلرژی‌های تنفسی و پوستی هستند، مبتلایان به آسم و تنگی نفس، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، سالمندان و کودکان نباید در معرض استشمام بوی این مواد شیمیایی و تماس با آن قرار گیرند.
در این مطلب طرز تهیه محلول‌های شوینده دست‌ساز معرفی می‌شود. با این محلول‌های بی‌ضرر می‌توانید خانه و تمامی وسایل منزل را پاک و درخشان کنید.
مواد مورد نیاز و طرز تهیه
سرکه: ترکیب این ماده با آب و یا استفاده از آن به تنهایی می‌تواند برای درخشان کردن و لکه‌گیری بسیاری از سطوح مفید باشد، شیر آلات، لکه‌های روی لباس، و ظروف جرم گرفته همگی با سرکه به سادگی پاک می‌شوند.
جوش شیرین: ماده مفید دیگری برای پاک کردن و جلا دادن به تمامی سطوح است و می‌تواند کلیه لوازم آشپزخانه و اجاق گاز را پاک کند.
این ماده خواص درمانی نیز دارد و می‌توان برای تسکین درد ناشی از گزش حشرات مفید واقع شود.
لکه‌های قدیمی را نیز می‌توان با استفاده از مخلوط نیم فنجان جوش شیرین و پودر ماشین ظرفشویی از روی لباس، فرش و کفپوش پاک کرد.
ترکیب جوش شیرین و سرکه: مخلوط این دو ماده برای تمیز کردن بسیاری از وسایل بسیار قوی است و می‌تواند به سرعت آن‌ها را پاک کند.
از این ترکیب می‌توان برای تمیز کردن شیرآلات و سرویس بهداشتی استفاده کرد. جوش شیرین و سرکه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و می‌توانند سطوح را از آلودگی پاک کنند.
پراکسید هیدروژن: این ماده نیز برای تمیز کردن سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع یک ماده ضدعفونی کننده غیر سمی است که خطر بسیار کمتری به نسبت مایع سفید کننده دارد و می‌تواند در آشپزخانه، تمیز کردن البسه و نیز ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.
آبلیمو ترش هم یکی دیگر از جایگزین‌های مفید برای مایع ظرفشویی محسوب می‌شود و می‌تواند برای ضدعفونی کردن و پاک کردن لوازم آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار گیرد.
برای این کار تنها کافی است یک لیموترش را از وسط نصف کنید و بر روی سطح دارای لکه بکشید. با تکرار این کار سطح به تدریج پاک و درخشان می‌شود.
روغن درخت چای هم یکی دیگر از پاک کننده‌های قوی و فوق العاده محبوب است که علاوه بر بی خطر بودن، عطر و رایحه‌ای دلپذیر دارد و می‌تواند فضای خانه را خوشبو کند.
برای استفاده از این روغن برای پاک کردن سطوح کافی است مقداری از آن را در آب گرم ریخته و سپس به سطح مورد نظر اسپری کنید تا کاملاً تمیز و پاک شود.
استفاده از مواد طبیعی برای پاک کردن سطوح مختلف می‌تواند علاوه بر تمیزی، باعث ماندگاری بالای اشیا و سطوح همچنین جلوگیری از بروز مشکلاتی، چون تنگی نفس، شوک آنافلاکسی، اگزمای پوستی و خارش و سوزش چشم‌ها شود.
منبع: healthyandnaturalworld
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x