تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بهترین عیدی‌ها بر اساس شخصیت‌های افراد

  • کد خبر : 183549
  • 08 اسفند 1395 - 15:01

اگر همسر شما یا یکی از نزدیکان‌تان به‌شدت رمانتیک و احساساتی است، روز تولد، مناسبت‌های مهم و سالگردهای ازدواج‌تان را حتما به یاد داشته باشید و دقیقا در همان روز هدیه‌تان را به او تقدیم کنید. بهتر است کنار هدیه‌تان یک شاخه یا یک دسته گل هم بگذارید…

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،  هدیه دادن به دوستان و اطرافیان به نظر ساده و بی‌دغدغه می‌آید اما وقتی در بطن ماجرا وارد می‌شویم تازه می‌بینیم یکی از کارهای سخت و پیچیده است؛ از این نظر که معمولا نمی‌دانیم آنچه به عنوان هدیه در نظر گرفته‌ایم مورد پسند اوست یا نه؟ در ادامه این مطلب را به نقل از سایت زندگی ایده‌آل می‌خوانیم.

در اینجا سعی کردیم افراد را بسته به بارزترین ویژگی شخصیتی‌شان به چند گروه تقسیم کنیم و بگوییم برای هر کدام چه هدیه‌ای می‌تواند مناسب باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به هدیه دادن دارید و برای‌تان مهم است آنچه به عزیزتان هدیه می‌دهید موردپسند او باشد، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

برای افراد خجالتی چی بخریم؟
هر آنچه تنهایی آنها را پر می‌کند
کم‌حرفی بارزترین ویژگی افراد خجالتی است. آنها خیلی کم صحبت می‌کنند و هنگامی که مورد سوال قرار می‌گیرند، کوتاه‌ترین جواب ممکن را می‌دهند. اعتماد به نفس‌ این افراد پایین است و معمولا موقع ایستادن سرشان را پایین می‌اندازند و با دستان و وسایل خود بازی می‌کنند. هنگام برقراری ارتباط با دیگران با آنها ارتباط چشمی برقرار نمی‌کنند یا به نقطه دیگری نگاه می‌کنند؛ مثل شخصیت نیلوفر در فیلم دختر شیرینی‌فروش با بازی فاطمه معتمدآریا یا شخصیت رضا در فیلم خواب سفید با بازی حمید جبلی. علاوه بر اینها شخصیت‌های خجالتی نمی‌توانند دیدگاه و احساسات واقعی‌شان را بیان کنند و در نتیجه قادر نیستند با دیگران ارتباط موثر و مفیدی برقرار کنند.

چون افراد خجالتی و کم‌حرف به خوبی نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند در کل هدیه گرفتن در آنها حس خوبی ایجاد می‌کند و اعتماد به نفس آنها را بالا می‌برد. اگر همسر یا یکی از نزدیکان‌تان خجالتی و کم‌حرف است نه‌تنها برای مناسبت‌ها بلکه گاهی بدون منظور هدیه‌ای به او بدهید و بدانید که با این کار حس خیلی خوبی در او ایجاد کرده‌اید. برای اینکه او را خوشحال کنید به دنبال این نباشید که غافلگیرش کنید بلکه سعی کنید چیزی را به او بدهید که برایش کارآیی داشته باشد.

افراد خجالتی و کم‌حرف به فعالیت‌های گروهی علاقه‌ای ندارند در جمع احساس راحتی نمی‌کنند و بیشتر اوقات خود را در تنهایی می‌گذرانند؛ از این رو اگر می‌خواهید مناسب‌ترین هدیه را به آنها بدهید کتابی در زمینه‌ای که به آن علاقه دارد به او هدیه بدهید. کتاب‌های خودآموز و رمان هم معمولا موردپسندشان است.

موزیک پلیر یا هندزفری هم می‌تواند هدیه مناسبی برای این گروه باشد چون معمولا به موسیقی هم علاقه زیادی دارند و اغلب در تنهایی موسیقی گوش می‌دهند. اگر اهل ورزش خاصی باشند هم می‌توانید یک ست ورزشی یا لوازم ورزش مورد علاقه‌شان را به آنها هدیه دهید. یک عروسک یا وسیله‌ای تزیینی که بتواند آن را در اتاقش بگذارد و با دیدنش یاد شما بیفتد هم برای خجالتی‌ها هدیه مناسبی است.

برای احساساتی‌ها چی بخریم؟
هر چی می‌خرید کنارش یک گل باشد
افراد رمانتیک و احساساتی بیش از اندازه عاطفی و حساسند و معتقدند هر احساسی معتبر است؛ چه معنی‌دار باشد و چه نباشد. این افراد هنگام تصمیم‌گیری احساس‌شان بر منطق‌شان غلبه می‌کند و معمولا از روی احساس‌شان تصمیم می‌گیرند. آنها به احساسات دیگران هم توجه می‌کنند و تمام تلاش‌شان این است که رضایت دیگران را جلب کنند. افراد حساس می‌توانند عمیقا روی چیزی تمرکز کنند و در کارهایی که نیازمند دقت، سرعت و جزئیات است، مهارت دارند.

وظیفه‌شناسی هم یکی دیگر از خصوصیات آنهاست. علاوه بر این، آنها سریعا تحت تاثیر موقعیت‌های ناراحت‌کننده قرار می‌گیرند و حال و هوا و خلق و خوی دیگران روی آنها تاثیر زیادی می‌گذارد؛ از این رو رعایت آداب هدیه دادن بیشتر از خود هدیه دادن برای‌شان اهمیت دارد. درواقع هدیه گرفتن برای آنها بیشتر از اینکه جنبه کارآیی داشته باشد، جنبه احساسی دارد.

اگر همسر شما یا یکی از نزدیکان‌تان به‌شدت رمانتیک و احساساتی است، روز تولد، مناسبت‌های مهم و سالگردهای ازدواج‌تان را حتما به یاد داشته باشید و دقیقا در همان روز هدیه‌تان را به او تقدیم کنید. بهتر است کنار هدیه‌تان یک شاخه یا یک دسته گل هم بگذارید یا در تزیین هدیه‌تان از گل طبیعی استفاده کنید. زیورآلاتی تزیینی که سمبلی عاشقانه دارد هم برای این دسته افراد هدیه مناسبی است. همچنین می‌توانید یک گردنبند طلا، نقره یا تیتانیوم که اسم خودتان روی آن حک شده برایش بخرید یا پشت آویزی که به او هدیه می‌دهید جملات عاشقانه‌ای مثل «تا همیشه دوستت دارم» و از این دست را حک کنید.

یک عطر خوشبو یا یک ادکلن معروف در کنار یک بسته شکلات یا یک سی‌دی از موزیک‌های کلاسیک و عاشقانه هم با توجه به روحیه لطیفی که این افراد دارند، بسیار مناسب خواهد بود. رمان‌های عاشقانه، کتاب شعر یا یک تابلوی نقاشی با مضمونی عاشقانه هم می‌تواند مورد پسند رمانتیک‌ها و احساساتی‌ها باشد.

برای جسورها چی بخریم؟
چیزی که به کارشان بیاید
افراد جسور افکاری رک و صریح دارند و احساسات‌شان را صادقانه ابراز می‌کنند. این دسته افراد اگر حین انجام کاری با مانعی برخورد کنند به‌سادگی کوتاه نمی‌آیند و دست از تلاش برنمی‌دارند. این افراد متوجه اشتباهات‌شان می‌شوند و مسوولیت آن را می‌پذیرند. آنها احساسات خودشان را می‌شناسند و هیجانات‌شان را حل و فصل می‌کنند. افراد جسور و بی‌پروا، سختکوش و باانگیزه‌ هستند؛ از این رو بیشتر از هدایایی خوش‌شان می‌آید که برای رساندن آنها به اهداف‌شان کارآیی لازم را دارند؛ به همین دلیل خرید وسایل کاربردی بسیار موردپسند‌شان است.

پس اگر می‌خواهید برای فردی که جسارت یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی اوست، هدیه‌ای بخرید بسته به حرفه و علایقش وسیله‌ای کاربردی مثل گوشی، لپ‌تاپ، فلش، کتاب و. . . به او هدیه دهید. اگر شخص مورد نظرتان ورزش یا هنر خاصی را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کند، هدیه دادن ابزاری که به کارش بیاید، بسیار او را خوشحال می‌کند.

از آنجا که رک‌گویی یکی از ویژگی‌های افراد جسور است ممکن است فکر کنید کارتان کمی سخت است و هدیه‌ای که به او می‌دهید حتما باید کاملا مطابق سلیقه او باشد اما چون آنها این قدرت را دارند که در لحظه عواطف و احساسات خود را مدیریت کنند و بهترین و مناسب‌ترین رفتار را از خودشان نشان دهند، زیاد نگران نباشید. یک فرد جسور حتی اگر از هدیه‌تان خیلی خوشش هم نیاید به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که شما آن را حس نکنید.

جسارت و جرأتمندی یکی از ویژگی‌های شخصیتی مثبت‌ افراد جسورمحسوب می‌شود اما به شرطی که بتوانند با رعایت اعتدال و داشتن مهارت‌های لازم درست و بجا آن را به کار گیرند؛ درست مثل شخصیت شهرزاد در سریال شهرزاد.

برای خودشیفته‌ها چی بخریم؟
کادویی که خاص و گرانقیمت باشد
خودشیفته‌ها خودشان را بسیار ویژه، خاص و مهم می‌پندارند و چون خود را خاص، قوی، فوق‌العاده شایسته و دانا می‌دانند، انتظار دارند که خاص‌ترین هدیه را دریافت کنند. آنها تحمل انتقاد را ندارند و در برابر آن خشمگین می‌شوند. پس اگر می‌خواهید برای کسی هدیه بخرید که پرتوقعی و خودشیفتگی بارزترین ویژگی شخصیتی اوست، کارتان کمی سخت است چون تنها هدیه‌ای که کاملا مطابق با سلیقه او باشد و آن را در شأن خود بداند، خوشحالش می‌کند.

این افراد همیشه حق ‌به‌ جانب هستند و در غیر این صورت هرگز راضی و خوشحال نخواهند شد. اگر همسر شما در این دسته قرار می‌گیرد و می‌خواهید برای او هدیه بخرید طلا، جواهر و ساعت اصل بهترین گزینه است. شخصیت‌های خودشیفته و پرتوقع همیشه در تلاشند بهترین‌ها و خاص‌ترین‌ها را برای خود فراهم کنند؛ از این رو تنها لباس‌هایی با برندها و مارک‌های خاص و گران و همچنین لباس‌هایی با جنس‌های خاصی مثل حریر و ابریشم آنها را خوشحال می‌کند.

خودشیفته‌ها روی تک و منحصربه‌فرد بودن هم حساسیت زیادی دارند و به‌هیچ‌وجه دوست ندارند شخص دیگری شبیه آن را داشته باشد؛ بنابراین هنگام خرید هدیه این مساله را هم حتما مدنظر قرار دهید. یک عطر اورجینال با بسته‌بندی بسیار شیک هم می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته افراد باشد.

برای حسابگرها چی بخریم؟
هدیه‌هایی که خیلی گران نباشند
زیاد پول خرج کردن افراد حسابگر و خسیس را مضطرب و نگران می‌کند. افراد حسابگر و مقتصد برخلاف ولخرج‌ها داشتن امنیت مالی را به هیجان خریدن کردن ترجیح می‌دهند. هنگام هدیه دادن به این افراد بهتر است سراغ هدیه‌های خیلی گران‌قیمت نروید به این دلیل که اولین چیزی که بعد از گرفتن هدیه به ذهن آنها می‌رسد این است که حالا چگونه هدیه‌ای که او به من داده است را جبران کنم و همین فکر ناخوشایند شیرینی گرفتن هدیه گران‌قیمت و ارزنده را به کام آنها تلخ می‌کند.

گرفتن وسایل کاربردی که نیازهای روزمره آنها را برطرف می‌کند می‌تواند برای این افراد هدیه مناسبی باشد؛ بنابراین می‌توانید سراغ محصولات آرایشی، بهداشتی، لباس، کیف، کفش و لوازم کاربردی منزل بروید چون در این صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم به او هدیه‌ای داده‌اید و هم او را از اینکه خودش برای خریدن آن چیز هزینه کند، نجات داده‌اید.

دقت کنید آنچه می‌خرید حتما مورد نیاز و مورد پسند او باشد چون افراد حسابگر از اینکه چیزی غیرقابل استفاده جایی بماند، اصلا حس خوبی ندارند. به‌هیچ‌وجه سراغ وسایل تزیینی و لوکس مثل عروسک، مجسمه و… همچنین عطر‌های گرانقیمت و زیورآلات نروید. اگر خیلی سلیقه او را نمی‌شناسید، می‌توانید مبلغی که می‌خواهید برای خریدن هدیه هزینه کنید را در قالب کارت هدیه به او کادو دهید. مطمئن باشید در این صورت هم خوشحال می‌شود و هم با حسابگری‌ای که دارد بهترین و مناسب‌ترین کالا را برای خودش می‌خرد.

برای افراد مهربان چی بخریم؟
چیزی که برای خریدش وقت و انرژی می‌گذارید
محبت و عشق ورزیدن به دیگران بالاترین ایده‌آل افراد مهربان است. آنها بخشنده و مهربانند، معمولا برونگرا هستند و در اجتماع حضوری فعال دارند. شخصیت‌های مهربان هرگز تاریخ تولد عزیزان و دوستان‌شان را فراموش نمی‌کنند و برای همه مناسبت‌ها به فکر این هستند که اطرافیان‌شان را خوشحال کنند؛ از این رو اگر مهربانی یکی از ویژگی‌های شاخص فردی است که می‌خواهید به او هدیه دهید، حتما هدیه را به‌موقع و در همان روز به او دهید.

افراد مهربان ساعت‌ها وقت باارزش خود را صرف دیگران می‌کنند و خم به ابرو نمی‌آورند؛ بنابراین اگر هدیه‌ای که دریافت می‌کنند نشان‌دهنده این باشد که طرف مقابل‌شان وقت و انرژی زیادی برای تهیه آن صرف کرده احساس خوشایندتری در آنها ایجاد می‌شود.

اگرچه افراد مهربان به دیگران عشق می‌ورزند اما کاملا هم بدون انگیزه بعدی این کار نمی‌کنند و به‌نوعی می‌خواهند دیگران آنها را به خاطر محبت‌‌های‌شان دوست بدارند و از آنها سپاسگزار باشند؛ بنابراین در هدیه دادن به این گروه باید دقت زیادی کرد.

اگر فرد مورد نظرتان اهل هنر باشد، می‌توانید یک اثر هنرمندانه برایش بخرید. اگر اهل موسیقی، فیلم یا تئاتر است یک اثر به‌روز و باب سلیقه او و شاید هم بلیت یک کنسرت، فیلم یا تئاتر می‌تواند خوشحالش کند. اگر اهل کتاب و کتابخوانی است، می‌توانید یک کتاب در حوزه مورد علاقه‌اش به او هدیه دهید. اگر اهل ورزش یا فعالیت خاصی است محصولی در این رابطه حتما به مذاقش خوش خواهد آمد.

برای این دسته افراد، تفکر پشت هدیه بیشتر از آنچه هدیه می‌گیرند اهمیت دارد؛ بنابراین از دادن کارت هدیه و وجه نقد به‌عنوان هدیه به این افراد خودداری کنید چون به احتمال زیاد این مساله را به ذهن‌شان متبادر می‌کند که برای رفع تکلیف این کار را انجام داده‌اید و وقت و انرژی لازم را برای‌شان صرف نکرده‌اید.

برای افراد ولخرج چی بخریم؟
کادویی که آنها را هیجان‌زده کند
ولخرج‌ها افرادی هستند که نمی‌توانند در برابر خرج کردن پول مقاومت کنند و بدون هیچ حساب و کتاب و مدیریتی پول‌شان را خرج می‌کنند. بروز رفتارهای هیجانی و نمایشی از خصوصیات بارز شخصیت‌های ولخرج است. ولخرج‌ها بدون هیچ نیازی بدون محابا اقدام به خریدهای بی‌مورد و گاهی تجملی و گران‌قیمت می‌کنند و معمولا نوع، جنس، رنگ، مدل و کارآیی آن برای‌شان مهم نیست و تنها از اینکه آن را بخرند احساس رضایت و آرامش می‌کنند. اگر فیلم بی‌پولی را دیده باشید، شخصیت ایرج چیت‌چی با بازی بهرام رادان نشانگر یک شخص ولخرج و بدون مدیریت مالی است.

از آنجا که این افراد هیجان پول خرج کردن را به امنیت مالی ترجیح می‌دهند، هدیه‌ای که این هیجان را در آنها ایجاد کند، می‌تواند آنها را خیلی خوشحال کند؛ مثل عروسک‌های خیلی بزرگ، یک دسته گل بزرگ، قاب عکس و وسایل تزیینی جالب و شیک و حتی یک شکلات خیلی خوشمزه با بسته‌بندی خاص. هدیه‌ای با اندازه بزرگ‌تر و تعداد بیشتر آنها را بیشتر از یک کادوی کوچک گران‌قیمت و ارزنده خوشحال می‌کند. هرچه بسته‌بندی و تزیین کادویی که به او هدیه می‌دهید شکیل‌تر و تجملی‌تر باشد، او هیجان‌زده‌تر خواهد شد.

بنابراین اگر خیلی با او صمیمی هستید و می‌دانید کالای خاصی مدنظرش بوده و همیشه دوست داشته آن را داشته باشد حتی اگر خیلی ارزنده و مناسب نیست بدون هیچ شکی آن را برایش بخرید و با نهایت سلیقه آن را بسته‌بندی و کادوپیچ کنید، به او هدیه دهید و مطمئن باشید که خیلی خوشحال خواهد شد.

برای افراد خودنما چی بخریم؟
کادویی که خیلی خوب تزیین شده است
توجه‌طلبی زیاد و افراطی بارزترین ویژگی شخصیتی این دسته افراد است. این گروه رفتارهایی نمایشی، برون‌گرایانه و پررنگ و لعاب دارند. آنها هیجانی و تحریک‌پذیرند و همواره با خودنمایی، دلربایی و عشوه‌گری تلاش می‌کنند در کانون توجه قرار بگیرند؛ تقریبا شبیه نقش شیرین، همسر عطا در شمعدانی.

بنابراین خودنماها از هدیه‌ای خیلی خوش‌شان می‌آید که توجه‌طلبی آنها را تامین کند. نحوه دادن هدیه هم برای این افراد مهم است. اگر می‌خواهید در هدیه دادن به این افراد سنگ‌تمام بگذارید، سعی کنید آنها را به بهترین شکل غافلگیر کنید. اگر سورپرایزتان در حضور دیگران باشد که فوق‌العاده است.

هدیه‌هایی از نوع پوشیدنی و تزیینی هم مورد پسند این دسته افرد است به شرط اینکه مدل و رنگش به چشم‌شان بیاید. پس اگر می‌خواهید لباسی به آنها هدیه دهید، سعی کنید مدل‌ آن عجیب و غریب و شلوغ باشد. همچنین رنگ‌های متضاد و تندی داشته باشد. اگر عطر مدنظرتان است، بوهای گرم و تند را انتخاب کنید و در زیورآلات هم سراغ انگشترهایی با نگین‌های بزرگ بروید. اگر یک دستبند یا آویز تجملی با مدلی خاص و توی چشم یا یک ساعت مچی با صفحه‌ای بزرگ و طرحدار هم انتخاب کنید، خوش‌شان خواهد آمد. مجسمه‌های فانتزی و قاب ‌عکس‌هایی با طرح کوبیسم به احتمال زیاد این گروه را خوشحال خواهد کرد.

یادتان نرود هرچه تزیین و رنگ و مدل بسته‌بندی‌ هدیه‌ای که قرار است به این افراد بدهید جالب‌تر بوده و به‌گونه‌ای باشد که خیلی به چشم‌شان بیاید، خوشحال‌تر می‌شوند.

برای افراد سرزنده چی بخریم؟
هدیه‌هایی که کودک درون‌شان را فعال کند
شخصیت‌های سرزنده و شاد افرادی هستند برونگرا با روابط اجتماعی بالا. خوش‌بینی هم یکی از ویژگی‌های بارز این اشخاص است. شاید بتوان گفت شخصیت‌های شاد و سرزنده از این رو که برون‌گرا و اجتماعی هستند رضایت بیشتری از زندگی داشته و خوشحال‌ترند. آنها در جمعی که پر از افراد گوناگون است به‌راحتی وارد شده، خود را معرفی می‌کنند و با آنها صمیمی برخورد می‌کنند. افراد سرزنده و شاد همواره با مردم در تعاملند و دوستان زیادی دارند.
بهترین عیدی برای مهربان‌ترین دوست

آنها در فعالیت‌های اجتماعی بیشترین حضور را دارند و همین برخورد با افراد گوناگون فرصت‌های مختلف و موفقیت‌های پی در پی را برای‌شان ایجاد می‌کند. این دسته معتقدند خودشان قادر به انتخاب سرنوشت خود هستند و همین احساس قوی کنترل بر امور شخصی در آنها بیش از هر عامل دیگری سبب بروز احساسات مثبت، حس رضایت از زندگی و خوشحالی می‌شود. شخصیت دکتر رازیانی با بازی شهاب حسینی در فیلم طعم شیرین خیال نمونه بارز یک شخصیت سرزنده، شاد و فعال است. طبیعتا این دسته هم مثل همه آدم‌ها از گرفتن هدیه خوشحال می‌شوند اما مطمئن باشید به خاطر روحیه خاصی که دارند آن را بیشتر نشان می‌دهند و حس بهتری را در هدیه‌دهنده ایجاد می‌کنند.

مطمئن باشید هدایایی که کودک درون آنها را فعال‌تر می‌کند مثل عروسک شخصیت‌های کارتونی، مجسمه‌هایی با اشکال فانتزی، سی‌دی بازی‌های رایانه‌ای و لوازم تزیینی نوستالژیک آنها را خوشحال‌تر می‌کند. اگر از پوشیدنی‌ها می‌خواهید هدیه‌ای برای‌شان تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سراغ رنگ‌های شاد بروید؛ مثلا یک ست کیف و کفش یا یک کلاه و شال‌گردن با رنگی خاص و منحصربه‌فرد. همچنین یک تابلوی نقاشی از طبیعت، یک دسته گل زیبا و رنگارنگ و حتی لوازم جانبی گوشی موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر با رنگ‌های شاد می‌تواند هدیه مناسبی برای این دسته افراد باشد.

برای افراد ساده و بی‌ریا چی بخریم؟
سخت نگیرید؛ هر هدیه‌ای را دوست دارند!
شخصیت‌های ساده و بی‌ریا خوش‌بین و مثبت‌اندیش‌ هستند و روح زندگی در آنها جریان دارد. این افراد معمولا اشخاص صادقی هستند و کمی تا اندکی هم زودباور. آنها زندگی را پر از شیرینی‌هایی می‌دانند که هنوز به آنها دست نیافته‌اند؛ البته منکر تلخی‌ها هم نیستند ولی شاید چون شیرینی‌ها و زیبایی‌ها را زیاد دوست دارند و به دنبالش هستند بیشتر نصیب‌شان می‌شود. در گفتارهای خود همیشه از کلمات و عبارات مثبت و امیدبخش استفاده می‌کنند و به اطرافیان‌شان امید و شادی منتقل می‌کنند.

به قول معروف شخصیت‌هایی از این دست در نقش خود راحت هستند، حساسیت زیاد در رفتارشان مشاهده نمی‌شود، در صحبت‌های‌شان از واژه‌های اغواکننده و فریبنده استفاده نمی‌کنند و گاهی هنگام توصیف قضایا به موارد و جزییاتی اشاره می‌کنند که شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد. آنها چون با آنچه هستند راحتند، نیازی به چیزهای اضافی برای خوشحال بودن ندارند. درواقع خوشبختی و شادی را در درون خود جست‌وجو می‌کنند. آنها خود و شغل‌شان را دوست دارند و شادی را در چیزهای ساده می‌یابند.

این افراد از آنجا که همه چیز را ساده می‌گیرند، تقریبا از هر چیزی که به‌عنوان هدیه دریافت کنند خوشحال می‌شوند اما اگر آنچه دریافت می‌کنند مطابق سلیقه‌شان باشد بیشتر خوشحال می‌شوند؛ بنابراین لازم نیست سراغ هدایای خیلی خاص و جذاب بروید. هر آنچه فکر می‌کنید دوست دارند از خوردنی‌ها گرفته تا پوشیدنی و لوازم کار و منزل را می‌توانید به آنها هدیه دهید و نگران هم نباشید.

آنها هدیه شما را باز می‌کنند و با لبخندی که گوشه لب‌شان می‌نشیند این حس مثبت و خوشایند را به شما انتقال می‌دهند که از هدیه‌تان راضی هستند. آنها حتی اگر هدیه شما را دوست نداشته باشند در قالب این جمله که «همین که به فکرم بودی یک دنیا برام ارزش داشت» از شما تشکر می‌کنند.

برای افراد سختگیر و جدی چی بخریم؟
کارت هدیه تهیه کنید
شخصیت‌های سختگیر و جدی در زندگی‌شان یک خط ثابت را انتخاب کرده و از این شاخه به آن شاخه پریدن پرهیز می‌کنند و یک شاخه را با جدیت ادامه می‌دهند. پس طبیعی است که در کارشان آدم‌های متخصصی باشند و از پس چالش‌های زندگی‌شان به خوبی بربیایند. این افراد اگر مسوولیتی را قبول کنند تمام تلاش‌شان را برای انجام دادنش می‌کنند و به‌راحتی می‌توانید به متعهد بودن‌شان اطمینان کنید.
بهترین عیدی برای مهربان‌ترین دوست

این شخصیت‌ها متفکر، تحلیلگر و ارزیاب هستند و قبل از هر اقدامی آن را در ذهن خود می‌پرورانند. دائما دیگران را ارزیابی کرده، مسائل را پیش‌بینی می‌کنند و خیلی اهل ابراز احساسات نیستند. از آنجا که ادب را در مورد دیگران کاملا رعایت می‌کنند انتظار ادب و احترام خاصی از اطرافیان‌شان دارند.

بنابراین برای خرید هدیه برای این شخصیت‌ها سراغ وسایل فانتزی، جالب و جدید نروید. اگر اهل ورزش است یک وسیله ورزشی، اگر اهل مطالعه است یک کتاب، اگر به انجام کارهای فنی علاقه دارد یک ابزار کارآمد، اگر به دنیای هنر علاقه‌مند است یک اثری هنری و اگر به حوزه دیجیتال علاقه‌مند است یک وسیله دیجیتالی به او هدیه دهید. بهتر است برای این فرد سراغ پوشیدنی‌ها، زیورآلات و لوازم تزیینی منزل نروید چون ممکن است سلیقه شما را نپسندد و هدیه‌ای که به او می‌دهید آن‌طور که باید او را خوشحال نکند.

از آنجا که این افراد در زندگی‌شان روی یک خط ثابت حرکت می‌کنند، اگر با سلیقه‌شان آشنا نیستید می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید برای‌شان هزینه کنید در قالب یک کارت هدیه به آنها تقدیم کنید؛ البته برای به جا آوردن ادب بعد از دادن هدیه برایشان توضیح دهید: «چون دقیقا نمی‌دانستیم از چه چیزی خوشتان می‌آید، این هدیه را برایتان در نظر گرفتم.» و از او بخواهید به نیابت از شما هدیه مورد علاقه‌اش را خریداری کند.

منبع:فردا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x