تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درس‌هایی از حضرت فـاطمه زهــرا (س) پیرامون شوهرداری

  • کد خبر : 182833
  • 04 اسفند 1395 - 7:49

در دین اسلام و در روابط میان امامان معصوم به یکی از موضوعاتی که به آن توجه فراوانی می شد، احترام به همسر است.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،  یکی از ویژگی های یک بانوی مسلمان، همراهی و همدلی با شوهر است. او برای گرم نگه داشتن کانون خانواده، و استحکام روابط بین اعضای آن، همواره کنار همسر و پشتیبان اوست.

امام باقر(ع) فرمود: «علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برای همدلی بیش‌تر در نظام خانواده به حضور رسول خدا(ص) رفتند تا رهنمودی بگیرند. رسول خدا(ص) حضرت فاطمه(س) را به کارهای درون خانه گماشت و کارهای بیرون را به علی(ع) واگذار کرد.

بعد از این رهنمود شایسته، حضرت زهرا(س) با خوشحالی اظهار داشت:فَلَا یَعْلَمُ مَا دَاخَلَنِی مِنَ السُّرُورِ إِلَّا اللَّهُ بِإِکْفَائِی رَسُولُ اللَّهِ(ص) تَحَمُّلَ رِقَابِ الرِّجَالِ؛ جز خداوند متعال کسی نمی‌داند که از این تقسیم کار چقدر خوشحال شدم؛ زیرا رسول خدا(ص) مرا از انجام کارهایی که مربوط به مردان است، بازداشت.

حضرت زهرا(س) چنان به همسر گرامی خود علاقمند بود و با آن حضرت همدلی داشت که بعد از وقایع تلخ ماجرای سقیفه و فدک که دل زهرا(س) را شکستند و به خانه‌اش حمله کردند، آنگاه که حضرت علی(ع) وارد منزل شد و فرمود: «فاطمه جان، ابوبکر و عمر در پشت در اجازه ملاقات می‌خواهند؟ نظرت دراین باره چیست؟ حضرت با آن همه خون دلی که خورده بود، با کمال تواضع فرمود:الْبَیْتُ بَیْتُکَ وَ الْحُرَّهُ زَوْجَتُکَ افْعَلْ مَا تَشَاءُ؛ علی جان، خانه خانه توست و من همسر تو هستم؛ هرآنچه می‌خواهی انجام بده.

منابع:

۱-. بحار الانوار، ج‏۴۳، باب ۴، ح‏۱.

۲-. کتاب سلیم بن قیس، ص‏۸۶۸، ح‏۴۸.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x