تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

استعمال مواد مخدر صنعتی در ملاء عام/ یکه تازی مواد فروشان در کوچه های سراوان+ تصویر

  • کد خبر : 182431
  • 02 اسفند 1395 - 10:51
استعمال مواد مخدر صنعتی در ملاء عام/ یکه تازی مواد فروشان در کوچه های سراوان+ تصویر

بعضی از کوچه های شهرستان سراوان به جولانگاه مواد فروشان مبدل شده اند که‌ معضلاتی را برای ساکنین آن منطقه به وجود آورده است.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از شستون،فقر و بیکاری دو معضل بزرگ در جوامع امروز به خصوص در سیستان و بلوچستان است که‌ این معضل جوانان زیادی را به وادی اعتیاد کشانده و اعیتاد یکی از مهم ترین تهدید های آسیب های اجتماعی برای جوانان و خانواده ها است.

فقر اقتصادی افراد زیادی را گریبانگیر فقر معنوی، فقر دینی و فقر فرهنگی کرده است که‌ در برابر ابر سیاه خانمان سوز به سستی کشیده شده اند و در باتلاق اعتیاد فرورفته اند.
اورژانس آسیب های اجتماعی، هلال احمر، ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله سازمان هایی هستند که تلاش های فراوانی را برای جلوگیری از این معضل با برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی انجام داده اند، اما علی رغم زحمات متأسفانه هرساله افراد زیادی در دام اعتیاد گرفتار می شوند.
استعمال مواد مخدر صنعتی در ملاء عام
برخی از افراد به دلیل فقر بیش از حد کارتن خواب شده اند و در حتی گاها دیده شده است که در ملاء عام دخانیات استعمال می کنند که‌ این معضل در حاشیه شهر سراوان و در یکی از کوچه به وفور دیده می‌شود شود که معضلات و نگرانی هایی را برای ساکنین به وجود آورده است.
ع.ح یکی از ساکنین در منطقه بخشان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون ضمن گلایه مندی از وجود معتادین و کارتن خواب ها اذعان داشت: برای جمع آوری و کاهش این آسیب جلسات متعددی گرفته می‌شود و گاها هم اقدام به جمع آوری معتادین سطح شهر کرده اند، اما اقدام اساسی از سوی مسیولین مربوطه انجام نشده است.
وی افزود: معتادین شبانه روزی در این محل و در ملاء عام مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند که این خیابان به پناهگاه امنی برای آنان تبدیل شده است.
یکه تازی مواد فروشان در کوچه دندیان سراوان
این شهروند سراوانی ادامه داد: رفت و آمد دختران و زنان در این محل با مشکل روبه رو است و یکی از دغدغه ها و نگرانی هایشان  در این مکان این است که مبادا فرزندان شان هم از روی هوس و کنجکاوی در جمع آنان حضور یابند و موادمخدر مصرف کنند.
وی با اشاره به اینکه منازل موجود در این کوچه به جز دو منزل اول از ابتدا تا انتها مشغول به فروش مواد مخدر سنی، مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکی هستند، خاطر نشان کرد: از مسیولین خواهشمندیم برای این معضل چاره اساسی اندیشه کنند تا خانواده و فرزندان شان در آرامش باشند.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x