تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

واریز مقرری بیکاری کارگران پلاسکو

  • کد خبر : 182085
  • 30 بهمن 1395 - 15:31

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این خبر که اولین مقرری بیمه بیکاری کارگران پلاسکو واریز شد، گفت: ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان از طرف دولت برای افرادی که تحت پوشش بیمه نبودند، برای مقرری بیکاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،  سیدتقی نوربخش  در پاسخ به این سؤال که آخرین آمار بیمه‌شدگان در کشور چه تعداد است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی به صورت اصلی و تبعی هستند که از این تعداد ۱۴ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی داریم.

وی افزود: از این میزان با احتساب سه میلیون نفر مستمری‌بگیر تعداد کل جمعیت نزدیک به ۴۵ میلیون نفر است.

نوربخش در پاسخ به سؤال دیگری درباره آخرین اخبار پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران پلاسکو، تصریح کرد: در این باره سازمان تأمین اجتماعی، یکی از سازمان‌های پیشرو در حادثه پلاسکو بود و طبق قانون از همان ابتدا مقرری افراد بیمه‌شده انجام شد و اولین واریزی نیز ۲۵ بهمن‌ماه بود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که اولین مقرری بیمه بیکاری کارگران بیمه‌شده و غیر بیمه شده پلاسکو واریز شد، خاطرنشان کرد: افرادی که بیمه نبودند نیز طبق مصوبه هیأت دولت ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان مقرری دارند که از طریق وزارت کار اقدامات تشکیل پرونده صورت پذیرفته است.

وی گفت: ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان نیز از طرف سازمان تأمین اجتماعی برای افراد دارای سابقه بیمه در حادثه پلاسکو مقرری واریز خواهد شد.

نوربخش در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که در کل کشور هم‌اکنون چه تعداد بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: تا این لحظه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری برخوردار هستند که به تناسب سابقه و میزان پرداخت حق بیمه ماهانه مقرری دریافت می‌کنند.

وی درباره هدایت منابع بیمه بیکاری به سمت بنگاه‌های اقتصادی برای استخدام کارگران افزود: باید در شورای‌عالی رفاه موضوع پرداخت منابع بیمه بیکاری به بنگاه‌های اقتصادی به جای مقرری تصویب شود و هم‌اکنون بخشی از آن نیز در حال اجراست به طوری‌که اگر بنگاه‌ها از این افراد بیکار استخدام کنند، مشمول دریافت کمک‌هزینه در پرداخت حق بیمه و سایر مزایا خواهند شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x