تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

مطالعات نشان می دهد که شخصیت های داستانی در زندگی واقعی بر روی ما تاثیر می گذارند

  • کد خبر : 181643
  • 28 بهمن 1395 - 8:52

محققان دانشگاه دورهام بیشتر از ۱۵۰۰ خواننده را بررسی کردند و از ۴۰۰ نفر از آنان خواستند که توصیف دقیقی از تجربیات آن ها با یک کتاب ارائه دهند.

به گزارش کمال مهر: یک مصالعه نشان داده است که شخصیت های داستانی می توانند بر خوانندگان در زندگی واقعی تاثیر بگذارند.

محققان دانشگاه دورهام بیشتر از ۱۵۰۰ خواننده را بررسی کردند و از ۴۰۰ نفر از آنان خواستند که توصیف دقیقی از تجربیات آن ها با یک کتاب ارائه دهند.

 ۱۹ درصد از آن ها گفتند که صداهای شخصیت های داستانی با آن ها بعد از آنکه خواندن آن ها به پایان رسید باقی مانده است، لحن گفته های شخصیت های داستانی و حتی به طور مستقیم “زبان” شخصیت ها بر آن ها تاثیر گذاشت.

به گفته یکی از نویسندگان مقاله، مطالعات نویسنده و روان شناس چارلز فرنی هو، نشان می دهد، چگونه خوانندگان داستان؛ به صورت فعال، جهان و شخصیت های توصیف شده توسط نویسنده را بازآفرینی می کنند.

وی گفت: « برای بسیاری از ما، این می تواند شامل همانند کردن شخصیت ها در یک رمان با مردمی که با آن ها در تعامل هستیم باشد.» او ادامه داد :« به طور میانگین از هر یک نفر از هفت پاسخ دهندگان به عنوان مثال گفت که آن ها صدای شخصیت های داستانی را طوری واضح می شنوند که انگار کسی با آن ها داخل اتاق است.»

این مصالعات با همکاری روزنامه گاردین در جشنواره بین المللی کتاب ادینبورگ در سال ۲۰۱۴ انجام شد و همچنین آموخت که شخصیت ها (افراد) می توانند صدای شخصیت ها( شخصیت های داستانی) را بشوند هنگامی که زیاد یا همه اوقات کتاب بخوانند.

مترجم: رضا ملاحسینی پورشکری

منبع: ایندیپندنت / ۱۵ فوریه

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x