تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پلی که روی سر سرحد آباد آوار می شود/علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ مسئولین تدبیر کنند

  • کد خبر : 181378
  • 26 بهمن 1395 - 17:26
پلی که روی سر سرحد آباد آوار می شود/علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ مسئولین تدبیر کنند

حادثه پلاسکو در تهران تلنگری ناگهانی در بسیاری از رسانه های از بافت های فرسوده تا پل های قدیمی و درحال تخریب ایجاد کرد

13951113001846_PhotoL

به گزارشکمال مهر، حادثه پلاسکو در تهران تلنگری ناگهانی در بسیاری از رسانه های از بافت های فرسوده تا پل های قدیمی و درحال تخریب ایجاد کرد

اما این موضوع با پایان یافتن واقعه پلاسکو به فراموشی سپرده شد و مردم این شهر همچنان درحال عبور و مرور. ازخیابان ها و مناطق مسکونی و تجاری و پل های فرسوده هستند.

یکی از این سازه های فرسوده، پل شهید کلانتری است که مردم آن را به عنوان پل سرحد آباد می شناسند،این پل بیش از دو دهه قبل بر روی خط ریلی راه‌آهن تبریز – تهران احداث شد و سال ها است که به عنوان مسیر ارتباطی شهرستان کرج و فردیس مورد استفاده قرار می گیرد.

پل قدیمی سرحد آباد به دلیل عمر بیش از ۲۰ ساله، دچار فرسودگی شده است و خطری بزرگ مردم این شهر به ویژه اماکن مسکونی، اداری و تجاری حاشیه آن و همچنین خودروها و سرنشینانش را تهدید می‌کند.

این پل ارتباطی کرج و فردیس در اثر استفاده از مصالح بی کیفیت در هنگام ساخت و نیزشرایط جوی و بارندگی وتغییرات دمای هوا به مرور زمان فرسوده شده است و تمام مدیران شهری و مسئولین استانی از فرسودگی این پل اطلاع دارند اگرچه دستوراتی به منظور ترمیم و مرمت این پل داده شده است اما تاکنون هیچ اقدامی دراین جهت انجام نشده است.

حمید احدی سرپرست فرمانداری شهرستان فردیس در خصوص فرسودگی پل قدیمی سرحد آباد و لزوم ترمیم این سازه اظهار کرد: شرایط پل سرحد آباد در دست بررسی است.و فقط برخی از ستون های پل سرحد آباد ترک خورده است.

وی ضمن اشاره به فصل سرما و بارندگی، خاطرنشان کرد: ترک ها ناشی ازانقباض و انبساط است که در فصل سرما رخ می دهد.

احدی یخ زدگی باران و برف را عامل اصلی این اتفاق برشمرد و افزود: آب ناشی از باران که روی سقف پل ریخته می شود باعث فرسایش می شود و نگران کننده نیست.

وی هم چنین تصریح کرد: با مساعد شدن هوا درصدد رفع این ترک های سطحی برخواهیم آمد.

فرماندار شهرستان فردیس با بیان اینکه اساس دال ها دچار آسیب نشده است، خاطرنشان کرد: بتن مخصوص به دال های اسیب دیده تزریق می شود تا ستون ها به شکل اولیه دربیاید.

وی در پایان تاکید کرد: این مشکل به دلیل نامناسب بودن بتن مورد استفاده موقع ساخت نبوده است چراکه دال های پل سرحدآباد یکی در میان سالم هستند.

به نظر می رسد مسئولین به فرسودگی پل سرحد آباد به عنوان یک بحران جدی نگاه نمی کنند و اعتقاد دارند این پل هنوز می تواند عبور و مرور هزاران خودرو سبک و سنگین را تحمل کند.

جای سوال دارد اگر این پل دچار سرنوشتی تلخ مانند حادثه پلاسکو شود چه میزان خسارت های مالی و جانی به همراه خواهد داشت؟ و چه کسی پاسخگوی این فاجعه خواهد بود؟

آیا زمان آن نرسیده است که علاج واقعه پیش از وقوع حادثه نماییم و قبل از این که فاجعه ای تلخ مردم این شهر را سوگوار کند با مدیریت درست و به هنگام از حادثه جلوگیری کنیم  ووقوع اتفاقات ناگوار را منوط به احتمالات ناممکن نکنیم که چه بسا در حادثه ی پلاسکو نیز کسی گمان فرو ریختن این سازه عظیم را نداشت .

آن چه که مسلم است پس از وقوع حادثه نشانه رفتن مسئولین و شورای شهر و یا هر نهاد دیگری نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و در عمل نه عذرخواهی ، نه استعفا ونه جابه جایی در مدیریت کلان شهری رخ نخواهد داد و تنها مصیبت این فاجعه بر دل مردم بی گناه شهر باقی خواهد ماند، بنابراین امیدواریم مسئولین هر چه سریعتر تدبیر کنند قبل از آن که امید مردم ناامید شود.

شایان ذکر است سرحد آباد منطقه ای قدیمی  است که در جنوب شرقی کرج قرار که قسمت شمالی آن زیر نظر شهرداری کرج و قسمت جنوبی زیر نظر شهرداری فردیس است .

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x