گروه : اخبار اصلی » اختصاصی » البرز » تاپ نیوز » تیتر روان » داخلی » دسته‌بندی نشده » سیاسی
ساعت : 23:49
شناسه : 178037
تاریخ : 10 بهمن 1395
سفر غیر منتظره روحانی به البرز با طعم ماکارانی و پفک/ اقتصادی که با چرخ انتخابات می چرخد سفر غیر منتظره روحانی به البرز با طعم ماکارانی و پفک/ اقتصادی که با چرخ انتخابات می چرخد

دومین سفر غیر منتظره استانی رئیس جمهور به استان البرز برای افتتاح پروژه ‌ای اقتصادی، مسئله ای که با ما کارانی و پفک هم نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ برخی شنیده ها حاکی است دکتر روحانی رئیس جمهور محترم در روزهای آتی سفری به استان البرز خواهد داشت.

آنچه که در این سفر مورد توجه خواهد بود از دو جنبه قابل بررسی است .

در نگاه اول، اهمیت موضوع از جنبه استانی است که این سفر را در دستور کار ریاست جمهوری قرار داده، و به ظاهر هدف از این سفر افتتاح پروژه ای اقتصادی است، که جنبه ای فرا ملی دارد.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه استان البرز با وجود ظرفیتهای بالقوه اقتصادی می تواند یکی از قطبهای اقتصادی کشور باشد و به همین دلیل حضور رئیس جمهور برای یک پروژه اقتصادی به این مسئله قوت می بخشد. اما سوالی که مطرح است حضور مجدد دکتر روحانی  در البرز پس از سفر استانی ایشان که حدود ۲ ماه از آن می گذرد نشان از اهمیت “موضوع” دارد؛ که در نگاه دوم موارد مهمی را در ذهن متبادر می کند.

در نگاه دوم که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد، گمان می رود حضور رئیس جمهور در قطبهای اقتصادی البرز به جریان انتخابات بی ارتباط نبوده و برخی اهداف انتخاباتی در این دیدار ها دنبال می کند؛ کما اینکه در ماه های اخیر این مسیر هموارتر شده و برخی وزرای کابینه از عدم دسترسی به “رئیس جمهور” گله مند بودند و برخی شنیده ها نیز حاکی از آن بود که دکتر روحانی در صدد برنامه های انتخاباتی سال۹۶ هستند، همچنین در روزهای اخیر نیز طی ابلاغ وازرت کشور به فرمانداری ها در خصوص ستاد های انتخاباتی و از این دست قبیل موضوعات  به طرح این مسئله که حضور مجدد دکتر روحانی در البرز جنبه تبلیغاتی داشته باشد قوت می بخشد.

گفتنی است برخی از اقداماتی که به گفته مسئولین دولتی  در استان البرز شکل گرفته می تواند کارنامه درخشانی از اقدامات مثبت اقتصادی دولت به شمار آید و با بیان این مسئله از طرف دولت که در استان البرز در مجموع “جذب اعتبارات خارجی” و برخی اقدامات ” اقتصادی شاخص”، شعارهای دولت در خصوص”اقتصاد مقاومتی”  محقق گردیده است و طرح این ادعا در اواخر دولت یازدهم خالی از لطف نیست.

از آنجایی که استان البرز ۲۰ برند ملی را در خود جای داده است، حضور رئیس جمهور در افتتاح این پروژه ها، رضایت کارگران بومی کارخانه های البرز را  به دنبال خواهد داشت و این موضوع نیز می تواند نقطه عطفی در جهت انتخابات پیش رو برای دولت یازدهم بشمار آید.

.

اما باید منتظر ماند و دید؛ دومین سفر استانی غیر منتظره که علی رغم اعلام “اتمام سفرهای استانی ریاست جمهوری”پیش آمده است چه دستاورد هایی را برای استان البرز و دولت یازدهم به ارمغان خواهد آورد.

 

انتهای پیام/