تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ترامپ احکام اجرایی درباره محدود کردن ورود مهاجران از ۷ کشور از جمله ایران را امضا می‌کند

  • کد خبر : 177367
  • 06 بهمن 1395 - 16:27
ترامپ احکام اجرایی درباره محدود کردن ورود مهاجران از ۷ کشور از جمله ایران را امضا می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور، امروز چهارشنبه احکام اجرایی متعددی را برای محدود کردن مهاجرت از سوریه و شش کشور دیگر از غرب آسیا و آفریقا امضا کند.

5751541_443

سرویس بین الملل کمال مهر،به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاوران ریاست جمهوری و کارشناسان مهاجرت در آمریکا اعلام کردند قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور، امروز چهارشنبه احکام اجرایی متعددی را برای محدود کردن مهاجرت از سوریه و شش کشور دیگر از غرب آسیا و آفریقا امضا کند.

وی قبل از تحلیف خود نیز تاکید کرده بود بلافاصله از اولین روز کاری خود در کاخ سفید برای تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی خود وارد عمل خواهد شد و در اولین اقدام خود رد پای باراک اوباما را که هشت سال پیش وارد کاخ سفید شد، پاک کند.
برخی از اقداماتی که باراک اوباما در این هشت سال زمامداری انجام داد با یک امضای ساده ترامپ لغو خواهد شد. ترامپِ جمهوری‌خواه قول داده است تمام احکام، فرامین، یادداشت‌ها و دستورالعمل‌هایی را که در زمینه‌های مختلف از جمله مهاجرت به امضای باراک اوباما رسیده، اما مغایر با قانون اساسی آمریکا است، لغو نماید هر چند باطل کردن برخی از نتایج دوره ریاست جمهوری اوباما مستلزم تصویب قوانین جدید از سوی کنگره‌ای است که  اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است.
در زمینه مهاجرت دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود به آمریکایی ها قول داده است با ورود به کاخ سفید مسئله اخراج مهاجران غیرقانونی دارای سوء سابقه کیفری از خاک آمریکا را در اولویت قرار دهد. وی در این رابطه حتی رقم دو میلیون نفر را نیز در صحبت های خود مطرح کرده است. ترامپ اوت سال گذشته در نشست تبلیغاتی خود در آریزونا تاکید کرد  در اولین ساعات و اولین روز ریاست جمهوری من، این افراد از خاک آمریکا اخراج خواهند شد.
اما کارشناسان یادآوری می کنند که دولت باراک اوباما نیز اخراج مهاجران غیرقانونی دارای سوء سابقه کیفری را که برای امنیت آمریکا و شهروندانش یک تهدید محسوب می شوند، در اولویت قرار داده بود. به گفته تحلیلگران، دونالد ترامپ می تواند با صرفا یک امضای ساده خود، برنامه “داکا”، را که دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ به اجرا گذاشت، لغو کند. طبق این طرح، دولت باراک اوباما برای ۷۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی که در سنین پائین وارد خاک آمریکا شده بودند، این امکان را ایجاد کرد که مجوز اقامت و اشتغال در خاک آمریکا بگیرند.
رئیس جمهور آتی آمریکا همچنین به هموطنان خود قول داده است در اولین روز کاری خود لایحه ای را برای تامین مالی ساخت یک دیوار در مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک به منظور مقابله جدیتر با مهاجرت های غیرقانونی از این کشور ارائه نماید. کنگره آمریکا طی ماههای آینده در این باره رای گیری خواهد کرد.
رئیس جمهور جدید آمریکا همچنین این امکان را دارد که پذیرش آوارگان سوری را در خاک آمریکا لغو کند و از پذیرش آن دسته از مهاجرانی که به گفته وی از “مناطق در معرض تروریسم” قصد آمدن به آمریکا را دارند، جلوگیری کند؛  چرا که به گفته وی پرونده این دسته از متقاضیان پناهندگی را به راحتی نمی توان راستی آزمایی کرد.
بر اساس این گزارش، احکام اجرایی که قرار است دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت امضا کند، ورود مهاجران به آمریکا از سوریه و چند کشور دیگر را که به گفته ترامپ در معرض تروریسم و افراط گرایی قرار دارند، محدود خواهد کرد.
طبق یکی از احکامی که احتمالا رئیس جمهور جدید آمریکا روز چهارشنبه امضا می کند، در زمینه صدور روادید برای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.
گفته می شود دونالد ترامپ این احکام اجرایی را در مقر وزارت امنیت داخلی آمریکا در واشنگتن امضا خواهد کرد. رسیدگی به امور مربوط به مهاجرت و امنیت مرزهای آمریکا بر عهده این وزارتخانه است.
دونالد ترامپ و جف سشنز، که از طرف وی برای تصدی وزارت دادگستری آمریکا معرفی شده است، اعلام کرده اند بیشتر از آن که توجه خود را بر محدود کردن مهاجرت افراد دارای یک گرایش مذهبی خاص متمرکز کنند، محدودیت مهاجرت  اتباع آن دسته از کشورهایی را تشدید خواهند کرد که شاید اتباعشان «تهدیدی برای امنیت آمریکا» باشند.
منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند دونالد ترامپ به منظور جلوگیری از ورود اتباع کشورهای مورد نظر خود به خاک آمریکا، به وزارت امور خارجه خود دستور خواهد داد صدور روادید برای اتباع این کشورها را ممنوع کند.
انتهای پیام/

نوشته ترامپ احکام اجرایی درباره محدود کردن ورود مهاجران از ۷ کشور از جمله ایران را امضا می‌کند اولین بار در کمال مهر پدیدار شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=177367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x