تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مربای مخصوص دیابتی ها تولید شد

  • کد خبر : 175441
  • 25 دی 1395 - 23:33
مربای مخصوص دیابتی ها تولید شد

مربای رژیمی، علاوه بر شیره خرما به عنوان شیرین کننده، نوع خاصی از پکتین را استفاده کردیم تا محصول نهایی جذب قند پایین تری در بدن داشته باشد.

به گزارش کمال مهر   لیلا واقف مهربانی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در این مربای رژیمی، علاوه بر شیره خرما به عنوان شیرین کننده، نوع خاصی از پکتین را استفاده کردیم تا محصول نهایی جذب قند پایین تری در بدن داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مربا یک محصول فراسودمند است، خاطر نشان کرد:  این مربا با استفاده از شیره خرما تهیه می شود که خواص انتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و همچنین به دلیل پری بیوتیک مورد استفاده، به افزایش ایمنی بافت روده کمک می کند. پری بیوتیک ها خوراک باکتری های مفید بدن یا همان پروبیوتیک ها هستند که در ایمنی بافت روده اثر مهمی ایفا می کنند.

به گفته این محقق، مربای رژیمی فراسودمند، مشابه خارجی و داخلی ندارد و برای اولین بار در قالب آزمایشگاهی و نیمه صنعتی به تولید رسیده است و آماده تولید انبوه با مشارکت تولیدکنندگان مواد غذایی است.

وی با بیان اینکه در پروسه تولید این محصول، طعم و خواص میوه از بین نمی رود و خواص تغذیه ای آن فراتر از مربای معمولی است، مربای رژیمی فراسودمند پری بیوتیک را بهترین جایگزین مرباهای معمولی برای دیابتی ها و کودکان دانست.

این محقق با تاکید بر اینکه شیره خرما به جای شکر در این مربا است، اظهار داشت: مربای پری بیوتیک، به هیچ عنوان عوارض مرباهای رژیمی تهیه شده با سوربیتول و شیرین کننده های مصنوعی موجود در بازار را ندارد.

واقف مهربانی خاطر نشان کرد: امکان تولید این مربا در همان خط تولید مربای سنتی و غیر رژیمی بدون تحمیل هزینه زیادی وجود دارد؛ هزینه تولید این مربا کمتر از هزینه واردات محصولات مشابه خارجی با کیفیت پایین تر است.

به گزارش مهر این طرح که با همکاری دکتر عزیز همایونی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و الناز واقف مهربانی، دانشجوی دکتری این دانشگاه به نتیجه رسیده است، به عنوان یکی از ۱۰ طرح برگزیده فستیوال نوآوری های صنعت مواد غذایی برای تجاری سازی و ورود به مرحله تولید انبوه معرفی و ارائه شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x