تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فروش هفتگی سینماهای ایران/ “سلام بمبئی” با ۶ میلیارد رکورددار است

  • کد خبر : 173676
  • 02 دی 1395 - 12:57
فروش هفتگی سینماهای ایران/ “سلام بمبئی” با ۶ میلیارد رکورددار است

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم “سلام بمبئی” ساخته قربان محمدپور منتشر شد.

گروه سینما «کمال مهر»، به نقل از میزان، فیلم سینمایی “سلام بمبئی” با استناد به سایت سینما تیکت تاکنون حدوداً ۶ میلیارد تومان فروش کلی داشته است. این در صورتی است که پخش کننده این فیلم فروش کلی را بالای ۷ میلیارد تومان اعلام کرده است.

“حریر” ساخته فریال بهزاد در هفته اول اکران خود با فروش مناسبی روبرو نشده و شانزدهمین فیلم جدول فروش لقب گرفت. این فیلم که تنها ۶ سینما در دست دارد به فروش کلی ۲ میلیون تومان رسیده است.
فیلم “جنجال در عروسی” به عنوان اولین فیلم سه بعدی ایران فروش مناسبی داشته و پس از دو هفته رتبه چهارم را در اختیار دارد اما در نقطه روبرو فیلم “نفس” از نرگس آبیار جایگاه خود را از دست داده و به رتبه هفتم رسیده است.

سلام بمبئی
فیلم سینمایی سلام بمبئی سومین هفته از اکران خود را با رکورد شکنی پشت سر گذاشت و توانست به فروشی معادل ۶ میلیارد تومان دست پیدا کند. این فیلم که به تازگی در سینمای ایران اکران شده این روزها شاهد حضور بازیگر زن اصلی خود در ایران است و دیروز در حضور بازیگران به اکران مردمی رسید.
در خلاصه داستان سلام بمبئی آماده است: داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.
محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا، شایلی محمودی، گلشن گروور و بهروز چاهل در این فیلم به کارگردانی “قربان محمدپور” به ایفای نقش پرداخته اند.
سلام بمبئی در سومین هفته از اکران خود با داشتن ۱۵۳ سینما به فروشی معادل ۱,۸۵۴,۳۷۹,۰۰۰ تومان دست پیدا کرده و در رتبه اول جدول فروش ایستاده است.

آس و پاس
کمدی موزیکال “آس و پاس” ساخته آرش معیریان تا به حال با داشتن ۸۵ سینما و پس از ۹ هفته به فروش کلی ۳,۱۹۸,۶۸۹,۰۰۰ تومان رسیده و به تازگی به جمع سه میلیاردی ها پیوست. این فیلم طی هفته جاری به ۳۰۱,۸۷۱,۰۰۰ تومان فروخته است.
در داستان این فیلم آمده است: مرز کمرنگی بین واقعیت و خیال است. حسن آس و پاس در مسیر وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، در فضایی فانتزی تبدیل به شخصی رویایی می‌شودعشق به دختر ملک سلمان او را از ادامه ی ماموریتش باز می‌دارد.
محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، حسام نواب صفوی، لیلا بلوکات، میثم رستگاری، شهرام تیموریان، بهاره رهنما و مهران غفوریان بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می دهند.

جنجال در عروسی
اولین فیلم سه بعدی ایران در دومین هفته از اکران خود فروش خوبی را به ثبت رساند و توانست بالاتر از بسیاری از فیلم های سینمای ایران در جایگاه سوم بایستد. این فیلم در هفته گذشته به فروشی معادل ۲۱۸,۱۹۳,۰۰۰ تومان دست یافت.
این فیلم با تعداد محدود ۳۹ سینما پس از دو هفته به فروش کلی ۴۱۱,۲۶۹,۰۰۰ تومان دست یافته است.
علیرضا خمسه، میرطاهر مظلومی، نعیمه نظام دوست، مرتضی ضرابی، محمدرضا بحری، مهدی قانع، صاحب حائری زاده، علیرضا حائری زاده و سعید خبیری از بازیگران این فیلم هستند.
داستان این فیلم در یک جشن عروسی اتفاق می افتد. در یک مراسم عروسی کودکان را به محل برگزاری جشن راه نمی دهند و به کلبه ای در انتهای باغ تبعید می کنند. بچه ها متوجه می شوند برگزارکنندگان مراسم قاچاقچی مواد مخدر هستند، لذا تصمیم می گیرند تا جشن را به هم بزنند و این آغاز ماجراست.

یتیم خانه ایران
“یتیم خانه ایران” ساخته ابوالقاسم طالبی گیشه مثبت خود را ادامه داده و این هفته هم با ۱۹۰,۸۸۵,۰۰۰ تومان در رتبه چهارم ایستاده است.
علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی و اکبر بهشتی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.
داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.
این فیلم هفته گذشته توانست مرز یک میلیارد را رد کرده و با داشتن ۴۶ سینما به فروش کلی ۱,۰۶۴,۸۵۶,۰۰۰ تومان دست یابد.

لاک قرمز
“لاک قرمز” آخرین ساخته سید جمال سید حاتمی با توجه به شروع تبلیغات محیطی در سطح شهر افزایش فروش را تجربه کرده و با داشتن ۴۶ سینما کلاً ۴۲۶,۲۶۳,۰۰۰ فروخته است.
پانته‌‌‌آپناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه و مسعود کرامتی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
لاک قرمز داستانی اجتماعی از خانواده ای است که درگیر اعتباد پدر شده و به مشکلات روابط خانوادگی می پردازد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد».
این فیلم در سومین هفته از اکران خود تواسنت به فروشی معادل ۱۷۵,۱۸۹,۰۰۰ تومان دست پیدا کرده و در رتبه پنجم بایستد.
فیلم های “مشکل گیتی” با ۱۶۲,۱۳۶,۰۰۰ تومان، “نفس” با ۱۴۵,۶۴۹,۰۰۰ تومان، “فروشنده” با ۷۴,۶۶۵,۰۰۰ تومان، “سیانور” با ۵۶,۷۶۰,۰۰۰ تومان و “متولد ۶۵” با ۴۶,۷۲۲,۰۰۰ تومان فروش رتبه های ششم تا دهم جدول هفتگی فروش را در اختیار دارند.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x