تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ادعاها درباره افزایش بارداری های ناخواسته در عراق در موسم اربعین نادرست است

  • کد خبر : 170848
  • 30 آبان 1395 - 23:38

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی برخی ادعاهای منتشر شده به نقل از این سازمان درباره افزایش بارداری های ناخواسته در عراق در موسم اربعین را تکذیب کرد.

به گزارش«کمال مهر»؛، سازمان بهداشت جهانی شایعات منتشر شده از قول این سازمان درباره افزایش بارداری های ناخواسته در عراق در موسم اربعین را تکذیب کرد.

«فادلا چایب»، یکی از سخنگوهای سازمان بهداشت جهانی در مکاتبه با خبرگزاری فارس این اخبار را «کاملاً نادرست» خواند و تصریح کرد این سازمان با صدور بیانیه ای این ادعاها را تکذیب کرده است.

روزنامه «بغداد پست»، روز شنبه در خبری – که در برخی رسانه های داخلی نیز منعکس شد- از قول «گریگوری هارتل»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی مدعی شد: «طی مناسبت‌های دینی که هر ساله با مشارکت میلیون‌ها زن و مرد از داخل و خارج عراق در جنوب این کشور برگزار می‌شود، همواره شاهد اختلاط غیر منظم و بدون برنامه‌ریزی مردم به خصوص از ایران به عنوان همسایه عراق هستیم. این شرایط و تعداد بسیار زیاد زوار باعث می‌شود تا نیروهای امنیتی نتوانند وضعیت را کنترل کنند.»

  «بغداد پست» همچنین در اظهارات ادعایی منتسب به «هارتل» نوشت در مراسم اربعین سال گذشته که با حضور هفت میلیون عراقی و دو میلیون ایرانی برگزار شده «۱۶۹ بارداری ناخواسته در میان زنان عراقی» به ثبت رسیده است. این روزنامه ادعا کرد که سخنگوی سازمان بهداشت جهانی این ارقام را «تنها آمار رسمی بارداری‌های ناخواسته» در این مراسم خوانده است.

«خانم فالادا چایب» در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره این ادعاها نوشت: «اینها، اطلاعات کاملاً نادرست هستند. ما بیانیه ای برای تکذیب چنین ادعاهایی منتشر کردیم. از اینکه قبل از انتشار اطلاعات غلط (صحت) آن را با ما بررسی می کنید، سپاسگزاریم.»

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x