تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

نوجوان ۱۴ ساله ای که فرمانده دل ها شد/ شهید دانش آموز کرمانی که سردار سلیمانی او را الگوی الی الابد برای جوانان می داند

  • کد خبر : 167874
  • 13 آبان 1395 - 13:10
نوجوان ۱۴ ساله ای که فرمانده دل ها شد/ شهید دانش آموز کرمانی که سردار سلیمانی او را الگوی الی الابد برای جوانان می داند

استان کرمان همانند جای جای این سرزمین اسلامی، در دوران جنگ تحمیلی رزمنده های دانش آموز زیادی داشته که ندای رهبرشان را لبیک گفته و در راه آزادی وطن شان از چنگال اشغالگران جان خود را نثار کردند و به جمع ۳۶ هزار دانش آموز شهید ایران پیوستند.

 

به گزارش«کمال مهر»؛؛ به نقل از   پایگاه اطلاع رسانی بوتیا دانش آموز واژه ای است که با بردن نام آن خاطرات دوران مدرسه برای همه تداعی می شود، خاطره بازی های کودکانه، نیمکت ها و تخته های چوبی و مدرسه هایی که بوی مهر می دادند و کتاب هایی که عطر و بوی خاصی داشتند؛ از کتاب های درسی دوران مدرسه، درسی به نام حسین فهمیده بود که داستان جان فشانی نوجوان ۱۳ ساله ای است که نارنجک به کمر می بندد و زیر تانک می رود تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشاند و بگوید نوجوانان این مرز و بوم هم در راه آزادی وطنشان حاضرند از بهترین گوهر وجود خود یعنی جان شیرین شان بگذرند.

آن زمان با خود فکر می کردم که چگونه یک نوجوان ۱۳ ساله می تواند نارنجک به کمر خود ببندد و زیر تانک برود، آخر باور این مسئله برایم سخت بود که در آن سن و سال که تنها چیزی که برای ما مهم بود درس بود و بازی گوشی های دوران مدرسه که به هیچ عنوان نمی شد از ان ها گذشت، چگونه نوجوانی این قدر ارداده ای قوی داشته که وطنش را با جان شیرینش معاوضه می کند، به راستی که این سخن امام( ره) درست است که این نوجوان ۱۳ ساله خود رهبری بزرگ بود.

و همین می شود که در تقویم ایران روز شهادت این بزرگ مرد کوچک را روز دانش اموز نامگذاری کردند تا نام و خاطره این دلاور مردی برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شود و اسطوره ای باشد برای همه دانش آموزانی که می خواهند راه او را ادامه دهند.

استان کرمان همانند جای جای این سرزمین اسلامی، در دوران جنگ تحمیلی رزمنده های دانش آموز زیادی داشته که ندای رهبرشان را لبیک گفته و در راه آزادی وطن شان از چنگال اشغالگران جان خود را نثار کردند و به جمع ۳۶ هزار دانش آموز شهید ایران پیوستند.

علی عبدالعلی زاده رزمنده دوران دفاع مقدس که خود در آن زمان دانش آموز دبیرستانی بوده از همرزمان شهیدش می گوید، آن هایی که به گفته او با اینکه سن شان خیلی کمتر از او بود ولی حماسه ای آفریدند به بزرگی تاریخ.

نوجوان ۱۴ ساله ای که فرمانده دل ها شد

رضا دادبین دانش آموز ۱۴ ساله ای است که وقتی فرمان امام(ره) را برای جهاد می شنود درس و مدرسه را رها می کند و با وجود مخالفت اولیه پدر و مادرش برای رفتن به جبهه اصرار می کند.

پدر و مادر این نوجوان وقتی علاقه او را می بینند با رفتنش به جبهه موافقت می کنند و بعد از حضور موثر در جبهه ها سرانجام در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ در سن ۱۵ سالگی در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

عبدالعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ” بوتیا ” از این دانش آموز شهید برای ما می گوید: پدر شهید دادبین معلم بود که در زمان حیاتش از او خواستم که مهم ترین خصوصیت رضا را برایم بگوید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: پدر رضا در جواب گفت که من از پسرم همیشه این مطلب را به خاطردارم که هر زمانی که می خواستم برای نماز صبح بیدار شوم با صدای نماز شب پسرم بیدار می شدم، واین بزرگترین افتخار برای من است که پسر ۱۴ ساله ام که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود نماز شب می خواند.

وی تصریح کرد: شهید دادبین فقط یک نوجوان بود ولی با همین سن کمش کارهای بزرگی کرد، این دانش آموزان که می توانستند دوران درس و مدرسه خود را سپری کنند خیلی راحت همه چیز را رها کردند و وقتی به آن ها گفته می شد که جبهه برای شما نیست بزرگترها می روند می گفتند نه امام گفته اند کسی در خانه ها نماند، باید همه جبهه ها را پر کنید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه عنوان کرد: روی قبر شهید دادبین فرازی از وصیت نامه او حک شده است که بسیار جالب است که می گوید ” من از روی هوی و هوس به جبهه نرفتم فقط ندای هل من ناصر ینصنی امام حسین و امام( ره ) را لبیک گفتم و شهید شدم ”

%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d9%86

عبدالعلی زاده با بیان بخش های دیگری از وصیت نامه این شهید دانش اموز کرمانی، اظهار کرد: نکته جالب در وصیت نامه شهید رضا دادبین است این است که این شهید ازخانواده اش می خواهد که مادرم صبر کن و در مرگم گریه و ناله نکن، خواهرم اموزش نظامی را با حجابت حفظ کن که دشمن از همین چادر و حجاب شما می ترسد و برادرم راه شهدای گمنام را ادامه بده.

وی تاکید کرد: بیان چنین سخن هایی از زبان یک دانش آموز نشان از فهم و بینش بالای آن ها دارد که تحت تاثیر احساسات راهی جبهه نشدند و به خوبی می دانستند که برای چه هدفی به جبهه می روند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: نکته جالب دیگری که در مورد این شهید وجود دارد این است که بر روی تابلوی بالای قبر ایشان پارچه قرمز رنگی نصب شده است، که پدر این شهید بعد از دیدن جنازه پسرش این پارچه را به خون او اغشته می کند و وصیت کرده که اگر خودش زنده نباشد نسل در نسل ان را حفظ کنند تا به دست امام زمان برسانند.

%d8%af%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d9%86

عبدالعلی زاده تصریح کرد: این پارچه درحال حاضر در موزه دفاع مقدس نگهداری می شود و روی آن نوشته شده که بدون وضو به این پارچه دست نزنید .

شهید دانش آموزی که سردار سلیمانی او را الگوی الی الابد برای جوانان می داند

عبدالعلی زاده حسن یزدانی را یکی دیگر ازشهدای دانش آموز استان کرمان معرفی کرد و خاطر نشان کرد: حسن یزدانی شهیدی بود که ۳۰ مرتبه اروند را طی کرد و این کار بزرگی است، من خودم غواصی بلدم ولی انجام این کار خیلی هنر می خواهد.

وی در ادامه با بیان تمجید سرلشکر سلیمانی از این شهید دانش آموز، تشریح کرد: سرلشکر سلیمانی درمورد شهید حسن یزدانی می گوید کارهای این بچه ها آن قدر فوق العاده بود که الی الابد می توانند الگوی جوانان ما باشند.

عبدالعلی زاده خاطر نشان کرد: این رزمنده نوجوان این قدر سن کمی داشت که  ان قدر بزرگ و بالغ بود که پشت سر او نماز می خواندیم و به او اقتدا می کردیم.

وظیفه ما بعد از شهداء حضور در صحنه های انقلاب است

این رزمنده دوران دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: اگر وصیت نامه همین ۳۶ هزار شهید دانش آموز را مطالعه کنیم می بینیم که کلمات گهرباری گفتند و بیش از ۹۸ درصد این وصیت نامه ها به نوعی به پیروی از ولایت توصیه کرده اند.

عبدالعلی زاده در ادامه گفت: هفته دانش اموز هم می گذرد و تمام می شود مهم این است که چه استفاده ای از این هفته می بریم، درسی که امروز ما باید از این شهدای کم سن و سال بگیریم این است که  رهروی راه ولایت و اسلام این نیست که در خانه بنشینیم و دم از شهدا بزنیم، وقتی که انسان کار را برای خدا انجام دهد خدا هم او را یاری می کند.

وی بیان کرد: این دانش آموزان کوچک، فرمانده دل ها بودند، شهدا تکلیف خود را انجام دادند و وظیفه ما بعد از آن ها حضور در صحنه های انقلاب است، امروز عده ای می گویند باید شعار مرگ بر آمریکا حذف شود ولی این افراد بدانند که با این حرف ها خون شهدا را پایمال می کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: دشمن همیشه دشمن است شاید برای فریب مردم پوستین خود را عوض کند ولی به هیچ عنوان دست از کارهای خود بر علیه نظام جمهوری اسلامی برنخواهد داشت لذا عده ای نباید این قدر خوش بین باشند.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x