تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بازبینی فیلم حضور وزیر پیشنهادی روحانی در فتنه ۸۸+ فیلم

  • کد خبر : 167078
  • 04 آبان 1395 - 9:40

 
 
شاید بتوان علت اصلی آرای پایین دانش آشتیانی را پخش فیلمی از او در مجلس دانست که این فیلم حضور دانش‌آشتیانی را در میان تحصن‌کنندگان فتنه ۸۸ نشان می‌داد. این فیلم توسط علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در حین سخنرانی اش در به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی پخش شد.

به گزارش«کمال مهر»؛؛ پس از استعفای فانی از وزارت آموزش و پرورش، روحانی در کمترین زمان ممکن، دانش آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس دهم معرفی کرد.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی کسی بود که پس از آنکه رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم استیضاح شد و در ادامه آن نیلی دولت آبادی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، در ۲۰ آبان سال ۹۳ به عنوان وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد.

وی بلافاصله برنامه های خود برای تصدی گری این وزارت خانه را اعلام کرد و طی مصاحبه هایی از موافقت مجلس نهم با خودش خبر داد؛ او همچنین برنامه های خود را در رسانه ها علنی کرد تا شاید بتواند رای اعتماد خود را از مجلس نهم بگیرد.

دانش آشتیانی در جریان جلسه بررسی صلاحیت وی در مجلس، که سه شنبه ۲۷ آبان برگزار شد، با کسب ۷۰ رأی موافق، ۱۷۱ رأی مخالف و و ۱۶ رأی ممتنع نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و به این ترتیب تعداد آرای مخالف وی در طول تاریخ انقلاب رکورد زد تا او نام او به عنوان وزیری که کمترین رای اعتماد را گرفته است در تاریخ ثبت شود.

شاید بتوان علت اصلی آرای پایین دانش آشتیانی را پخش فیلمی از او در مجلس دانست که این فیلم حضور دانش‌آشتیانی را در میان تحصن‌کنندگان فتنه ۸۸ نشان می‌داد. این فیلم توسط علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در حین سخنرانی اش در به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی پخش شد.

قاسم جعفری یکی دیگر از نمایندگان مجلس نهم ضمن اعتراض به روحانی نسبت به معرفی افرادی از مجموعه مصطفی معین در جلسه رای اعتماد آشتیانی به صحبت پرداخت و انتخاب فردی که منتسب به جریان فتنه است را به صلاح نظام ندانست.

حسین نقوی حسینی هم به عنوان نماینده مخالف دانش آشتیانی در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه خط قرمز ماست. ما از این خط عبور نمی‌کنیم. اگر ۲۰ نفر دیگر نیز معرفی شوند و ویژگی‌های میلی منفرد، توفیقی، فرجی دانا و دانش‌ آشتیانی را داشته باشند این مجلس به آنان رای نخواهد داد.

دانش آشتیانی در این جلسه هرچند تأکیدات زیادی بر روی حضورش در جنگ تحمیلی داشت اما حتی برای یک بار هم از حضور در فتنه ۸۸ تبری نجست و همچنین خط قرمز خود را در زمینه فتنه ۸۸ مشخص نکرد.

فیلم مرتبط با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در تحصن اساتید و دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر در جریان فتنه ۸۸ را می توانید مشاهده کنید.

 

۱۳۹۵ دوشنب
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x