تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سوژه های داغ پروژه پل سه خرداد مهرشهر+تصاویر

  • کد خبر : 16620
  • 05 بهمن 1392 - 7:00
سوژه های داغ پروژه پل سه خرداد مهرشهر+تصاویر

کمال مهر:سوژه هایی که از دید عکاس ما پنهان نماند! از ایمنی کار تا فرار خودروی تصادفی از صحنه و وجود شک و تردید از افتتاح پروژه در موعد مقرر…

به گزارش «کمال مهر»؛صبح پنجشنبه و جمعه(۳و۴بهمن ماه) پروژه اصلاحیه پل سوم خرداد مهرشهر با نصب سازه فلزی بر روی آزاد راه تهران -قزوین صورت گرفت.  وبا این تغییرات و تکمیل آن تردد خودروهای سواری در مسیر جنوب به شمال بلوار امام خمینی به سمت گلزار را محیا ساخته و از حجم ترافیکی ورودی مهرشهر به اتوبان کاسته می شود.

خبرنگار ما از لحظات نصب سازه فلزی این پل تصاویری تهیه نموده که در این تصاویر نکات جالب و قابل تأملی وجود دارد که در ذیل می خوانید؛

طبق اعلام قبلی توسط پلیس راهور استان البرز از ساعات اولیه صبح (۶بامداد) بدلیل حجم سنگین ترافیک،پلیس راهور اجازه آغاز عملیات را صادر نکردو ساعت ۸:۳۰صبح پروژه بصورت رسمی آغاز شد.

 

از ساعات اولیه صبح (6بامداد) بدلیل حجم سنگین ترافیک پلیس راهور اجازه آغاز عملیات را صادر نکرد.

از ساعات اولیه صبح (۶بامداد) بدلیل حجم سنگین ترافیک پلیس راهور اجازه آغاز عملیات را صادر نکرد.

ساعت 8:30صبح پروژه بصورت رسمی آغاز شد.

ساعت ۸:۳۰صبح پروژه بصورت رسمی آغاز شد.

 

گرچه درابتدای آغاز این عملیات مأموران راهور به تعداد کافی در محل حاضر بودند؛ ولی از ابتدا تا انتهای اجرای این پروژه کارگران پیمانکار پل ، فعالیت هایی اعم از مسدود کردن جاده ، هدایت خودرو ها ، نصب علائم راهنمایی را بر عهده داشتند!

 

مَثل مهمی که همیشه و در همه اماکن صنعتی و غیر صنعتی مورد تاکید می باشد ، (اول ایمنی بعد کار) می باشد ، ولی سیر مراحل این عملیات به دور از هرگونه ایمنی در حال انجام بود و موارد متعددی از عدم رعایت ایمنی به چشم میخورد که در اینجا به یک نمونه بسنده میکنیم ؛ پس از گذشت ۲ ساعت از آغاز عملیات نزدیک بود که مصداق (اول ایمنی بعد کار ) برای کارگران ایجاد بشود که به طور معجره آسایی این مصداق برای یکنفر عملی شد و بقیه از این مصداق جان سالم به در بردند! و در تصاویر ذیل  و تمامی تصاویری که در این خبر مشاهده میکنید قابل رویت می باشد!

 

 

در هنگام سنگین شدن ترافیک در اتوبان لاین جنوب به شمال ، تصادفی رخ داد و یک دستگاه پژو با یک کامیون برخورد کرد که منجر به کنده شدن سپر عقب خودروی پژو شد، نکته جالب این ماجرا توقف نکردن خودروی پژو بود که به طرز جالب و مشکوکی محل را با سرعت ترک کرد و حاضر نشد حتی پلاک خودرو که بر روی سپر جامانده بود را با خود ببرد! و این هم عکس العمل مامور راهور بعد از این ماجرا!

001kamalemehr.ir-pol-3khordad_003

خودروی سواری پژو باکامیون سمت چپ تصویر برخورد کرد و با گذاشتن سپر و پلاک خودرو به مسیر خود ادامه داد

یکی از نکات بسیار جالبی که در این عملیات عمرانی حائظ اهمیت است  تاکید مسئولین بر افتتاح این پروزه در همین روزها یعنی ایام الله دهه فجر است،در حالی که پایه های قسمت شمالی و وسط  دوطرف پل تکمیل و سازه فلزی نصب شده ولی پایه بتنی قسمت جنوبی آن هنوز نیمه کاره می باشد، و کارگران در حال آماده سازی برای  بتن ریزی می باشد( واقعاً در همین ماه پروژه افتتاح می شود؟)

در پایان لازم بذکر است از همه عزیزانی که در این راستا به مردم خدمت رسانی می کنند قدردانی بعمل آوریم، ولی نکته اساسی اینکه وجود مدیریت واحد و برنامه ریزی دقیق در اجرای اینچنین پروژه هایی لازم و ضروری می باشد،کما اینکه عدم برنامه ریزی موجبات خسارت های جبران ناپذیری در حال و آینده می شود.

در طی تهیه گزارش این عملیات نکات قابل تأملی دیگری نیز از دید خبرنگار ما پنهان نماند ولی به دلایلی از انتشار بیشتر موارد خودداری می نمایم کما اینکه باید در عرصه خدمت رسانی دستگاه های مربوطه باهشیاری کامل و دقت عمل بیشتری امور را پیش ببرند. لذا از کسانی که برای کشور عزیزمان و مردمان این سرزمین با تمام توان و دلسوزانه خدمت می کنند سپاس گزاریم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کامران کولیوند
بهمن ۸, ۱۳۹۲ ۰:۴۸ ق٫ظ

عالی بود

حامد خسته
حامد خسته
بهمن ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ق٫ظ

ممنون خسته نباشید

4
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x