تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دستگیری باند سارقین زورگیر ۱۸ ساله‌ها در پایتخت/شکات به پلیس آگاهی مراجعه کنند +تصاویر

  • کد خبر : 164627
  • 18 مهر 1395 - 0:14
دستگیری باند سارقین زورگیر ۱۸ ساله‌ها در پایتخت/شکات به پلیس آگاهی مراجعه کنند +تصاویر

افردی که اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر»؛،  در مورخه ۱۳۹۵/۷/۱۱ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۸ تهران نو به مأمورین اعلام کرد که در محدوده خیابان ابوریحان توسط چهار سرنشین جوانِ موتورسوار مورد سرقت به شیوه “زورگیری” قرار گرفته است .
پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “زورگیری” و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از تشکیل پرونده مقدماتی و با اخذ دستور قضایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” ساعت ۰۸:۰۰ روز جاری (۱۳۹۵/۷/۱۱ ) در منطقه نیروی هوایی – خیابان ابوریحان به صورت پیاده در حال مکالمه با تلفن همراهم بودم که ناگهان چهار جوان ۲۰-۱۸ ساله با دو دستگاه موتورسیکلت [ طرح هوندا ۱۲۵ ] در حالیکه دو نفرشان چاقو همراه داشتند به سمت من حمله ور شده و با تهدید اقدام به سرقت یک دستگاه تب لت و یک دستگاه گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی ۶ میلیون تومان کرده و پس از آن به سمت خیابان دماوند متواری شدند “.
دستگیری باند سارقین زورگیر 18 ساله ها در پایتخت / شکات به پلیس آگاهی مراجعه کنند +تصاویر
شناسایی اموال مالباخته در مخفیگاه مجرم سابقه دار پایگاه ششم آگاهی :
همزمان با حضور مالباخته در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان این پایگاه در پرونده ای جداگانه و در ادامه اقدامات پلیسی جهت دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت های بعنف بنام “کسری . الف” ( ۱۸ ساله ) موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده “بلوار ابوذر” شده و در ساعت ۱۳:۰۰ مورخه ۱۳۹۵/۷/۱۱ ، ضمن دستگیری متهم موفق به کشف بیش از ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از جمله تب لت و گوشی تلفن همراه سرقت شده از مالباخته ، مقادیری وجه نقد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر شدند.
اعتراف به دهها فقره زورگیری و قاپ زنی در تهران :
“کسری . الف” پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، بلافاصله توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به کشف اموال مسروقه مالباخته از داخل مخفیگاهش به ناچار لب به اعتراف گشود و به مشارکت در دهها فقره سرقت به شیوه “قاپ زنی” و “زورگیری” اعتراف و دو همدست خود بنام های “امیرحسین . الف” و “محمد . ص” (هر دو نفر  ۱۸ ساله) را نیز معرفی کرد.
دستگیری دیگر اعضای گروه سارقین زورگیر :
با شناسایی دو عضو دیگر گروه و شناسایی مخفیگاه متهمین در یک خانه مجردی در خیابان “ربزه” ، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی به این محل مراجعه و با اطمینان از حضور متهمین ، اقدام به دستگیری “امیرحسین” و “محمد” در این محل کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز تعداد دیگری از گوشی های تلفن همراه مسروقه کشف شد.
متهمین ضمن اعتراف صریح به مشارکت در سرقت های بعنف به سرکردگی کسری ، چهارمین عضو گروه بنام “علی اکبر” را نیز معرفی کردند که این متهم نیز نهایتا در ساعت ۲۲:۰۰ همان روز ( مورخه ۱۳۹۵/۷/۱۱ ) دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
شناسایی دهها مالباخته در همان تحقیقات اولیه:
متهمین پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی صراحتا به دهها فقره زورگیری طلا و جواهرات از زنان ، سرقت گوشی تلفن همراه از زنان و مردان و همچنین سرقت وجوه نقد و ساعت های مچی افراد اعتراف و عنوان داشتند که در طول چند ماه گذشته و با تشکیل یک گروه چهار نفره اقدام به انجام سرقت های خود در مناطق شرق و جنوب شرق تهران بویژه در محدوده تهرانپارس ، تهران نو ، نیروی هوایی و …. کرده اند.
دستگیری باند سارقین زورگیر 18 ساله ها در پایتخت / شکات به پلیس آگاهی مراجعه کنند +تصاویر
با اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت و بررسی سرقت های مشابه انجام شده توسط چهار سرنشین جوان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ و بهره گیری از اموال و مدارک شناسایی بدست آمده از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی بیش از ۵۰ مالباخته در همان مراحل اولیه از تحقیقات از متهمین شدند .
یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” در خیابان نیروی هوایی در حال تردد با خودرو شخصی خود بودم که ناگهان متوجه شدم چهار جوان ، در حال کتک زدن یک جوان دیگر هستند ؛ به قصد جدا کردنشان از ماشین پیاده و به سمت آنها رفتم تا مانع از ادامه نزاع و درگیری آنها شوم که ناگهان همان چهار نفر با چاقو به سمت من حمله ور شده و با تهدید گوشی تلفن همراه مرا نیز سرقت کردند ؛ آنزمان بود که متوجه شدم که آنها سارقین زورگیر بوده و در حال سرقت و زورگیری از آن جوان رهگذر بودند ” .
سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار جوان موتورسوار موردسرقت به شیوه زورگیری اموال ( گوشی تلفن همراه ، وجه نقد ، طلا و جواهرات و … ) و یا قاپ زنی ( موبایل قاپی و کیف قاپی ) قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسای متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان پیروزی – خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه نمایند .
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x