تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

گزافه گویی های ولیعهد سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران

  • کد خبر : 161915
  • 01 مهر 1395 - 7:11
گزافه گویی های ولیعهد سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران

ولیعهد سعودی در اظهاراتی مداخله جویانه برای رابطه با کشورمان پیش شرط هایی را تعیین کرد.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛؛ به نقل از العربیه، «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه شب طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به حادثه حمله به سفارت عربستان در ایران گفت: ایران به وظایف خود در حمایت از هیات دیپلماتیک سعودی عمل نکرد.

ولیعهد سعودی در اظهاراتی مداخله جویانه بدون اشاره به اقدامات خصمانه کشورش در منطقه مدعی شد ایران باید به اصول حسن همسایگی در منطقه احترام بگذارد. ما خواستار رابطه خوب با ایران بر اساس حسن همجواری، عدم مداخله در امور داخلی و بازگرداندن «جزایر اماراتی» هستیم.

نایف تاکید کرد سال گذشته سفارت ما در تهران و کنسولگری ما در مشهد در حالی که حکومت ایران نظاره ‌گر بود، مورد حمله قرار گرفت. این اقدام به دلیل عدم حفاظت مناسب و بر خلاف مسئولیت‌های بین‌المللی ایران انجام گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه عربستان اولین کشوری است که تروریسم رنج می برد و با آن دست و پنجه نرم می کند، گفت: عربستان از سال ۱۹۹۲ تاکنون در معرض بیش از ۱۰۰ حمله تروریستی قرار گرفته و یک کشور منطقه در ۱۸ عملیات تروریستی علیه عربستان دست داشته است.

نایف گفت: عربستان توافقنامه مبارزه با تروریسم را قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر امضا کرد و به همراه آمریکا و انگلیس در راس مجموعه مبارزه با حمایت مالی از داعش قرار دارد.

وی بدون اشاره به به جنایات سعودی در یمن و سوریه خاطرنشان کرد هیات علمای عربستان فتواهایی درباره تحریم تروریسم و حمایت مالی از آن صادر کرده و عربستان از تلاش نماینده سازمان ملل برای حل بحران یمن حمایت می کند.

ولیعهد عربستان سعودی با تاکید بر مشارکت جامعه جهانی در حمایت از مرکز بین المللی برای مبارزه با تروریسم، گفت: کشورهای خواهان صلح باید با ائتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

بن نایف همچنین به تحولات لیبی و عراق اشاره کرد و گفت: از وحدت عراق حمایت و هرگونه اقدامات طایفه ای را محکوم می کنیم. از لیبی ها می خواهیم که تشکیل کابینه را تکمیل کنند و با تروریسم مقابله کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=161915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x