تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

ورزشکاران سیاه‌پوست به احترام سرود ملی آمریکا نمی‌ایستند +عکس

  • کد خبر : 160566
  • 24 شهریور 1395 - 10:51
ورزشکاران سیاه‌پوست به احترام سرود ملی آمریکا نمی‌ایستند +عکس

اعتراض بازیکنان سیاهپوست آمریکایی به سرود ملی آمریکا در روزهای اخیر در مسابقات لیگ حرفه ای ‘فوتبال آمریکایی’ (NFL) رو به گسترش است.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛؛ کشته شدن سیاهپوستان آمریکا به دست نیروهای پلیس سفید پوست این کشور طی سال‌های اخیر بخصوص از اواسط سال ۲۰۱۴میلادی که شدت یافته، با اعتراض‌های مردمی گسترده‌ای مواجه شده است.در این میان سیاه پوستان کارمند یا ورزشکار نیز هر کدام به سبک خود به این بی‌عدالتی‌ها اعتراض می‌کنند.

ورزشکاران سیاه‌پوست به احترام سرود ملی آمریکا نمی‌ایستند +عکس

رسانه های آمریکایی همچون نیویورک تایمز و سی ان ان گزارش دادند که این اعتراض ها در همبستگی با “کالین کپرنیک” (Colin Kaepernick) بازیکن سیاهپوست آمریکایی تیم فوتبال آمریکایی “سان فرانسیسکو فورتی ناینرز” است که در روزهای اخیر در اعتراض به تبعیض نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه شهروندان آفریقایی آمریکایی، در بازی های این لیگ، در برابر سرود ملی آمریکا نمی ایستد.

سی ان ان نیز در گزارشی عنوان کرد: اعتراض کالین کپرنیک که نخستین بار در ماه اوت گذشته در اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه شهروندان آفریقایی – آمریکایی و اینکه ‘جان سیاهان اهمیت دارد’، هنگام نواخته شدن سرود ملی آمریکا مطرح شد که برای ادای احترام از جای برنخاست و زانو بر زمین می زند.

ورزشکاران سیاه‌پوست به احترام سرود ملی آمریکا نمی‌ایستند +عکس

سی ان ان در ادامه این گزارش می نویسد که کپرنیک از حق قانونی خود نسبت به این اعتراض ها استفاده می کند، این شبکه خبری از گسترش این اعتراض در سراسر دیگر ورزشگاه های آمریکا خبر داد.

کالین کپرنیک روز گذشته (دوشنبه) بار دیگر هنگام نواختن سرود ملی آمریکا درجریان برگزاری لیگ حرفه ای ‘فوتبال آمریکایی’ که این بار یک بازیکن سیاهپوست هم تیمی، وی را همراهی کرد، به نشانه اعتراض ، برنخاست و زانو بر زمین زد.

این درحالی است که روز پیش ازاین مسابقه، (یکشنبه) گذشته ۱۰ بازیکن سیاه پوست از لیگ حرفه ای ‘فوتبال آمریکایی’ در همبستگی با کپرنیک و در اعتراض به تبعیض نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا نسبت به شهروندان رنگین پوست، در برابر سرود ملی این کشور به پا نخاستند یا دست های خود را با مشت گره کرده بالا بردند.

دو بازیکن سیاهپوست از تیم ‘نیو اینگلند پتریوت’، سه بازیکن از تیم ‘تنسی تیتان’ و یک بازیکن از ‘کانزاس سیتی چیفس’ هنگام نواخته شدن سرود ملی آمریکا پیش از آغاز بازی، دست های خود را به نشانه اعتراض با مشت های گره کرده بالا بردند.

ورزشکاران سیاه‌پوست به احترام سرود ملی آمریکا نمی‌ایستند +عکس

درهمین حال، چهار بازیکن از تیم ‘میامی دولفینز’ نیز در همین روز (یکشنبه گذشته) در اعتراض به تبعیض نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا، هنگام نواخته شدن سرود ملی این کشور به پا نخاسته و به نشانه اعتراض زانو بر زمین زدند.

کشته شدن سیاهپوستان آمریکا به دست نیروهای پلیس سفید پوست آمریکایی طی سال ها اخیر بخصوص از اواسط سال ۲۰۱۴میلادی که شدت یافته، با اعتراض های اجتماعی مواجه شده است.

اعتراض کپرنیک بازیکن تیم ‘سان فرانسیسکو فورتی ناینرز’ به سرود ملی آمریکا واکنش های مختلفی داشته است.

تماشگران به هنگام ورود کپرنیک به ورزشگاه او را هو کرده اما مسئولان این تیم اعلام کرده اند که از حق وی نسبت به این اعتراض احترام می گذارند و با حمایت دیگر هم تیمی ها خود مواجه است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به این رفتار گفته است که کپرنیک از حق قانونی خود برای ‘ادای مطلبی’ استفاده می کند.

بی‌احترامی به سرود ملی و حتی آتش‌زدن پرچم کشور، از جمله حوادثی است که غالبا در هیچ کشوری رخ نمی‌دهد جز آمریکا! اوباما چندی پیش گفته بود نژادپرستی در خون آمریکایی‌هاست! این گونه اعتراض‌ها نیز غالبا در اعتراض به نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x