تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

«ترزا می» یا «مادر ترزا» قدیس کیست؟

  • کد خبر : 158658
  • 15 شهریور 1395 - 13:33
«ترزا می» یا «مادر ترزا»  قدیس کیست؟

صبح امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ کانال تلگرامی بی بی سی فارسی با انتشار ۲ خبر یکی از ترفند های رسانه ای خود را به نمایش گذاشت، نحوه انتشار این دو خبر در کانال بی بی سی به طریقی است که القاء می کند “ترزا می” یک قدیس و “ولادیمیرپوتین” یک خون آشام است! و حقایق و دروغ هایی را در هم کلاف می کند که گویی قالیچه ای خوش رنگ و لعاب را برای مخاطبان خود پهن کرده است.

به گزارش گروه چند رسانه ای «کمال مهر»؛ صبح امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ کانال تلگرامی بی بی سی فارسی با انتشار ۲ خبر یکی از ترفند های رسانه ای خود را به نمایش گذاشت، نحوه انتشار این دو خبر در کانال بی بی سی به طریقی است که القاء می کند “ترزا می” یک قدیس و “ولادیمیرپوتین” یک خون آشام  است! و حقایق و دروغ هایی را در هم کلاف می کند که گویی قالیچه ای خوش رنگ و لعاب را برای مخاطبان خود پهن کرده است.

bbc

در خبر اول “ترزا می” نخست وزیر انگلیس در دیدار با ولادیمیر پوتین (یکی از قدرتهای جهانی) با ابراز همدری و نشان دادن چهره ای انسان دوستانه در حمایت از مردم سوریه در خواست می کند که روسیه به مردم سوریه کمک های انسان دوستانه ارسال کند و در لفافه هم میگوید شما در حال بمباران غیر نظامیان هستید و باید به این کار پایان بدهید.

دقیقاً ۱۵ دقیقه بعد از انتشار این مطلب، خبری با این مضمون که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان “مادر ترزا” را «قدیس»  معرفی می کند. بی بی سی سی فارسی با این ترفند رسانه ای در صدد است چهره ای موجه و کاملاً  بشر دوستانه از ” ترزا می” نخست وزیر انگلستان در اذهان ایجاد کند.

آنچه که مسلم است یقیناً دو خبر مثبت با چنین ابعادی در کنار یکدیگر  تاثیر فوق العاده ای  را در ذهن مخاطب به ثبت می رساند. “ترزامی” ولادیمیر پوتین” پاپ فرانسیس” و “مادر ترزا” چینش این اسامی در خبر ایجاد یک هارومونی می کند؛ هم‌آوایی “ترزا می” و ” مادر ترزا”  ریتم کاملاً مثبتی را القا می کند و در نهایت تصویر خبر دوم یعنی چهره قدیس گونه “مادر ترزا”  تثبیت کننده چهره مثبت “ترزا می” در قائده خبری بی بی سی قرار می گیرد.

همچنین قرار گرفتن اسم “پاپ فرانسیس” در کنار “مادر ترزا ” و اعلام قدیسی “مادر ترزا” به گونه ای القا می شود که  “ترزا می” به عنوان یک قدیس اعظم در برابر یک قدرت جهانی برای دفاع از مردم مظلوم ایستاده است.

نکته مقابل این خبر، یک چهره مخدوش و منفوری است که به گونه ای لطیف  در  این مطلب  پر از انرژی و  مثبت جای خوش کرده؛ مسئله ی روسیه و “پوتین”  است و آنرا  را  مسبب کشتار مردم بی دفاع سوریه عنوان می کند و در عمل نیز هیچگونه اشاره ای به جنایات داعش در سوریه نمی شود،  و این رئیس جمهور روسیه “ولادیمیرپوتین” است که منفور ذهن مخاطب قرار می گیرد.

حقیقت نهفته این مطالب  “مادر ترزا ی” آلبانیایی است  که در کلکته هند یعنی مستعمره انگلیس بنیاد خیریه ای برای مردم فقیر دائر می کند و یا مبارزه پوتین با تروریست جهانی داعش در سوریه است؛ حال آنکه  “ترزامی” سنگ مردم سوریه را در حالی بر سینه می‌زند که دولت انگلیس از حامیان داعش در سوریه و بانی اصلی فقر در کشور هند بوده است.

در پایان این وجیزه آنچه که مسلم است این نوع خبر و نحوه انتشار یکی از ترفندها و شیوه های رسانه ای است که بارها در اخبار بی بی سی فارسی مشاهده می شود، شیوه ای که اذهان مردم جامعه را تحت تاثیر خود قرارداده و اهداف این بنگاه خبرپراکنی را بستر زمان محقق می نماید. لذا عبور از کنار این مار خوش خط خال رسانه ای و حیات در کنار این هجمه از ترفند ها باید با هوشیاری کامل باشد تا در طول زمان، اذهان مغلوب این روباه پیر نشوند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
3
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x