تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شاهکاری دیگر از اعتدالی‌ها/ نماینده تام‌الاختیار یک بانوی نماینده!/ وکیل ملت بی‌خبر از اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی

  • کد خبر : 155698
  • 31 مرداد 1395 - 1:28
شاهکاری دیگر از اعتدالی‌ها/ نماینده تام‌الاختیار یک بانوی نماینده!/ وکیل ملت بی‌خبر از اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی

نماینده زنِ یکی از شهرستان‌های استان در اقدامی تامل برانگیز خود را با رئیس جمهور اشتباه گرفته و برای حوزه انتخابیه متبوع، نماینده تام الاختیار تعیین کرده است.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از آناج، انتخابات مجلس دهم با تمام حاشیه‌هایش به پایان رسید اما گویا برخی حواشی هستند که با کردار خود نمایندگان عجین شده‌اند و نمی‌توان به آن‌ها پایان داد؛ اعضای بهارستان را طیف‌های سیاسی مختلفی تشکیل می‌دهند و از اقشار مختلف مردم در این چیدمان حضور دارند لکن آنچه که قابل توجه است حضور برخی از وُکلاست که هنوز آنطور باید و شاید از قوانین سر در نمی‌آورند و اقداماتی را انجام می‌دهند که تعجب عموم را بر می‌انگیزد.

اخبار واصله حکایت از آن دارد که یکی از نمایندگان زن آذربایجان‌شرقی که در دور نهم انتخابات مجلس نیز کاندیدا شده و از راهیابی به خانه ملت بازمانده بود، در حوزه انتخابیه خود فردی را به عنوان نماینده تام الاختیار تعیین کرده است تا در غیاب وی تصمیمات لازم را اتخاذ کند!

باید از این بانوی اعتدالی پرسید مگر نماینده چه اختیاراتی دارد که برای انجام آن هم نماینده تام الاختیار تعیین می‌کند؟ مگر نماینده مردم، رئیس جمهور است که خود برای منطقه‌ای نماینده معین می‌کند؟

این اتفاقات تاسف برانگیز و در عین حال مضحک درحالی رخ می‌دهد که در اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است:«سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست.»

به راستی نماینده‌ای که از مفاد قانون اساسی مطلع نیست و به راحتی آن را زیرپا می‌گذارد چگونه می‌تواند دَم از قانون‌گذاری زده و به لایحه‌ای رأی دهد که با روح قانون اساسی تناقضی نداشته باشد؟

بهتر است کسانی که به مجلس دهم راه یافته‌اند اصول ۵۶ تا ۹۶ قانون اساسی را یک‌بار دیگر مطالعه نمایند تا با اختیاراتی که دارند آشنا شوند، قطعا نماینده تام‌الاختیار این بانو نمی‌تواند بر کرسی مجلس تکیه بزند و به جای وی رأی دهد یا اینکه در جلسات رسمی شهرستان حاضر شود و به جای وکیل ملت نطق کند.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x