تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

قصد کاندیدا شدن در انتخابات ۹۶ را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد

  • کد خبر : 152571
  • 11 مرداد 1395 - 15:20
قصد کاندیدا شدن در انتخابات ۹۶ را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: کیست که باور کند احمدی‌نژاد قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد.

به گزارشگروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ نشست خبری “محمدرضا باهنر” دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در باشگاه خبرنگاران جوان با موضوع دوازدهمین کنگره جام و بررسی مسائل روز کشور برگزار شد.
گزیده نشست خبری به شرح زیر است:
** اگر انتقادات از فریدون برادر رییس جمهور خلاف واقع است، رسما اعلام نظر و خود را مبرا کنند

** حرف‌های احمدی‌نژاد تعارف است و کسی باور نمی‌کند که این سفرها برای انتخابات نباشد

** لاریجانی را انسان مدیری می‌دانم

**قضیه دخترم یک بحث عاطفی بود
**کسی برای مسئولیت سیاسی بنده تعیین تکلیف نمی‌کند

** اگر رکود به مردم فشار آورد، باید به امید فرد دیگری بود

** مردم به شدت از رکود رنج می‌برند

** در برجام مطلوبمان به دست نیامد

**برخی از فعالان سیاسی علاقمند به استفاده از منافع سیاسی هستند اما هزینه‌های آن را نمی پردازند
**احمدی نژاد را در انتخابات ۹۶ خط نمی زنیم
**علاقمند هستیم که همه فراکسیون ها زیر یک فراکسیون فعال در حرکت باشند

مشروح نشست خبری

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و به ویژه اصلاح طلبی این است که شما رقیب اصلی روحانی در انتخابات آینده هستید‌، آیا این ادعا را تأیید می‌کنید، گفت: بنده چندی پیش نیز چنین خبرهایی را تکذیب کرده بودم.

دبیر کل جامعه اسلامی  مهندسین با بیان اینکه به هیچ وجه قصد کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را ندارم، اظهار داشت: بنده حقوق بگیر دولت هستم و بهتر است از الان مرا با دولت درگیر نکنید.

وی با اشاره به اینکه مباحث درون حزبی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ آغاز شده است، تصریح کرد:  ما در این جلسات تلاش می‌کنیم عملکرد دولت را عالمانه و عادلانه نقد کنیم.

قصد کاندیدا شدن در انتخابات 96 را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد

باهنر با انتقاد از کسانی که نقدهای بی‌محابا نسبت به دولت انجام می‌دهند، گفت: متأسفانه برخی برای نقد و بررسی دولت از فضاهای حاشیه‌ای و دروغ و افترا استفاده می‌کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد:‌ ما به خودمان و به رقبایمان توصیه می‌کنیم که در میدان نقد از جاده انصاف خارج نشوند و مستند سخن بگویند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مانند شمشیر دولبه‌ای است که علیرغم دارا بودن ویژگی‌های مثبت می‌تواند به شایعاتی دامن بزند، تصریح کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید اخلاق و مشی‌مان منطبق با آن باشد.

قصد کاندیدا شدن در انتخابات 96 را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد

**به توصیه مقام معظم رهبری نباید فضای کشور زود انتخاباتی شود

باهنر با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید فضای کشور را زود انتخاباتی کرد، گفت: تقریبا دو یا سه دوره قبل در مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیدیم که به جای آنکه هر سال یک انتخابات سراسری برگزار کنیم، بهتر است این ۴ انتخابات سراسری منطبق شوند و هر دو سال یکبار دو انتخابات برگزار شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: مطالبات مردم به حدی زیاد و جدی است که نباید چندین ماه از وقت کشور صرف انتخابات شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی مهندسین در سال ۱۳۶۷ مجوز فعالیت گرفت، بیان داشت: عملا اعضای این جامعه، نیروهای حزبی مهندس بودند و تلاش شده است که هر دو سال یکبار کنگره یا مجمع جامعه مهندسین برگزار شود.

باهنر با اشاره به اینکه دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین ۴ شهریور ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: وظایف کنگره شامل مواردی چون تغییرات مرامنامه یا اساسنامه، استماع عملکرد دو سال گذشته و همچنین خط مشی دو سال آینده است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: نهایتا در کنگره اعضای شورای مرکزی جامعه مهندسین از میان افرادی که قبلا ثبت نام کرده بودند، انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ مرداد جلسه پیش کنگره برگزار می‌شود، متذکر شد: در این جلسه از دبیران استانی نیز دعوت کرده‌ایم تا مباحث ماهوی روز کنگره بررسی و مطرح شود.

باهنر در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه در گذشته گفته بودید دخترم دوست ندارد که پدرش در انتخابات مجلس شرکت کند آیا دخترتان علاقمند است در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شرکت کنید، گفت: این یک بحث احساسی بود و اینکه دخترم متنفر باشد از نمایندگی پدرش این گونه نیست چرا که آنها از نماینده بودن بنده خسته شده بودند، دخترم در رابطه با شرکت بنده در انتخابات ریاست جمهوری نظر خاصی ندارد و بنده موضع خودم را قبلا مشخص کردم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کنم.

قصد کاندیدا شدن در انتخابات 96 را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد
وی در ادامه افزود: مردم یکسری مطالبات دارند و ما از آنها دفاع می کنیم، اگر دولت یکسری از کارها را خوب انجام داده است اما در یکسری از مسائل ضعف دارد، رفع آن بستگی به جهت گیری دولت دارد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد:  در حال حاضر کشور بیشترین فشار را از وضعیت نامناسب اشتغال احساس می کند که کمتر خانواده ای وجود دارد فرزند فارغ التحصیل بی‌کار نداشته باشد و حتی سرپرست خانواده بی کار است.
باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع گیری امام جمعه قائم شهر در رابطه با این که سران فتنه نباید با بیت امام دیدار داشته باشند و این که آیا جز مقام معظم رهبری کسی دیگری این حق را دارد که آنها را از دیدار با رئیس جمهور دولت اصلاحات منع کند؟ هیچ کس در کشور حق و تکلیفی ندارد مگر ولایت الله، رسول الله و ائمه و در غیاب امام عصر (عج) ولی فقیه حاکم است و این حق را دارد.
وی تصریح کرد: همه باید قوانین موضوعه کشور را رعایت کنند اما برخی ممکن است سیاستی را قبول نداشته باشند البته یکسری از مسائل هم بستگی به عرف دارد که مردم می پسندند و یا خیر. نقد خوب است اما باید عادلانه و عالمانه باشد.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت اصلی هجمه هایی که اصولگرایان پیرامون برادر رئیس جمهور مطرح می‌کنند چیست، و اینکه مهمترین مشکلات اصولگرایی چیست گفت: از زمان ریاست جمهوری روحانی، فریدون در تمام سفرهای استانی و جلسات در کنار او حضور داشت.
**اگر رئیس جمهور هجمه‌ها را خلاف واقع می‌داند باید رسما اظهار نظر کند
وی تصریح کرد: اما در سال ۹۵ حضور وی تقریبا کمرنگ شد و در آن هنگام فقط در دو سفر استانی در کنار رئیس جمهور حضور داشت اما رئیس جمهور باید زمانی که هجمه‌هایی رخ می دهد، صریح وارد شود و موضع گیری کند. زمانی که هیچ عکس العملی صورت نگیرد ظن ها قوی می شوند و اگر رئیس جمهور این را خلاف واقع می داند باید رسما اظهار نظر کند.
باهنر در ادامه افزود: مشکلات اهم جریان اصولگرایی اصولا در رفتارها و حرکات سیاسی وجود دارد زیرا در کشور ما حزب فراگیر وجود ندارد و حرکت های جریانی است، برخی از فعالان سیاسی علاقمند به استفاده از منافع سیاسی هستند اما هزینه‌های آن را نمی پردازند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم‌گیری اصولگرایان بر حمایت از روحانی در شش ماه آینده و اینکه آیا این مسئله به نوعی گروکشی سیاسی است و یا خیر گفت: در این زمینه اصلی وجود دارد و وقتی افرادی از سوی مقامات حاکمیتی صلاحیتشان تأیید می‌شود، صلاحیت حضور در انتخابات را دارند، اما ما باید در بین آنها به دنبال فرد اصلح بگردیم.

**بیعتمان را پایین و بالا می کنیم

وی با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری گفت: صلاحیت یک فرد به یکسری خصلت‌های شخصی و عملکردی و تجربه‌ش بستگی دارد یعنی ما قرار نیست با یک نفر بیعت کنیم و این بیعتمان را به هیچ وجه پایین و بالا نکنیم. این طبیعی است که ما اگر بخواهیم عاقلانه و عالمانه به یک نامزد برسیم باید همه افرادی که در انتخابات نامزد می‌شوند را بررسی و آنها را باهم مقایسه کنیم.

باهنر با بیان اینکه براساس موازین خودمان از افراد اصلح حمایت می‌کنیم بیان داشت: ما روحانی را ۳۳ سال است که می‌شناسیم البته دوره گذشته هم وی جز کاندیداهای مورد حمایت ما نبود اما انتخاب شد و همه ما گفتیم که باید حداکثر همکاری را با روحانی داشته باشیم البته این مسئله منحصر به وی نیست چرا که ما از هر فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، حمایت خواهیم کرد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما به عنوان فعال سیاسی باید به رؤسای جمهور کمک کنیم بیان داشت: استدلال ما این است که هر کاری که از دستمان بر‌می‌آید باید برای ریاست جمهوری انجام دهیم اما در نهایت برای انتخاب نامزد نهایی باید مقایسه کنیم چرا که ممکن است روحانی نتواند رکودی که بر مردم فشار می‌آورد را رفع کند و حتما در این صورت باید به دنبال دولتی باشند که امیدش برای گذشتن از گردنه‌های کشور بیشتر باشد.

قصد کاندیدا شدن در انتخابات 96 را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد

**قصد مقایسه فردی با فرد دیگر برای نامزدی در انتخابات ۹۶ را نداریم

باهنر با بیان اینکه به هیچ وجه قصد مقایسه فردی با فرد دیگر برای نامزدی در انتخابات ۹۶ را نداریم تأکید کرد: ما در هر صورت باید بگذاریم کسانی که برای انتخابات خود را گرم می‌کنند مشغول به گرم کردن شوند تا اینکه ببینیم در مجموع می‌توانیم از کدامیک از این افراد و با توجه به مواضع سیاسی ما، حمایت کنیم.

وی تأکید کرد: اینکه ما بخواهیم از روحانی مشروط حمایت کنیم و شرطی در این رابطه بگذاریم این مسئله تنها به روحانی معطوف نمی‌شود و همه نامزدها شرایط مشروط دارند و باید توانمند، خردورز، مدیر و دارای سوابق کاری بالایی باشند که البته همگی این موارد نسبی است و این بدین منظور است که ما صفر و صدی عمل نخواهیم کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه در رابطه با اظهارات اخیر احمدی نژاد در رابطه با حضور در انتخابات گفت: صحبت‌های احمدی نژاد و اینکه می‌گویند یک عده اصرار می‌کنند تا وی کاندیدای ریاست جمهوری شود و حرف‌های دیگر یک مقدار شبیه به تعارف است.

**احمدی نژاد را خط نمی زنیم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: بارها و بارها احمدی نژاد و دفتر وی اعلام کردند که وی قصد کاندیداتوری در ریاست جمهوری ۹۶ را ندارد، اما کیست که این حرف‌ها را باور کند که وی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد چرا که اگر موقعیت برای احمدی نژاد فراهم شود حتما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ خواهد شد و  اینکه ما هم فکر کنیم از حالا باید احمدی نژاد را خط بزنیم و یا اینکه از لیست حذف کنیم اینطور نیست چرا که ما هیچ کس را در شرایط فعلی از لیست حذف نمی‌کنیم، اما ماندن افراد در لیست هم به هیچ وجه دلیلی بر تأیید نخواهد بود.

باهنر در پی توضیحاتی پیرامون تشکیل فراکسیونی تحت عنوان ولایت در مجلس گفت: مجلس دهم عملا سه فراکسیون به نام های امید، اصولگرایان و اعتدالیون دارد که دوستان اعتدالی و اصولگرا تلاش می کنند تا فراکسیونی اکثریتی داشته باشند که ما آن را می پذیریم.
وی افزود: همچنین علاقمند هستیم که همه فراکسیون ها زیر یک فراکسیون فعال در حرکت باشند البته بار دیگر تاکید می کنم فراکسیون های مجلس حزب نیستند اما به این نکته باید توجه داشت نماینده های مجلس می توانند عضو احزاب باشند و حزب می تواند در مجلس فراکسیون داشته باشد اما فراکسیون نمی تواند حزب تشکیل دهد به طور کلی می توان گفت تقریبا باشگاه احزابی تشکیل شده و ما با آن موافقیم.
دبیر کل جامعه مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات دوره های گذشته شاهد بازی خوردن اصولگرایان به دلیل تعدد کاندیداها بودیم آیا شیوه جدیدی در این زمینه به کار گرفته خواهد شد و یا به مانند گذشته شاهد چند کاندیدا از سوی اصولگرایان خواهیم بود؟ اظهار داشت: همه تلاش ما این است که هر جریان یک کاندیدا داشته باشد.
رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری تصریح کرد: البته باید توجه داشت حمایت دیگر کاندیدا از کاندیدای دیگر و یا به اصطلاح کنار کشیدن به نفع دیگری، کار حقوقی نیست بلکه کار قلبی است که باید آن را با گفتگو حل کنیم، حتی در این زمینه در گذشته شاهد بودیم کاندیدا برای اینکه از عرصه انتخابات کنار نکشد حزب و جریان خود را نیز تغییر داده است.
باهنر ادامه داد: من تصورم این است که عارف هر مقدار خودش و حامیان تلاش کردند و ۱۳۰ رای را جمع کردند و بیش از این دیگر واقعیتی نداشت، ۱۷۵ رای خالص اصولگرایی نیست بنابراین مجلس می تواند یا سه فراکسیون یا دو فراکسیونی باشد.
وی افزود: ما با نمایندگان ارتباط داشته و حساسیت هایی داریم موضع ما این است مجلس دو فراکسیون باشد اما به این معنا نیست زیر نظر فراکسیون اکثریت فراکسیون های دیگر تشکیل نشود ولی می تواند فراکسیون های تخصصی و حزبی تشکیل شود و در مواقع دیگر می توانند رقابت های داخلی داشته باشند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: در مجلس باید یک فراکسیون اکثریت وجود داشته که مجموعه های مختلف زیر نظر آن باشد و این مجموعه ها در موقعیت های مختلف در کنار یکدیگر باشند.
دبیر کل جامعه مهندسین ادامه داد: در حال حاضر این وضعیت وجود دارد که برخی اصولگرایان می گویند لاریجانی در مدیریت فرصت گرایی کرده، در مدیریت فراکسیون این اشکال همیشه وجود دارد. من لاریجانی را فردی عاقل و مدیر و مدبر برای مدیریت فراکسیون و مجلس می دانم اما این اتفاقات به صورت طبیعی رخ می دهد؛ برخی اصولگرایان مثلا می گویند که لاریجانی از ما استفاده کرده و رئیس شده و ما نایب رئیس نشدیم و برخی اعتدالیون حرف های دیگری می زنند.
باهنر ادامه داد: من خواهش دارم که این توهم توطئه در اعضای فراکسیون وجود نداشته باشد. لاریجانی دنبال این نیست که عده ای را دور بزند.
قصد کاندیدا شدن در انتخابات 96 را ندارم/کسی باور نمی‌کند سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد
وی افزود: من فکر می کنم مجلس دهم می تواند ظرفیت تعامل مثبت و خوبی هم با دولت و هم با رئیس مجلس داشته باشد و اگر مدیریت خردمندانه ای داشته باشند که دارند فراکسیون اکثریت می توانند به بسیاری از اهدافشان برسند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند لاریجانی در جریان تشکیل فراکسیون ولایت، به دنبال اجماع آرای اصولگرایان به نفع خودش بود، حالا که فراکسیون سوم تشکیل شده بسیاری رفتار لاریجانی نسبت به اصولگرایان منتقدش را منفعت‌طلبانه توصیف می‌کند، اظهار داشت: توهم توطئه ممکن است وجود داشته باشد که اصولگرایان رادیکال احساس کنند لاریجانی با آنها همراه نبوده است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه افزود: اما این لازمه کار است چون طیف فراکسیون اکثریت یک طیف کاملا پخش شده ای از نیروهای پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، ایثارگران، جامعه مهندسین و … هستند اما نیروهایی هستند که در این احزاب نبودند اما الان نیز معتقدند که ما لیست امیدی نیستیم. آنهایی که می گویند ما لیست امیدی نیستیم حتی می‌توانند جذب کنند.
باهنر در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه عملکرد دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان داشت: رقبایی که در برجام مقابل ما قرار داشتند کاملا پر مدعا و حیله گر بودند اما تیم ما با آنها مذاکره کردند، یک طرف ما بودیم و طرف دیگر پنج کشور پر مدعا و قرارمان این بود که ده امتیاز گرفته و هیچ امتیازی ندهیم اما هفت امتیاز گرفتیم و مابقی امتیازات را واگذار کردیم و مطلوب ما به دست نیامد.
**گزینه برگشت به قبل از برجام روی میز ما است
وی افزود: در عمل می بینیم که رقبای مقابل ما مو به مو برجام را انجام نداده و دبه کردند. ما اهرم های زیادی داریم حتی گزینه برگشت به داستان قبل از برجام روی میز ما است، اگر احساس کنیم بازی برد برد نیست، حتما به قبل مذاکرات برمی گردیم.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: دولت معتقد بود تورم ۴۵ درصدی را مهار می کند که در این راستا به تورم تک رقمی رساندند اما ممکن است اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود داشته باشد چرا که برخی ها معتقدند نرخ تورم ۱۲ است و برخی دیگر آن را تک رقمی می‌دانند. مسئله خروج از رکود برای مردم خوشایند نیست و مردم (شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و…) از وضعیت اشتغال رنج می‌برند از این رو دولت باید در این زمینه برای مردم گام‌های مثبت بردارد.

تصاویر مربوط به این نشست خبری را اینجا ببینید
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x