تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خوشگذرانی پرهزینه یک ماهه ملک‌سلمان و خانواده‌اش +تصاویر

  • کد خبر : 149977
  • 31 تیر 1395 - 18:04
خوشگذرانی پرهزینه یک ماهه ملک‌سلمان و خانواده‌اش +تصاویر

سفر طولانی‌مدت و بسیار پرهزینه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی به مغرب برای گذراندن تفریحات و بنا به گزارش برخی رسانه‌ها برای برگزاری جشن عروسی یکی از پسرانش از روز پنجشنبه ۱۴ جولای(۲۴ تیر) آغاز شد.

به گزارش«کمال مهر»؛، البته در بیانیه‌ دربار پادشاهی آل سعود اشاره‌ای به مقصد سفر سلمان بن عبدالعزیز نشده و فقط در این بیانیه آمده است :«ما سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه پادشاهی عربستان سعودی بنا به ماده ۶۶ آیین‌نامه داخلی حکومت صادر کننده فرمان پادشاهی و نظر به عزم و اراده‌مان برای سفر به خارج از پادشاهی، امروز پنجشنبه، به موجب این فرمان‌مان، شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد را به عنوان جانشین خود در اداره امور کشور و حفظ منافع ملت در طول دوره غیبت خود در پادشاهی منصوب می‌کنیم»

خوشگذرانی پرهزینه یک ماهه ملک‌سلمان و خانواده‌اش +تصاویر

در بیانیه دربار پادشاهی آل سعود درباره سفر تفریحی و خوشگذرانی شاه سعودی  آمده است:« به مشیت الهی، خادم الحرمین از روز پنجشنبه تعطیلات ویژه خود را در خارج از پادشاهی آغاز خواهد کرد».نگاهی به این بیانیه نشان می‌دهد که حاکمان حجاز، سفرهای پرهزینه و تشریفاتی خود به خارج از عربستان را کاملا موجه و مشروع به زعم خود جلوه می‌دهند و حتی برای آن قانون هم تصویب کرده‌اند.

سفر پر سر و صدای پادشاه عربستان به مغرب که به طور مشخص شهر طنجه از خوش‌آب و هواترین مناطق مغرب را انتخاب کرده،‌با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

البته معمولا سفرهای پادشاه و شاهزادگان سعودی به خارج از عربستان به دلیل مشکلاتی که برای مردم مناطقی که آنها سفر می‌کنند،‌به وجود می‌آورد،‌همواره با حاشیه همراه بوده است، سفر سال گذشته سلمان بن عبدالعزیز به جنوب فرانسه از این جمله است.

خوشگذرانی پرهزینه یک ماهه ملک‌سلمان و خانواده‌اش +تصاویر

سفر سال گذشته ملک سلمان به مغرب و شهر طنجه به سبب اقدام مالک هتل مجلل میراج در بوسیدن دست سلمان و نحوه سلام کردن سلام بنکیران نخست وزیر مغرب به وی با جنجال زیادی در مغرب روبرو شده بود.داستان عشق و علاقه پادشاه سعودی به شهر طنجه زادگاه ابن بطوطه جهانگرد معروف مغربی سده هشتم هجری، به سال‌ها قبل برمی‌گردد زمانی که ولیعهد بود و عادت داشت تعطیلات ویژه خود را در طنجه سپری کند، این در حالی بود که دیگر شاهزادگان سعودی شهرهای اکادیرا یا مراکش را برای تفریحات خود انتخاب می‌کردند. بر اساس اطلاعات منابع رسانه‌ای، سلمان بن عبدالعزیز املاک و مستغلات متعددی را در طنجه خریداری کرده که مهمترین آن، کاخی بود که در آگوست ۲۰۱۴ خرید، این کاخ در مالکیت فیلیپ گونزالس نخست وزیر سابق اسپانیا بود، این خبر را سایت وانیتاتیس اسپانیا منتشر کرده بود. این سایت نوشته بود سلمان بن عبدالعزیز، این هتل را به یک شاهزاده مغربی(ازدختران خاندان سلطنتی مغرب) اهدا کرده بود که این خبر، خشم خاندان پادشاهی آل سعودی را برانگیخته بود و آنها این خبر را بی‌اساس خواندند.

محل اقامت شاه سعودی یک ساحل اختصاصی دارد، کاخ سلمان حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز این شهر مغربی فاصله دارد و مساحت شش هزار متری را در منطقه ساحلی اشغال کرده است که به منطقه ویلایی آل سعود معروف است.

مقامات مغربی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آل سعود تدابیر امنیتی شدیدی را در محل  اقامت ملک سلمان طی این ماه اتخاذ کرده و از سگ‌های پلیسی، موتورهای ویژه و همچنین کشتی‌های جنگی برای محافظت از وی استفاده کرده‌اند.

به گزارش تسنیم،‌سلمان بن عبدالعزیز، سال گذشته در سفر به مغرب، خدم و حشم زیادی را با خود همراه برد که در آن زمان منابع فرانسوی اعلام کرده بودند حدود هزار نفر از شاهزادگان و وزیران وی را همراهی می‌کنند.

به گفته منابع فرانسوی، خاندان سلطنتی آل سعود در طنجه معمولا به اماکن شبانگاهی از جمله کازینوهای طنجه رفت و آمد می‌کنند و می‌توان ناوگانی از خودروهای لوکس و بسیار گران‌قیمت در رنگ و اندازه یکسان در کنار هتل‌هایی که برای این شاهزادگان رزرو شده،‌به چشم می‌خورد که مارک این خودروها معمولا مرسدس بنز،‌پورشه و لیموزین و … است.

بر اساس اطلاعات منابع رسانه‌ای،‌سفر سلمان و خانواده‌ و خدم و حشم وی به مغرب با توجه به ولخرجی و دست و دل‌بازی آل سعود البته با دلارهای نفتی مردم عربستان، به وضع اقتصادی طنجه رونق خاصی می‌بخشد حداقل در مدت یک ماهی که آنها در این شهر حضور دارند.

سلمان البته در مدت حضورش در مغرب، ضیافت‌های ناهار و شام برای میهمانانش از داخل و خارج مغرب برپا می‌کند از جمله برای پادشاه بحرین که روابط بسیار نزدیک و خانوادگی با وی دارد. روز گذشته حمد بن عیسی دیکتاتور بحرین میهمان ویژه سلمان بود تا عکس‌های این دو شاه در حال خندیدن در ضیافت ناهار، شبکه‌های خبری و ارتباط اجتماعی را به خود مشغول کند و  البته خشم و نفرت مردم مظلوم بحرین را به سبب تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و حامیان سعودی‌اش تشدید کند.

عروسی فرزند سلمان در طنجه/اختصاص یافتن ۸۰۰ اتاق هتل‌ها و ۶۵۰ خودروی لوکس

برخی منابع از برگزاری جشن ازدواج یکی از پسران سلمان بن عبدالعزیز در طنجه و دعوت از شاهان و سران و شخصیت‌های بلندپایه کشورهایی که روابط گرم و نزدیکی با آل سعود دارند، به این مراسم خبر داده‌اند.

به گفته منابع خبری، حدود ۸۰۰ اتاق در هتل‌های شهر طنجه مختص شاه عربستان و اطرافیانش رزرو شده است.خوشگذرانی شاه سعودی و همراهانش تا یک ماه طول می‌کشد.

برخی منابع از اختصاص یافتن بیش از ۶۵۹ خودروی لوکس و گران قیمت برای سلمان و هیئت پرتعداد همراهش در طنجه خبر داده‌اند.

رسانه‌های مغربی پیشتر گزارش‌هایی از مشاهده دختران روسپی در شهر طنجه خبر داده بودند، همان شهری که در حال حاضر سلمان و خانواده‌اش در حال گذراندن تعطیلات ویژه خود هستند.

از خوشگذرانی پرهزینه شاه و شاهزادگان سعودی در مغرب تا کلیه‌فروشی یک زن عربستانی

در گیرودار خبرهایی که درباره سفر پرهزینه ملک سلمان و خانواده و شاهزادگان به مغرب منتشر شده است، رسانه‌های سعودی و غیر سعودی خبری را منتشر کردند که در نوع خود یک حادثه قابل تامل در عربستان به شمار می‌رود. خبر این بود که یک بیوه سعودی،‌کلیه‌های خود را در استان القریات عربستان به معرض فروش گذاشته و در زیر آگهی فروش کلیه خود چنین نوشته بود:«من یک بیوه هستم و تصمیم گرفته‌ام برای خرید منزل، کلیه‌ام را بفروشم».

خوشگذرانی پرهزینه یک ماهه ملک‌سلمان و خانواده‌اش +تصاویر
البته رسانه‌های سعودی به نقل از مقامات رژیم که از این اقدام زن سعودی غافلگیر شده‌اند، ادعا کردند که این زن ماهیانه چهار هزار ریال سعودی حقوق و ۱۸۰۰ ریال هم از صندوق بیمه دریافت می‌کند.

 

خوشگذرانی پرهزینه یک ماهه ملک‌سلمان و خانواده‌اش +تصاویر

 

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x