تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیا “زهران علوش” را “پادشاهی عربستان” کشت؟ + تصاویر

  • کد خبر : 149953
  • 31 تیر 1395 - 16:39
آیا “زهران علوش” را “پادشاهی عربستان” کشت؟ + تصاویر

سرکرده گروه تروریستی القاعده ادعای قابل تاملی درباره تحولات میدانی جبهه جنوبی سوریه مطرح کرده است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ اتروریست های تکفیری جیش الاسلام در سوریه و به خصوص جنوب این کشور اقدامات تروریستی گسترده ای را انجام دادند.

البته بخشی از اقدامات این گرروه تروریستی و همپیمانانش به کشتار ختم می شود و بخش دیگری از اقدامات آن ها به شکنجه کردن مردم بی گناه و زندانی کردن خانواده های ارتش سوریه در قفس و … باز می گردد.

**ادعای قابل تامل “ایمن الظواهری”

“زهران علوش” سرکرده سابق گروه تکفیری “جیش الاسلام” به شدت از سوی عربستان ، قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه حمایت می شد ؛ اما اخیرا “ایمن الظواهری” سرکرده گروه تروریستی القاعده در این زمینه اعتقاد قابل تاملی را مطرح کرده است.

منابع رسانه ای گزارش دادند که “ایمن ظواهری” — سرکرده القاعده — با انتشار فایلی صوتی، رژیم سعودی را مسئول ترور “زهران علوش”، سرکرده  سابق گروه تروریستی موسوم به “جیش الاسلام” در سوریه دانست.

آیا

ظواهری تاکید کرد: عربستان سعودی برای ایجاد شکاف در میان جنگجویان فعالیت می کند، آنان علوش را کشتند و سپس برای کالایی فاسد به اسم “آتش بس” رفتند تا با این دروغ در میان جنگجویان اختلاف ایجاد نمایند.

اتفاقا برخلاف ادعای “ایمن الظواهری” ؛ پادشاهی عربستان تلاش کرده تا بین گروه های تروریستی کوچک و بزرگ سوریه همچون “احرار الشام” ، “جبهه النصره” ، “داعش” ، “جیش الاسلام” ، “اجناد الشام” ، “نور الدین زنکی” ، “فیلق الشام” و … همگرایی به وجود بیاورد.

سعودی ها تلاش کردند تا با ایجاد یک همگرایی بین تروریست ها تسلیحات لازم را از جبهه جنوبی به دست آن ها برسانند تا از این طریق گروه های امثال جیش الاسلام بتوانند در “ریف دمشق” بتوانند با ارتش سوریه مقابله کنند.

گروهک تروریستی “جیش الاسلام” و فرمانده آن به شدت تحت تاثیر “شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود” رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم سعودی  بوده و “جیش الاسلام” یکی از گروههای وابسته به  پادشاهی عربستان است  که فعالیت خود را از اوایل بحران سوریه شروع کرد.

اینکه مطرح شود “زهران علوش” توسط  پادشاهی عربستان کشته شده یک ادعای خلاف واقعیت است ؛ چرا که شواهد میدانی نشان می دهد که اتاق جنگ “مسکو-دمشق” ؛ سرکرده تروریست های جیش الاسلام را به هلاکت رساند.

آیا

روز جمعه ۴ دی ،  “زهران علوش”، سرکردۀ گروه تروریستی موسوم به “جیش الاسلام” در حملات هوایی  ارتش سوریه و روسیه در منطقۀ  “المرج” در “غوطۀ شرقی”  دمشق کشته شد.  علوش در جلسه‌ای حضور داشته است که در آن سرکرده‌های گروه‌‎های تکفیری احرار الشام و فیلق الرحمن شرکت کرده بودند.

آیا

چند ماه پیش اولگ سرومولوتف” از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که گروه های  “جیش الاسلام” و “احرار الشام”  باید در فهرست گروه‌های تروریست گنجانده شوند؛ زیرا این دو گروه قادر نیستند در هیچ بخشی از برآورده شدن اهداف سیاسی مشترک سوریه مشارکت داشته باشند.

**در حومه حلب، پادشاهی عربستان سعودی کمک های گسترده ای به تروریست های همپیمان القاعده داشته است

نکته مهم دیگر اینکه در حومه شمالی و جنوب غربی حلب ؛ پادشاهی عربستان سعودی کمک های گسترده ای به تروریست های همپیمان القاعده داشته و هم اکنون  “ائتلاف جیش الفتح” به لطف همین کمک هاست که در “اتوبان کاستیلو” مقابل ارتش سوریه ایستاده است.

منابع رسانه ای گزارش دادند که پیش از پیشروی ارتش سوریه در غوطه جنوبی دمشق درگیری سرنوشت سازی بین گروه تروریستی «جیش الفسطاط»  (شامل فیلق الرحمان، جبهه النصره و لواء فجر الامه) و جیش الاسلام از سوی دیگر رخ داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده قطر و همپیمانانش تلاش کردند  تا اختلاف‌های گروه‌های مسلح را در غوطه شرقی حل و فصل کنند؛ ولی تلاش‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان و قطر با شکست مواجه شد.

عربستان، قطر و ترکیه  با تجهیز تروریست های جیش الاسلام به تانک های پیشرفته و موشک های دوش پرتاب باعث شدند تا این گروه تروریستی قدرت بیشتری بگیرد و همین موضوع دروغ بودن ادعای ایمن الظواهری را ثابت می کند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x