تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چرا خواب روزه‌دار عبادت است؟

  • کد خبر : 143901
  • 31 خرداد 1395 - 10:41

سه ماه فرصت برای حرکت در مسیری که نقطه شروع تا پایان‌اش از یک چشم به هم زدن هم کوتاه‌تر است. در فصل وصل نصایح و احوالات سالکانی که به مقصد رسیده‌اند را در ۹۰ قسمت مرور نمائید

 به گزارش «کمال مهر»؛؛ سه ماه فرصت برای حرکت در مسیری که نقطه شروع تا پایان‌اش از یک چشم به هم زدن هم کوتاه‌تر است. در فصل وصل نصایح و احوالات سالکانی که به مقصد رسیده‌اند را در ۹۰ قسمت مرور نمائید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره ثواب اعمال شخص روزه‌دار می‌فرمایند:
روزه، یکى از بهترین کارهاست. با این که به ظاهر اقدام نکردن است؛ اما در باطن اقدام است، عمل است، کار مثبت است. چون شما نیت این کار را دارید؛ لذا از هنگامى که وارد صحنه روزه‌دارى مى‌شوید -یعنى از بعد از لحظه طلوع فجر- تا آخر روز به‌طور دائم به‌خاطر این نیت، در حال عبادتید. اگر هم بخوابید، عبادت مى‌کنید. همین‌طور راه بروید، عبادت مى‌کنید. این که از قول نبى‌اکرم (علیه‌و على‌آله‌الصلاه والسلام) نقل شده است که فرمود: «أنفاسکم فیه تسبیح و نومکم فیه عباده»؛ خوابیدن و نفس کشیدن شما عبادت است، خواب چطور عبادت مى‌شود؟ نفس کشیدن چطور «سبحان‌الله» گفتن مى‌شود؟ این به‌خاطر آن است که شما بى‌کار هم که باشید، هیچ اقدامى هم که نکنید، چون با این نیت وارد این وادى شده‌اید، یکسره در حال عبادتید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x