تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

کارنامه مدافع سرشناس موردنظر استقلال +جدول

  • کد خبر : 137922
  • 30 اردیبهشت 1395 - 9:06
کارنامه مدافع سرشناس موردنظر استقلال +جدول

وریا غفوری مدافع سابق سپاهان از همیشه به استقلال نزدیک تر است. مدافعی که یک بار در ابتدای لیگ سیزدهم تا پای عقد قرارداد با آبی ها پیش رفت این بار فاصله ای تا استقلالی شدن ندارد.

گروه ورزشی «کمال مهر»؛- وریا غفوری مدافع فصل قبل سپاهان خیلی بیشتر از پایان لیگ سیزدهم به استقلال نزدیک است. مدافع ملی‌پوشی که البته در فصل اخیر لیگ‌برتر به دلیل مصدومیت نتوانست آنچنان که باید و شاید به چشم بیاید.

این مدافع کردستانی در ایستگاه سیزدهم لیگ سیزدهم از فاصله ۴۰متری با شلیکی تماشایی دروازه سیدمهدی رحمتی و استقلال را باز کرد تا پیروزی یک بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی در آخرین دقایق بازی با تساوی یک- یک تعویض شد.

در پایان همان فصل بود که آبی‌ها عزم‌شان را برای جذب این مدافع ملی‌پوش جزم کردند. با این حال زور آنها در بازار نقل و انتقالات به سپاهان متمول آن سال نرسید تا وریا لباس زرد نفت را با لباس زرد سپاهان عوض کند و آبی‌پوش نشود.

گلزنی در روز درخشش حنیف

وریا غفوری اولین‌بار در لیگ هفتم با پاس همدان به جغرافیای فوتبال ایران در بالاترین سطح خود پای گذاشت. پاس آن فصل به جز وریا غفوری- در خط دفاعی خود- از حنیف عمران‌زاده هم سود می‌برد. وریا و حنیف در یکی از بازی‌های فصل برای خود خاطره مشترک جالبی را رقم زدند.

در هفته بیست‌ویکم رقابت‌ها پاس با گل دقیقه پنج محمد غلامی از برق شیراز پیش بود. در دقیقه۸۵ حنیف عمران‌زاده گل دوم همدانی‌ها را زد و سه دقیقه بعد وریا غفوری اولین گل لیگ‌برتری‌اش را برای پاس به ثمر رساند. دیدار مذکور شنبه دهم فروردین‌ماه سال۸۷ برگزار شد.

نه برانکو به کمال

مدافع راستی که گفته شده مد نظر پرسپولیس نیز هست به احتمال زیاد راهی استقلال خواهد شد. ابتدا عنوان شد وریا غفوری مدافع راست مد نظر برانکو ایوانکوویچ است اما بعد مشخص شد سرمربی کروات قرمزها روی این بازیکن نظری ندارد.

پیش‌تر مطرح شده بود که کمال کامیابی‌نیا هافبک میانی موفق قرمزها پیشنهاد داده بود تا همبازی سابقش در نفت به لیست پرسپولیس اضافه شود.

با این حال استدلال منطقی برانکو مانع از تحقق این آرزوی کمال شده بود. پاسخ ایوانکوویچ این بود: «رامین رضاییان آماده و سرحال است. حسین ماهینی هم خدمتش تمام شده و بازمی‌گردد. با این اوصاف دیگر نیازی به جذب مدافع راست نیست.»

تلخ و شیرین تقابل با پرسپولیس

جالب اینکه غفوری از تقابل با پرسپولیس یک خاطره تلخ و شیرین دارد. شنبه ۱۹مردادماه سال۸۷ پاس همدان در شرایطی که وریا غفوری، حنیف عمران‌زاده و سوشا مکانی را در فاز دفاعی خود داشت، به مصاف میزبانش پرسپولیس رفت.

هفت‌سال و ۹ماه و ۱۰روز قبل وریا با ضربه دقیقه۱۴ خود گل اول بازی را هم به ثمر رساند. با این حال گل‌های نیکبخت(۳۵) و کریم باقری(۷۳ و ۹۰) عامل شکست پاس در هفته دوم لیگ هشتم شد.

بدتر از همه اینکه آن روز شاهین حاج‌بابایی امر به اخراج حنیف عمران‌زاده از زمین داد تا تلخی شکست برابر پرسپولیس در روز گلزنی وریا بیشتر احساس شود.

۱۹هزار دقیقه و ۱۳گل

به هر تقدیر مدافعی که می‌تواند کمک‌حال استقلال در جناح راست زمین باشد کارنامه جالب توجهی در ادوار لیگ‌برتر دارد.

وریا غفوری طی ۹سال اخیر ۲۳۸مرتبه با پیراهن پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت و سپاهان پای به رقابت‌های لیگ گذاشته در حالی که در ۲۱۹بازی انتخاب اول مربیان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بوده است.

وریا طی این مدت ۱۹هزار و ۱۵۷دقیقه شانس بازی داشته تا ۱۳گل هم به ثمر برساند. وریا در این مدت دو گل به پرسپولیس زد(لیگ‌های هشتم و یازدهم) و یک گل به استقلال.

جدول عملکرد وریا غفوری در ادوار لیگ‌برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

نکته ویژه

هفتم

پاس همدان

۳۰

۲۶

۲۱۲۲

۲

دروازه برق شیراز و نفت آبادان را باز کرد

هشتم

پاس همدان

۲۳

۱۹

۱۶۷۴

۲

به پرسپولیس و سایپا گل زد

نهم

پاس همدان

۲۸

۲۴

۱۹۸۶

۱

به تراکتورسازی گل زد

دهم

شهرداری تبریز

۲۰

۱۵

۱۲۲۹

۱

دروازه استیل‌آذین را باز کرد

یازدهم

شهرداری تبریز

۳۰

۲۹

۲۵۷۳

۲

هفته سوم به پرسپولیس گل ۳ امتیازی زد

دوازدهم

نفت

۳۲

۳۲

۲۸۶۹

سیزدهم

نفت

۳۰

۲۹

۲۶۵۴

۳

هفته سیزدهم از فاصله ۴۰متری دروازه استقلال و رحمتی را باز کرد

چهاردهم

سپاهان

۲۷

۲۷

۲۴۳۰

۲

به پیکان و استقلال‌صنعتی گل زد

پانزدهم

سپاهان

۱۸

۱۸

۱۶۲۰

خیلی از بازی‌های فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد

مجموع

۲۳۸

۲۱۹

۱۹۱۵۷

۱۳

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x