تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

معنای تحریم های گوگل علیه ایران چیست؟

  • کد خبر : 137121
  • 26 اردیبهشت 1395 - 14:20
معنای تحریم های گوگل علیه ایران چیست؟

هنوز گوگل در باره‌ی رفع این محدودیت برای کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای صادر نکرده است و از این بابت ممکن است که این رفع محدویت موقتی یا اتفاقی باشد. با این حال امیدواریم که رفع محدودیت دائمی و عمدی باشد.

گروه دانش «کمال مهر»،از سال ۲۰۱۲ که تحریم ها علیه ایران آغاز شد ، بسیاری از سایت های اینترنتی و از جمله گوگل که پنجمین سایت پربازدید در ایران است هم در لیست تحریم ها قرار گرفت یعنی کاربران نمی توانستند با آی پی های ایران از این سرویس استفاده کنند.

تحریم های گوگل علیه ایران به چه معناست ؟!
اما گویا ساعاتی قبل ، دسترسی  کاربران به برخی سرویس های گوگل باز شد ، این سرویس دهنده های گوگل شامل google Analytics ، google developer
android developer ، google earth می باشد.
google Analytics
گوگل آنالیتکس که از حدود ۴ سال پیش از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و برای دسترسی به این سرویس باید با آی‌پی غیر از آی‌پی‌های ایرانی متصل می‌شدیم گویا هم اینک در دسترس مردم ایران قرار گرفت .
تحریم های گوگل علیه ایران به چه معناست ؟!
گوگل آنالیتکس سرویس گزارش و آماردهی وب‌سایت‌ها است. مدیران وب‌سایت‌ها از طریق این سرویس گوگل می‌توانند اطلاعات جامع و ارزشمندی از میزان بازدید و رفتارهای مخاطب خود بدست آورند و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی خود را زیر نظر بگیرند.
google developer
تحریم های گوگل علیه ایران به چه معناست ؟!
 Google software developer سایت مخصوص کسانی است که در غالب برنامه نویسی نرم افزار برای گوگل طراحی  می کنند ، که کاربران ایرانی اجازه دسترسی به آن نداشتند.
android developer
تحریم های گوگل علیه ایران به چه معناست ؟!
سایت  developer.android.com  ، یک سایت برنامه نویسی  است که از طرف گوگل بسته شده بود و دسترسی به آن بدون فیلتر شکن ممکن نبود.
google earth
برنامه‌ای است برای دریافت و مشاهدهٔ اطلاعات جغرافیاییِ جهان که به آن  نقشهٔ ۳بعدیِ می گویند. با گوگل ارث می توانید در فضای مجازی به همه جای زمین پرواز  کنید و تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌ها، پستی‌و‌بلندی‌ها، و ساختمان‌های سه‌بعدی، کهکشان‌های خارج از جوّ زمین و ژرفای اقیانوس‌ها را مشاهده  کنید.
تحریم های گوگل علیه ایران به چه معناست ؟!
گفتنی است ؛ هنوز گوگل در باره‌ی رفع این محدودیت برای کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای صادر نکرده است و از این بابت ممکن است که این رفع محدویت موقتی یا اتفاقی باشد. با این حال امیدواریم که رفع محدودیت دائمی و عمدی باشد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x