تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

۴ گزینه‌ احتمالی برای جانشینی «ماجد الماجد» تروریست سعودی+عکس و زندگینامه

  • کد خبر : 13384
  • 21 دی 1392 - 19:49
۴ گزینه‌ احتمالی برای جانشینی «ماجد الماجد» تروریست سعودی+عکس و زندگینامه

چهار تن از سرکرده‌های گروهک های تروریستی القاعده گزینه‌های احتمالی برای جانشینی ماجد الماجد امیر گردان‌های «عبدالله العزام» به شمار می‌روند.

 

خبرگزاری فارس: ۴ گزینه‌ احتمالی برای جانشینی «ماجد الماجد» تروریست سعودی+عکس و زندگینامه

به گزارش کمال مهر به نقل از پایگاه خبری «العهد»، در پی مرگ مشکوک «ماجد الماجد» امیر گردان‌های عبدالله العزام» که اخیرا از سوی ارتش لبنان بازداشت شده بود، اسم چهار تن از سرکرده ‌های گروهک های تروریستی القاعده به عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزینی الماجد معرفی شده است.

بر اساس این گزارش افرادی که قبلا رهبری گروهک هایی چون «جند الشام» و «فتح الاسلام» را به عهده داشته‌اند دیده می شود از جمله  توفیق طه، هیثم الشعبی و اسامه الشهابی.

اطلاعاتی که از برخی از این تروریست‌ها در دست است نشان می‌دهد که این افراد در اردوگاه «الطواری» در شمال غربی عین الحلوه ساکن هستند در حالی که بلال بدر چهارمین گزینه احتمالی برای جانشینی الماجد میز در مرکز این اردوگاه گروهک کوچکی برای خود تشکیل داده است.

بر اساس این گزارش عناصر گردان‌های عبدالله العزام بیشتر علاقه مند به بیعت با توفیق طه هستند که نقش عمده‌ای در این گردان و در کنار الماجد به عنوان نفر دوم گردان‌های عبدالعزام بازی کرده اما به نظر می‌رسد خود طه این پیشنهاد را رد کرده است.

در این میان اسم «احمد الاسیر» که یکی از سلفی‌های تندرو در لبنان است نیز به عنوان امیر بعدی گردان‌های عبدالله العزام به میان آمده است.

اسامه الشهابی سرکرده گروهک فتح الاسلام نیز در این فهرست قرار دارد و به گفته منابع آگاه سراج الدین زریقات که اخیرا به عنوان سخنگوی گردان‌های عبدالله العزام ظاهر شده بود و در پاکستان حضور دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی برای جانشینی الماجد باشد.

ابو محمد توفیق طه

ابو محمد توفیق طه فلسطینی الاصل و متولد سال ۱۹۶۲ در منطقه الطواری در اردوگاه عین الحلوه است، بخت او برای امارت بر گردان‌های عبدالله العزام از دیگر گزینه‌ها بیشتر است.

در اسناد و مدارک قضائی نامش دربیش از ۲۷ پرونده آورده شده است و اسم او با حوادثی چون «نهر البارد» در سال ۲۰۰۷ و انفجارهای تروریستی که ارتش لبنان و نیروهای یونیفیل را هدف قرار داده بود و حوادث شلیک موشک‌های کاتیوشا به سوی فلسطین اشغالی گره خورده است.

طه معروف به جذب نیروهای تکفیری است و در سابقه عضویت و همکاری با گروهک‌هایی چون «لواء الحرکه الاسلامیه المجاهده» در سال ۲۰۰۷ بوده و با عبدالرحمن محمد عوض و ماجد الماجد دو امیر پیشین گردان‌های عبدالله العزام و شاکر العبسی امیر پیشین گروهک فتح الاسلام رابطه نزدیکی داشته است.

طه به صورت پنهانی فعالیت می‌کند و چندان در میان ساکنان اردوگاه خود شناخته شده نیست به غیر از یک حلقه بسیار ویژه از جمله «جمال الخطاب» امیر گروهکی موسوم به الحرکه الاسلامیه المجاهده با دیگران ارتباط ندارد.

وی معروف به گزیده گویی و محافظه کار بودن است و بعد از حمله به سفارت ایران وانتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وی تئوریسین حمله به سفارت ایران بوده تدابیر امنیتی شدیدتری را اتخاذ می‌کند.

اسامه الشهابی

متولد سال ۱۹۷۲ است و در اردوگاه عین الحلوه زندگی می‌کند و یکی از اعضای موسس گروهک جند الشام تا پیش از کناره گیری از این گروهک در سال ۲۰۰۳ است و بعد از کشته شدن عبدالرحمن عوض به دست ارتش لبنان به عنوان امیر گروهک فتح الاسلام انتخاب شده است.

وی در فهرست ترویست‌های تحت تعقیب دولت آمریکاست و واشنگتن رهبری یک گروهک القاعده را در لبنان دلیل این اقدام خود اعلام کرده است.

الشهابی در منطقه «الصفصاف» در اردوگاه عین الحلوه فعالیت می‌کند و همواره تلاش می‌کند رفتارهایی مشابه با «اسامه بن لادن» رهبر پیشین القاعده داشته باشد به عنوان مثال در همه عکس‌هایی که از او منتشر شده یک سلاح کلاشنیکف در کنارش وجود دارد و همواره تکرار می‌کند که اگر قلبم را بشکافید شیخ مجاهد اسامه بن لادن را در آن خواهید یافت.

هیثم الشعبی

هیثم محمود مصطفی معروف به هیثم الشعبی از گزینه‌های شناخته شده پیشین در گروهک جند الشام است که در حال حاضر رهبری گروهکی تشکیل شده از ۵۰ نفر از عناصر القاعده را به عهده دارد که معمولا در شب فعالیت می‌کنند.

الشعبی به صورت غیابی در سال ۲۰۱۰ محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه شده است و اخیرا نیز با الاسیر همکاری کرده و دو بار نیز با سفر به سوریه در مناطق القلمون و القصیر و منطقه مسیحی نشین ربله با گروهک‌های تروریستی موجود در سوریه همکاری کرده است.

رد الشعبی در ماجرای خودروی هوندای دزدی که در انفجار تروریستی در مرکز بیروت مورد استفاده قرار گرفته بود و منجر به کشته شدن «محمد شطح» وزیر دارایی پیشین لبنان شده بود پیدا شده است.

بلال بدر

در سومین دهه از زندگی خود قرار دارد و یکی از رهبران پیشین گروهک جند الشام است که روابط نزدیکی با اسامه الشهابی امیر فتح الاسلام در اردوگاه عین الحلوه دارد و الشهابی مشاور اصلی بدر به شمار می‌آید.

بدر در سال ۲۰۱۳ یک بار از ترور جان سالم به در برده است و نقش اصلی در انتقال جهادی‌ها به سوریه را در اوایل آغاز بحران این کشور داشته است.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x