تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

لزوم ورود مرکز پژوهش‌ها به مسئله مذاکرات هسته‌ای/ توانستیم ۲۰۰ میلیون تومان از ناطق نوری تیغ بزنیم

  • کد خبر : 11745
  • 16 دی 1392 - 12:09
لزوم ورود مرکز پژوهش‌ها به مسئله مذاکرات هسته‌ای/ توانستیم ۲۰۰ میلیون تومان از ناطق نوری تیغ بزنیم

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس به خصوص مرکز پژوهش‌های این قوه، درباره مذاکرات هسته‌ای بسیار کم کار کرده‌اند لذا انتظار است در این عرصه به صورت جدی وارد عمل شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانون‌گذاری که صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ دی) در تالار الغدیر وزارت کشور برگزار شد، گفت: نهادها و سازمان‌ها به مانند مجموعه‌های سازنده‌ای هستند که باید در جمهوری اسلامی ایران نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه قانون‌گذاری در ایران منوط به دوره بعد از انقلاب نیست و دارای سابقه طولانی است، افزود: در زمان ریاست آقای ناطق نوری بر مجلس توانستیم ۲۰۰ میلیون تومان از ایشان تیغ بزنیم و مرکز پژوهش‌های مجلس را راه‌اندازی کنیم.

 

 

لاریجانی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس برای این به وجود آمد تا در مجلس نقش داشته باشد.

 

 

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نقش مجلس در حکومت جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی است از این رو مرکز پژوهش‌ها باید در تمامی حوزه‌ها درگیر باشد.

 

 

وی اظهار داشت: در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شاهد بودیم که دولت تعامل سازنده‌ای را با مرکز پژوهش‌ها داشت و این مرکز پاتوق کارشناسان، مسئولین دولتی و ناظران بود.

 

 

لاریجانی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها باید در خط اساسی مجلس قرار گیرد و به مسائل مهم توجه کند تا اعتماد نمایندگان به این مرکز جلب شود و از تمامی کارشناسان در حیطه‌های مختلف علی‌رغم گرایش‌های سیاسی آنها در این مرکز باید استفاده شود.

 

 

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: مجلس به خصوص مرکز پژوهش‌های این قوه درباره مذاکرات هسته‌ای بسیار کم کار کرده‌اند لذا انتظار است در این عرصه به صورت جدی وارد عمل شوند.

 

 

وی تاکید کرد: ما از دولتمردان به دلیل توفیق در مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنیم این موضوع به این دلیل است که ما دفاعمان از دولت به دلیل قانونی بودن دولت است و افراد با سابقه‌ای در آن وجود دارد.

 

 

لاریجانی با بیان اینکه مجلس نباید مسائل هسته‌ای را فی‌الجمله بداند اظهار داشت: مجموعه وسیعی از کارشناسان باید در این حیطه در مرکز پژوهش‌ها وارد عمل شوند.

 

 

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس لنگرگاه حقوق ملی ماست و باید به همه این تعهدات کشور پایبند باشد.

 

 

وی افزود: نمایندگان مجلس باید در راستای شناخت همه تحولات و مسائل هسته‌ای وارد عمل شوند.

 

 

لاریجانی تاکیدکرد: در حال حاضر شاهد بودیم که بسیاری از کشورها می‌خواستند در مفهوم “ان پی تی” تغییراتی را ایجاد کنند و قیدهایی را برای آن در نظر بگیرند که خوشبختانه این موضوع به تصویب نرسید.

 

 

دبیر ستادحقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بحث اقتصاد مقاومتی از مفاهیم دیگری است که مرکز پژوهش‌های مجلس باید به آن بپردازد.

 

 

وی افزود: مجلس می‌تواند با کمک دولت در مسیر قانون‌گذاری وارد عمل شود.

 

 

لاریجانی با اشاره به اینکه بحث پیشرفت علمی کشور در ۲۰ سال اخیر چشم‌گیر بوده است، اظهار داشت: به دور از اغراق جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر توانسته‌ است ستاره درخشانی در منطقه باشد و این موضوع حادثه نیست زیرا تصور درستی از رشد علمی شکل گرفته که این موضوع ناشی از پیگیری‌های مقام معظم رهبری است.

 

 

وی تصریح کرد: سازماندهی وضع اقتصادی و نگهداری سرعت پیشرفت علمی از دو مباحث مهمی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارد.

 

 

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی از یک مرحله زمانی مورد تهاجم و تحریم‌ها قرار گرفته است باید صراحتا بگویم که مرکز پژوهش‌ها برای شناسایی شناخت مسائل هسته‌ای به نمایندگان وارد عمل شود زیرا این بحث از شاهرگ‌های اساسی کشور است و ما باید روی آن بحث‌های دقیقی داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری روی آب سنگین در چارچوب ان پی تی دارای یک تفکر عمیق است، تصریح کرد: بنده براین باورم که بودجه نباید گوشت قربانی باشد و مرکز پژوهش‌های مجلس باید در این راستا مباحث جدی را انجام دهد.

 

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه نظام‌های غربی در صدد هستند تا لیبرالیسم و سکولاریسم را ترویج دهند، اظهار داشت: حکومت جمهوری اسلامی ایران توانسته است مشی جدید را در جهان بنیان گذارد.

 

 

وی افزود: بعد از سه دهه جمهوری اسلامی ایران توانسته است به عنوان پیشرفته‌ترین و تنها کشور دموکرات منطقه معرفی شود و این موضوع ناشی از تجربه‌ای بود که امام خمینی (ره) در راستای حکومت اسلامی ایجاد کرد.

 

 

لاریجانی اظهار داشت: مطالعات حکومتی براین مبنا است تا ما دستاوردهای لازم را به دست آوریم و هر روز انتخابات بهتری را از روزهای گذشته برگزار کنیم از این رو در مباحث حکومتی باید به صورت عملیاتی وارد عمل شویم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x