تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اجرای تاکتیک جدید بر روی موشک S200 از اوایل سال ۹۳

  • کد خبر : 11315
  • 14 دی 1392 - 18:09
اجرای تاکتیک جدید بر روی موشک S200 از اوایل سال ۹۳

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی از اجرای تاکتیک جدید بر روی موشک S200 در اوایل سال آینده خبر داد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی کمال مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم تجلیل از سرلشکر شهید منصور ستاری فرمانده فقید نهاجا که عصر امروز در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، با ادای احترام به خانواده شهید ستاری اظهار داشت: این شهید بزرگوار پدر همه پدافندی‌ها و دارای جایگاهی رفیع و برادر کل نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: درس شهید ستاری قبل از تکنولوژی و  چگونه جنگیدن درس استقامت و صبر است به خصوص برای یگانی که به فرموده فرمانده معظم کل قوا اولویت اول نیروهای مسلح است.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: انشاءالله ما دانشجویانی نباشیم که در این درس‌های معرفتی مردود شویم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با ابلاغ سلام گرم امیر سرلشگر صالحی فرمانده ارتش به خانواده شهید ستاری و دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: گفتن از شهید و شهادت مانند صحبت از بهشت و اهل بهشت است و من این را در خودم نمی‌بینم اما با رجوع به قرآن کریم در سوره بقره آیه ۱۵۴ آمده که به آنان که در راه خدا کشته شدند، مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند ولی همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت.

وی گفت:‌ در سوره حج آیه ۵۸ آمده که به آنان که در راه خدا از وطن خود هجرت گزیده و کشته شدند، خداوند رزق و روزی خود را در بهشت می‌دهد.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) درباره شهادت فرمودند؛ شریف‌ترین نوع مردن شهادت است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان داشت: امیدواریم بتوانیم ذره‌ای از افتخارات شهید سرلشکر ستاری را به عنوان فخر پدافند حفظ کنیم.

وی با اشاره به شرفیابی سال گذشته نزد رهبر معظم انقلاب ادامه داد: وقتی روی گل مقام معظم رهبری را دیدم گفتم اینقدر مطلب دارم که نیاز به سه روز گفتن است، از کجا شروع کنم و ایشان فرمودند از هرجا دوست دارید شروع کنید.

امیر اسماعیلی افزود: در آن دیدار عرض کردم دانشگاه هوایی شهید ستاری خانه من و خیلی‌ها است که در پدافند و نیروی هوایی به یک انگیزه‌ای وارد ارتش شده‌اند و ما دانشکده کنترل و فرماندهی در پدافند هوایی را انتخاب کردیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: به اندازه خودمان از سال ۶۸ وضعیت سختی در این دانشگاه داشتیم و حس من این بود که به یک دانشگاه نیاز داریم مانند شهید ستاری که هفته‌ای چندین بار به این دانشگاه می‌آمد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ شما هم بروید و دانشگاه درست کنید لذا با کلام نورانی ایشان و نگاه راهبردی ارتش دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تاسیس شد.

امیر اسماعیلی گفت:‌ دانشگاه تاسیس کردن کار آسانی نیست و خودمان هم نمی‌دانیم که چه اتفاقی افتاد و این به دعای اساتید مرحوم ما بر‌می‌گردد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان داشت: هفته بعد از آن رزمایش بزرگی را در پدافند هوایی به صورت مشترک با نیروی هوایی و سپاه برگزار کردیم و طی ۵ سال که از تفکیک پدافند از نهاجا می‌گذرد ۵ رزمایش انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر خون دل‌ خوردن‌های شهید ستاری و امثال ایشان نبود امروز نمی‌شد به این راحتی در این تریبون صحبت کرد و همه لبخندها و حرف‌ها نیز بی‌خودی بود.

امیر اسماعیلی ادامه ‌داد: من به حضرت آقا عرض کردم که در زمان شهید ستاری عملیات والفجر ۸ مایه افتخار ماست و ما الان می‌خواهیم این تاکتیک جدید را در اوایل سال ۹۳ روی سیستم توپخانه‌ای و موشکی خود بگذاریم، ایشان فرمودند بروید و این کار را بر روی موشک S200 انجام دهید و همان کاری که شهید ستاری کرد بر روی این سامانه بگذارید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: بنیانگذار این دانشگاه (پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء) شهید ستاری است و بیش از ۳۰۰ دانشجو در آن حضور دارد.

وی اظهار داشت: شهید ستاری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد ارتش شد و با توجه به جذبه‌‌های کاذب و افسران آن موقع عده قلیلی می‌ماندند تا پای کار باشند.

امیر اسماعیلی ادامه داد: شهید ستاری با ۱۷ سال سابقه کار و ۳۵ سال سن معاون  عملیات پدافند هوایی می‌شود که بالغ بر ۲۰ نفر سرهنگ تمام در آن موقع در پدافند هوایی حضور داشتند که با کفایت‌ترین فرد با سن خدمتی کم یعنی شهید ستاری در زمان خون و آتش و جنگ به این سمت انتخاب شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: شهید ستاری با ۲۰ سال سابقه در عنفوان جوانی فرمانده نیروی هوایی می‌شود که هم شایستگی و هم قابلیت آنرا داشت در حالی که افراد بسیار شایسته‌ای نیز حضور داشتند و بسیاری از افرادی که با ایشان به شهادت رسیدند با او خدمت می‌کردند.

وی اضافه کرد: مهم است بدانیم که جا پای چه کسانی گذاشته‌ایم، زمانی که حتی کسی نمی‌توانست درباره فرماندهی و کنترل فکر هم کند شهید ستاری پدر فرماندهی و کنترل در کشور بود.، آن هم در زمانی که کسی فرصت نداشت در این حوزه کاری کند.

امیر اسماعیلی بیان داشت: تِز فرماندهی و کنترل را شهید ستاری دارد و ایشان استاد بنده و ۹ نفر دیگر در پدافند هوایی بودند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: شهید ستاری درباره فرماندهی و کنترل از جایی شروع کرد که خود حقیر گفتم مگر اصلا ما به این مطالب نیاز داریم اما در نهایت به جایی رسیدیم که به دنبال همان جزوه‌های روز اول بودیم و خدا را شکر که عقیدتی سیاسی همه اینها را ضبط کرده بود و استفاده کردیم.

وی گفت: در دانشگاه هوایی شهید ستاری فَنسی بود که اسرای جنگی با لباس‌های زرد رنگ PW حضور داشتند و در هیچ از دانشگاه‌های کشور این شرایط نبود که دانشجو با اسیر جنگی در یک محل تحصیل کند لذا دانشجویان ما در چنین فضایی تحصیل می‌کردند.

امیر اسماعیلی ادامه داد:‌الحمدالله همان دانشجویان نه تنها در دانشگاه‌های ارتش بلکه در دانشگاه‌های بیرون دکتری گرفتند که این از خون دل خوردن‌های شهید ستاری بود که بعدا به ما گفتند امروز که در این نقطه هستیم این دانشجویان بزرگ می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: زمانی که خبر شهادت ایشان به ما رسید همه ما و فارغ‌التحصیلان سری اول دانشگاه به هم زنگ زدیم و گفتیم که بی‌پدر شدیم.

وی گفت: من دانشجوی سردوشی بگیر از دست مبارک خود ایشان بودم و چند نفر انتخاب شده بودیم که ایشان فرمودند کارهای نظامی‌گری من خوب است اما قدش کوتاه است.

امیر اسماعیلی با ذکر این خاطره بیان داشت: من امیدم را از دست ندادم و ۲۴ ساعت قبل از دیدار با شهید ستاری که امیر شوقی و امیر حاجی‌زاده نیز بودند برخی از این دوستان گفتند که سر و وضع خود را مقداری مرتب کنم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: من که دیدم لباس‌هایم مرتب است، گفتم که تنها جایی که می‌ماند صورت است و صورتم را ۶ تیغه اصلاح کردم و آن روز شهید ستاری که آخرین براندازها را نسبت به ما صورت می‌داد به امیر شوقی گفته بود که این چرا صورتش را اصلاح کرده در حالی که قبلا خوب بود!

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ما در پناه ایزد منان هر کسی به انداز وسع خود حفظ کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x