تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

۲۶ سال تعویق در تحویل اراضی مسکن نانوایان کرجی

  • کد خبر : 229295
  • 13 آذر 1400 - 15:37
۲۶ سال تعویق در تحویل اراضی مسکن نانوایان کرجی

بیش از ۵۱۸ نفر از نانوایان کرجی در سال ۷۴ با تشکیل تعاونی مسکن اتحادیه نانوایان کرج مبلغی را به امید خانه دار شدن در اختیار تعاونی قرار دادند که زمین هایی نیز توسط تعاونی خریداری شد اما بعد از ۲۶ سال هنوز تعاونی نتوانسته این اراضی را تحویل بگیرد.

به گزارش کمال مهر؛ حسین سبزه پرور، مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن اتحادیه نانوایان شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: پروژه‌های تعاونی مسکن نانوایان کرج به دلیل مشکلات قضایی و بازداشت اراضی، هنوز تعیین تکلیف نشده است. این پلاک‌ها به صورت وکالتی و با مبایعه نامه خریداری شده و سند قطعی نخورده است. متاسفانه در این ایام ادارات مختلف و طلبکاران مالکِ اصلی، ملک را بازداشت کرده‌اند و امکان انتقال قطعی این اراضی به تعاونی مسکن تا امروز ایجاد نشده است.

توافق بی توافق!

وی افزود: تا سال گذشته تلاش هیات مدیره تعاونی برای توافق با ورثه مالک و آزاد کردن  پلاک ها را بود. با توجه به اینکه بخشی از پلاک ها در مسیر مترو قرار گرفته بود، سعی کردیم  بتوانیم بوسیله توافق با ورثه،   از منابع مالی آن بخش برای رهاسازی و رفع بازداشتی بقیه پلاک ها اقدام کنیم که متاسفانه توافق انجام نشد.‌

اعتماد اعضای تعاونی از بین رفت

سبزه پرور ادامه داد: از ابتدای سال جاری هیات مدیره  تصمیم گرفت که از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری کند اما  متاسفانه منابع مالی نداشتیم و  با توجه به طولانی شدن  پروژه ها و روند تحویل اراضی از همکاری  و اعتماد دوباره اعضا،  برای پرداخت هزینه های دادرسی هم محروم هستیم. اما در حال حاضر خوشبختانه  منابع مالی لازم در حال فراهم شدن است.

چاره ای جز پیگیری قضایی نیست 

وی اضافه کرد: با چندین گروه وکیل در حال رایزنی و مشاوره حقوقی هستیم و در صورتی که  هر کدام از گروه وکلا شکایت قضایی را ثنر بخش  بداند و راهکاری ارائه کند، در  این  خصوص   اقدام می کنیم و چاره ای جز شکایت قضایی نداریم.  ضمن اینکه در سال ۹۸ دو شکایت مبنی بر اعتراض ماده ۴۹۷ تنظیم شد اما  پس از دو سال هنوز  به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان البرز  مکان  اراضی خریداری شده را در کرج و فردیس اعلام و بیان کرد: زمین‌ها از  عبدالرحیم دُرفِشان و شرکت کشت و صنعت درفشان خریداری شده و ملک شخصی است. بخشی از اراضی در ضلع جنوبی امامزاده محمد کرج است که کاربری مسکونی دارد. بخش دیگر در مشکین دشت فردیس است که اراضی آن سند دارند اما پلاک های مورد نظر معارض پیدا کرده است.

وی افزود: تمام مدارک خریداری زمین موجود است و بدهی هم به مالک نداریم. در قرارداد رفع موانع به عهده فروشنده بوده است؛ اما مالک فوت کرده و وراث حاضر به هیچگونه همکاری و توافق نیستند. ضمن اینکه اکثر اراضی که مربوط به این شخص است مشکل دارد و امکان جایگزینی اراضی تعاونی با زمین دیگری  وجود ندارد.

سبزه پرور گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز شکایت قضایی نداریم و در صورت توافق با یکی از  تیم‌های حقوقی، امیدواریم بتوانیم به نتیجه لازم برسیم.

انتهای پیام/ج/م

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x