تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

عوارض سالیانه تاکسی‌های کرج در ایام کرونا بخشیده نمی‌شود

  • کد خبر : 229292
  • 13 آذر 1400 - 15:36
عوارض سالیانه تاکسی‌های کرج در ایام کرونا بخشیده نمی‌شود

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با پاسخ در خصوصبرخی نشکلات تاکسی داران گفت: مصوبه بخشودگی عوارض سالیانه کرونایی توسط ستاد مقابله با کرونای استان تایید نشد و به اجرا نرسید.

به گزارش کمال مهر؛ امیر عطایی نیا سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار   در خصوص بیمه رانندگان تاکسی، اظهار کرد:  بیمه رانندگان تاکسی در سطح کشور مطرح است و مربوط به حوزه استان البرز نیست؛ اما  دغدغه ما و تاکسی داران است.

وی افزود: از زمان  قرار گرفتن در مسوولیت در سازمان حمل و نقل،در خصوص بیمه رانندگان تاکسی مکاتباتی در حوزه اتحادیه تاکسیرانی کشور  و بیمه تامین اجتماعی مکاتباتی صورت گرفته که منتظر نتیجه هستیم. رویکرد جدید  سازمان پیگیری موضوع از طریق بیمه و استانداری است. اما با کلانشهرهای دیگر هم صحبت هایی داشتیم تا شاید بتوانیم در حوزه کلانشهرها مشکل را حل کنیم.‌

بخشودگی عوارض کرونایی

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری کرج در ادامه در مورد بخشودگی عوارض سالیانه تاکسی در شرایط کرونایی، اظهار کرد:بخشودگی عوارض در شرایط کرونایی  در مصوبه شورای پنجم‌  منوط به تایید ستاد کرونای استان شده بود که متاسفانه در ستاد کرونا تایید نشد و به همین دلیل مصوبه بخشودگی عوارض تاکسی ها  به اجرا نرسید.

تاکسی فقط نقدی !

وی در خصوص خرید اقساطی تاکسی و تعویض تاکسی های فرسوده، گفت: اختیار این امر در حوزه  سازمان حمل و نقل نبوره و  کشوری است که  تسهیلاتی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است. در حال حاضر فقط سایت نقدی تاکسی ها باز است.

پول بیار تسهیلات  تاکسی فرسوده بگیر

عطایی نیا با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری کرج  از ابتدای سال تا کنون تعداد زیادی از  تاکسی فرسوده نوسازی شده است؛ بیان کرد: شهرداری کرج بر اساس منابع موجود تعداد محدودی وام به تاکسی های فرسوده  اختصاص داد که اگر تاکسی داران  مابقی مبلغ را تامین کنند،  می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادتاکسی های فرسوده کرج بسیار زیاد است  و  برای نوسازی ناوگان تاکسی کرج، سایت تسهیلات کم بهره باید مهیا شود که تاکسی داران  بتوانند تاکسی ها را به احسن تبدیل کنند.

انتقال سند تاکسی با پرداخت ۴ درصدی سهم سازمان

این مسوول در خصوص  سهم  سازمان حمل و نقل برای  نقل و انتقال تاکسی، یادآور شد: انتقال سند تاکسی  دارای ضوابط خاصی است و مطابق آیین نامه تاکسیرانی ۴ درصد قیمت تمام شده خودرو بابت مبلغ نقل و انتقال  توسط سازمان اخذ می شود که این مبلغ با توجه به مدل و قدمت تاکسی متفاوت است.

شخصی ها رقیب اصلی تاکسی داران

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تاکسی داران مسافربرهای شخصی را  به عنوان رقیب خود می دانند؛ گفت: اخذ جریمه  و  جلوگیری از سوارکردن مسافر در کنار خطوط تاکسی  باید در حوزه راهور صورت بگیرد و این موضوع بارها از پلیس راهور درخواست شده است. ضمن اینکه  دوربین های کنترل ترافیک راهور هم این موضوع را رصد می کنند.

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x