تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

اشتغال فناورانه در البرز بالاتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر : 229142
  • 12 آذر 1400 - 14:20
اشتغال فناورانه در البرز بالاتر از میانگین کشوری است

عباسی گفت: البرز با دارا بودن ۲۸۳شرکت دانش‌بنیان ازلحاظ تعداد اشتغال فناورانه از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش کمال مهر؛ مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به ظرفیت علمی و فناوری در البرز گفت:  اگر به دنبال خروجی در البرز هستیم باید تمام اجزای اکوسیستم فناورانه در کنار هم قرار بگیرند و تا زمانی که این اتفاق نیافتد شاهد خروجی واقعی نخواهیم بود.

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بابیان این که اگر همه ارگان‌ها در کنار هم نباشند نمی‌توانیم تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم، افزود: البرز با دارا بودن ۲۸۳شرکت دانش‌بنیان سومین استان از این لحاظ در کشور است و  پتانسیل‌های بالایی دارد.

او با اشاره به این که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در یک استان شاخص خوبی برای اثبات پتانسیل‌ها است، گفت: برخی استان‌ها  تنها تا ۱۵شرکت دانش‌بنیان دارند، و شرایط البرز به نسبت کشور خوب است.

رئیس پارک البرز بابیان این که این استان  در حوزه واحد‌های فناور هشتمین استان در کشور است، افزود: البرز ازلحاظ تعداد اشتغال فناورانه از میانگین کشوری بالاتر است و در یک سال گذشته که صندوق پژوهش و فناوری این استان شکل‌گرفته، در برخی شاخص‌ها  رتبه پنج  کشوری راداریم و تنها استانی هستیم  که ۹۶ درصد از صندوق پژوهش و فناوری آن  متعلق به بخش خصوصی است.

او گفت: ۲۷ شرکت خصوصی استان پای‌کار آمده‌اند و با کمک‌های صندوق نوآوری و شکوفایی مجموعاً بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این صندوق با حمایت بخش خصوصی تأمین اعتبارشده است.

عباسی با اشاره به این که مبلغ ۶ میلیارد تومان وام جعاله برای تمام شرکت‌های فناور به مناسبت هفته پژوهش اخذشده افزود: بخشی از وام‌ها به‌صورت کمک‌های بلاعوض در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /ر .ن

منبع باشگاه خبرنگاران جوان

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x