تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

رایزنی نماینده مجلس با وزارت جهاد برای احیای صنعت کشت پنبه در اشتهارد

  • کد خبر : 228997
  • 09 آذر 1400 - 15:00
رایزنی نماینده مجلس با وزارت جهاد برای احیای صنعت کشت پنبه در اشتهارد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی پیگیری‌های حضوری و مکاتبات صورت گرفته با وزیر جهاد کشاورزی، سه دستگاه کمباین پنبه چین، وارد کشور شد که یکی از آن‌ها به شهرستان اشتهارد اختصاص پیدا کرد.

به گزارش کمال مهر؛ مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شهرستان اشتهارد، گفت: اشتهارد یکی از قطب‌های تولید پنبه در کشور بوده، اما به دلیل عدم تأمین برخی زیرساخت‌های لازم و مشکلاتی که در برداشت این محصول وجود داشت، صنعت کشت پنبه در این شهرستان به فراموشی سپرده شده بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: طی پیگیری‌های حضوری و مکاتبات صورت گرفته با وزیر جهاد کشاورزی، سه دستگاه کمباین پنبه چین، وارد کشور شد که یکی از آن‌ها به شهرستان اشتهارد اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با این اتفاق و با همت کشاورزان عزیز و زحمت‌کش، اشتهارد به نقشی که در چرخه‌ی تولید پنبه در کشور داشته است، بازگردد.

عسگری تصریح کرد: باتوجه به مشکلات زیست محیطی، حجم آلاینده‌های ناشی از شهرک‌های صنعتی و عدم وجود زیرساخت‌های لازم، بویژه آب، برق و مسکن کافی در منطقه اشتهارد، رویکرد ما باید توسعه‌ی کشاورزی به ویژه کشت پنبه در این منطقه باشد.

نماینده مردم کرج یادآور شد: راه حلِ تامین اشتغال در اشتهارد، توسعه‌ی خطوط انتقال، بهبود مسیر و حمل و نقل جاده‌ای و بویژه خط ریلی است. هر اقدامی که در استان به مهاجرت و بارگزاری انبوه جمعیت دامن بزند، به نفع استان نیست.

انتهای پیام/ج

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x