تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بسیج فرهنگی است که در آن بن‌بست راه ندارد

  • کد خبر : 228295
  • 29 آبان 1400 - 12:06
بسیج فرهنگی است که در آن بن‌بست راه ندارد

بسیج فرهنگی است که در آن بن‌بست راه ندارد

به گزارش کمال مهر ،، علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، در رزمایش مقتدرانه گروه‌های جهادی بسیج استان البرز با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج یادگار ماندگار امام خمینی(ره) است، آن پیر فرزانه و سفرکرده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که در راستای دفاع و صیانت از این مرز و بوم فرمان تشکیل ارتش ۲۰میلیونی بسیج را صادر فرمودند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز با بیان اینکه «پیش‌بینی ما این بود که  بسیج  برای دفاع مسلحانه، مقابله با متجاوز خارجی، دفاع از تمامیت ارضی و یا سرکوبی گروه‌های معاند تشکیل شده است:، اضافه کرد: بعد از اتمام جنگ ۸ ساله میان ایران و عراق، بسیج مقتدرانه در صحنه‌های دیگر وارد شد و نقش‌آفرینی کرد.

حیدرنیا با اشاره به نقش مهم بسیج در کمک‌رسانی به مردم بعد از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، اظهار کرد: نیروهای بسیج در عرصه مقابله با بیماری کرونا هم به‌خوبی وارد عرصه شدند و به مردم خدمت کردند.

وی با یادآوری اینکه بسیج یک روز مقابل جبهه کفر وارد عرضه شدند و روزی دیگر در جبهه فرهنگی و زمانی دیگر در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) وارد میدان شدند، تصریح کرد: ورود بسیج به عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، جهادی و محرومیت‌زدایی، دفاع، امداد و نجات نشان از آن دارد که بسیج به میدان عمل وارد شده و رشد و تعالی آن در میدان است.

فرمانده سپاه استان البرز با اعلام اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف برای کمک به مردم و ولی‌نعمتان انقلاب وارد عرصه شده و این حضور از افتخارات بسیج است، ادامه داد: بسیج یک فرهنگ و تفکر، یک جریان و رودخانه‌ای درخشان است که با سرعت به‌سمت اهداف متعالی انقلاب در حال حرکت است.

وی ادامه داد: بسیج فرهنگی است که در آن بن‌بست راه ندارد و فرهنگی است که هر گره بازنشدنی را گشوده است و هر زمان به حضور بسیج نیاز بوده است، مخلصانه و در راه خدا وارد این عرصه شده است.

حیدرنیا با تصریح به اینکه بسیج بی‌شک یک مدل منحصر به فرد از تشکل‌های مردمی در جهان است که همه کشورهای دنیا آرزوی داشتن چنین تشکلی را دارند، ادامه داد: به‌واسطه اینکه بسیج بر اساس فرهنگی متعالی و آمیخته در انقلاب، اسلام و دین ماست هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزینی مانند بسیج داشته است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با ابراز اینکه بسیج به الگویی برای همه آزادی‌خواهان دنیا تبدیل شده است ، افزود: امروز بسیج به‌برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری به یک نماد حضور ملی، مقاومت و آگاهی یک ملت تبدیل شده است.

وی با تأکید به اینکه بسیج باید خودش را برای چهره دوم انقلاب آماده کند، گفت: نیروهای بسیجی باید خود را برای آزمون‌های بزرگتر و میدان‌های وسیع‌تر آماده کنند.
سردار حیدرنیا ادامه داد: روندهای جاری در دنیا نشان می‌دهد که ما در گام دوم انقلاب، در فضای پیچیده‌تر، سخت‌تر و نزدیکتری با دشمن مواجه می‌شویم، محیط مناظره به‌شدت پیچیده‌تر و سخت‌تر و عمیق‌تر و فضای تقابل گسترده‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلید و رمز موفقیت اصطکاک عظیم با جبهه استکبار بسیج است، خطاب به بسیجیان گفت: در سنگری قرار دارید که در تقابل خط مقدم جبهه استکبار بیشترین اثرگذاری و تأثیر را دارد، راز اعتلا و رویش بزرگ حضور در میدان‌های جهاد عظیم است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: یکی از میدان‌های عظیم در جهادی که امروز همه ما در آن قرار داریم، جهاد محرومیت‌زدایی، کمک به همنوع، خدمات‌رسانی، خدمت به مردم است و حضور بسیج در این عرصه نعمتی ارزنده از سوی خداست.

وی با تقدیر از اقدامات محرومیت‌زدایی بسیج در استان البرز، تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های جدی و مأموریت‌های اصلی ما در استان بر مبنای محرومیت‌زدایی از جامعه است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x