تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

کلاهبرداری با شیوه کمک به زلزله زدگان

  • کد خبر : 228225
  • 28 آبان 1400 - 10:40
کلاهبرداری با شیوه کمک به زلزله زدگان

رئیس پلیس فتای البرز در خصوص ترفند کلاهبرداران مجازی با عنوان جمع آوری کمک های نقدی برای زلزله زدگان استان هرمزگان هشدار داد.

به گزارش کمال مهر ،سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز  گفت: پس وقوع زلزله در استان هرمزگان گروهی از کلاهبرداران اینترنتی دست بکارشده و با سواستفاده از روحیه پاک مردم ایران با تبلیغات در فضای مجازی شهروندان را به پرداخت کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان استان هرمزگان دعوت و از این طریق کاربران را به صفحات جعلی منتقل و اطلاعات کارت بانکی ان‌ها را به سرقت می‌برند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به شیوه دیگر کلاهبرداران افزود: همچنین افرادی با جعل عنوان افراد مشهور و شناخته شده به خصوص چهره‌های ورزشی و سینمایی با اعلام شماره حساب‌های شخصی اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای  البرز با اشاره به رصد دائم فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا گفت: مردم عزیز در صورت تمایل برای اهدای کمک‌های نقدی یا غیرنقدی خود به مردم آسیب دیده استان هرمزگان از طریق سایت‌های رسمی و مراجع قانونی که مجوز‌های لازم را دارند اقدام کنند.

او گفت: کاربران عزیز به هیچ عنوان فریب تبلیغات افراد سودجو به عنوان جمع آوری کمک‌های نقدی برای مردم زلزله زده هرمزگان در فضای مجازی را نخورند و در صورت مشاهده موارد این چنینی مورد را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به کارشناسان پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x