تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3

اعتیاد بلایی خانمان سوز

  • کد خبر : 228224
  • 28 آبان 1400 - 11:40
اعتیاد بلایی خانمان سوز

اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که در سال‌های اخیر بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده و افراد زیادی به دلیل گرایش به آن زندگی و خانواده خود را از دست داده اند

به گزارش کمال مهر ،علی رحمانی، رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: اعتیاد بلای خانمانسوزی است که در سال‌های اخیر بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده و افراد زیادی به دلیل گرایش به آن، کار، زندگی و خانواده خود را از دست داده و برخی نیز به مجبور به کارتن خوابی و خیابان خوابی شده‌اند.

رحمانی با اشاره به این که فرهنگ سازی پیشگیری و توانمند سازی شهروندان، به خصوص دانش آموزان و جوانان در برابر اعتیاد اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر است،افزود: آموزش و پرورش در خط مقدم آگاهی دهی و پیشگیری از اعتیاد قرار دارد که در این مجموعه طرح توانمند سازی دانش‌آموزان و آموزش‌های خود مراقبتی اجرا می‌شود.

او افزود: اهتمام و جدیت برای مبارزه با مواد مخدر باید افزایش یابد و حساسیت‌ها در این زمینه کم رنگ نشود.

رحمانی پرداختن به موضوع مواد مخدر و آسیب های اجتماعی را حیاتی و لازمه توسعه جامعه دانست و گفت: شناخت و ایجاد اندیشه می تواند انگیزه های مصرف مواد مخدر و آسیب ها را در جامعه کاهش دهد.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با بیان این که اصلی ترین کار آموزش و پرورش درزمینه اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس پیشگیری است، افزود: باید با تقویت روح مسوولیت پذیری نسبت به یکدیگر در جامعه، بتوانیم برای رفع معضل اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

او گفت: شیوع مواد مخدر، تنوع و سهولت دسترسی به آنها در کنار کاهش سن معتادان بر دامنه تبعات اعتیاد افزوده زیرا اعتیاد یک پدیده مخرب چندوجهی است که مسائل خانوادگی، فرهنگی و نیز اقتصادی جامعه در بروز و تشدید آن نقش موثری دارند.

رحمانی افزود: اعتیاد به مواد مخدر از چالشهای مهم مخاطره آمیز سلامت عمومی محسوب می‌شود که همه گروه‌های جمعیتی و سنی را تهدید می‌کند و زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است. اعتیاد فقط جنبه فردی و شخصی ندارد و علاوه بر تهدید سلامت جسم و روان افراد در جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز آثار زیانبار و جبران ناپذیری بر جای می گذارد.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: شیوع مواد مخدر صنعتی و روانگردان،تنوع و سهولت دستیابی به آنها و کاهش سن معتادان بر دامنه تبعات اعتیاد به مواد مخدر افزوده و آسیبهای اجتماعی را افزایش داده است.

او با بیان این که مهم ترین پیامد فردی و اجتماعی اعتیاد این است که زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی می‌شود و سلامت جامعه را به طور جدی به خطر می‌اندازد، افزود: در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده مواد مخدر، مهم ترین عاملِ به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع به شمار می رود و شاید بتوان مهم ترین پیامد فردی و اجتماعی اعتیاد را ناکارآمدی یک عنصر مفید در اجتماع و خانواده برشمرد چرا که فرد معتاد که می توانست عنصر مفیدی در جامعه بشری باشد تبدیل به یک عنصر ناسالم و ناکارآمد می‌شود.

رحمانی گفت: باید آسیب اجتماعی اعتیاد به یک دغدغه مهم در جامعه و بین خانواده‌ها تبدیل شود و با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان را با آسیب های اعتیاد آشنا کرد.

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x