تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

دشمن جنگ شناختی و تمام عیار را علیه نسل ما شروع کرده است

  • کد خبر : 228173
  • 27 آبان 1400 - 21:00
دشمن جنگ شناختی و تمام عیار را علیه نسل ما شروع کرده است

سردار علیرضا حیدرنیا گفت: جنگ نرم امروز برای به تسخیر کشیدن فکرها، اندیشه ها و ادراک سازی در افراد جامعه شکل گرفته است.

به گزارش کمال مهر ، فرمانده سپاه البرز سردار علیرضا حیدرنیا  پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان، گفت: امروز در عصری قرار گرفته ایم که شتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات به اذعان اندیشمندان جهان در حال تبدیل شدن به صحنه منازعه جنگ اراده ها است.

سردار علیرضا حیدرنیا افزود: امروز جنگ به به اقلیم قلب ها رسیده و از حوزه سرزمینی خارج شده است. جنگ نرم امروز برای به تسخیر کشیدن فکرها، اندیشه ها و ادراک سازی در افراد جامعه شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز غول های رسانه ای دنیا درصدد به سلطه درآوردن افکار و ذهن ها با ایجاد جنگ نابرابر هستند، جنگ در حوزه فضای حقیقی وارد فضای مجازی شده است، جنگ در فضای مجازی سخت است چرا که ادارک و تفکر فرد مورد هدف قرار می گیرد.

سردار حیدرنیا تصریح کرد: دشمن جنگ شناختی و تمام عیار را علیه نسل ما شروع کرده است چون به این یاور رسیده در جنگ سخت حریف ما نخواهد شد. جنگ ادراکی پیچیده تر، عمیق تر و تاثیرگذارتر از جنگ روانی است.

وی با اشاره به اینکه در راهبردهای آمریکا از سال ۲۰۰۴ تا کنون واژه های جدیدی چون تمرکز بر مردم، جنگ بر ایده ها و نفوذ بر اذهان مشاهده می شود، گفت: هدف راهبردی امریکا زدن عمق استراتژیک اندیشه و تفکر ما است و بستر اصلی آن فضای مجازی خواهد بود.

سردار حیدرنیا اظهار داشت: به قدری فضای مجازی مهم است که حکمرانی بر ان نیازمند مدیریت عالمانه و هوشمندانه بوده و رهبری با بیان راهبردهای اصلی آن، فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است.
وی گفت: قدرت در زمینه فضای مجازی زمانی که افکار و اندیشه ها اماج حملات دشمن قرار گرفته است حیاتی خواهد بود، بستر در اختیار دشمن و ابزار در دست فرزندان ما است و دشمن در حال مسموم کردن آن است.

سردار حیدرنیا افزود: کسی نمی تواند در برابر پیشرفت تکنولوژی مقاومت کند، آن چیزی که اهمیت دارد سیطره و مدیریت بر آن است. امروز تشکیل جبهه واحد ضد استکبار و مقابله با آرایش جنگی دشمن با مبارزه با نفاق و تولید محتواهای امیدآفرین محقق می شود.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن در برابر دشمن در گرو پذیرش واقعیات است. ما در فضای مجازی رشد کردیم اما همچنان برتری در این عرصه با دشمن است لذا ما نیازمند تمرکز قوا در این زمینه هستیم.

سردار حیدرنیا تصریح کرد: بسیج به دنبال غلبه در فضای مجازی است و هیچ ارگانی نمی تواند به اندازه آن نقش آفرینی کند. هم افزایی این ظرفیت خلق اتفاقات بزرگ را به همراه دارد. بسیج هنوز به اندازه استعداد موجود مردمی رشد نکرده و قابلیت افزایی نکرده است.

وی گفت: حضور بسیج در فضای مجازی چنددرصدی بیش نیست و نتوانسته ایم قابلیت افزایی را به حد اعلا برسانیم، قدرت در این عرصه به معنای تاثیر گذاشتن بر اراده دیگران و جلوگیری از تاثیر دشمن بر اراده ما خواهد بود.

سردار حیدرنیا افزود: دشمن می تواند یک موضوع را به بحران اول جامعه ما تبدیل کند و جریان کشور را به دست بگیرد، در نتیجه ذائقه مخاطب متنوع شده و به دست گیری این حوزه کاری دشوار است.

وی اظهار داشت: فکر می کنیم تولید محتوا کاری فنی است اما در دنیای حاضر صرفا سواد فنی کفایت نمی کند و باید محتوایی تولید شود که هدایت ذهن داشته باشد. امروز تخصص تولید محتوا در دنیا یک علم بوده و نیازمند افکار سنجی است.

سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه محتوایی موفق است که علاوه بر حذابیت های سمعی بصری ذائقه مخاطب را در دست بگیرد، تصریح کرد:  متاسفانه دشمن با اسطوره سازی توخالی اندیشه نوجوانان ما را هدف قرار می دهد.

وی گفت: هر جا آماج حملات دشمن شدیم خوب عمل کرده ایم. سردار سلیمانی اسطوره جبهه مقاومت است اما چقدر توانسته ایم از آن به نحو شایسته برای جریان سازی در نسل خود بهره ببریم؟ چقدر توانسته ایم آن را به الگوی جوانان و یک اسطوره مبدل کنیم.
سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه نمی توانیم بستر فضای مجازی را در دست بگیریم، گفت: راه چاره حضور پر اقتدار و فعالانه با اصطکاک زیاد در این فضا است و باید آفندی عمل کنیم. دشمن انقدر نقاط زوال دارد که بتوانیم او را در لاک دفاعی فرو ببریم.

وی با اشاره به اینکه با تولید محتواهای بدون عمق به هدف خود نمی رسیم، افزود: دشمن با تمام قدرتی که دارد در نقطه فرسایش قرار گرفته چرا که هر انچه می توانست علیه نسل ما شروع کرد و دیگر بیش از این نمی تواند.

وی در ادامه افزود: در رسیدن در استانه قله قرار گرفته ایم و اگر صعود کنیم برد با ماست. نیروی دریایی سپاه در همین روزهای اخیر جبهه استکبار را به خفت و خواری کشید در نتیجه اگر در حوزه جنگ نرم هم افزا شویم خداوند وعده حق را به ما داده و نصرت بر مستضعفان است.

سردار حیدرنیا در خاتمه اظهار داشت: امروز متاسفانه نقطه کانونی دشمن رهبری است که در کوران حوادث انقلاب را هدایت کرده است، در نتیجه باید جهاد کنیم بتوانیم با تلاش اوامر، تدابیر و سیاست های رهبری را به نحو شایسته پیش ببریم.

انتهای پیام/ف مهدی سرداری

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x