تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

انتزاع شهرداری فردیس و مشکلاتی که همچنان باقیست

  • کد خبر : 227877
  • 23 آبان 1400 - 10:13
انتزاع شهرداری فردیس و مشکلاتی که همچنان باقیست

شهردار فردیس گفت: مهمترین مشکل شهرداری فردیس است که به زیرساخت شهرداری فردیس مربوط می‌شود و بسیاری از مشکلات شهرداری به انتزاع مربوط می‌شود که تا به سرانجام نرسد، مشکلات حل نمی‌شود.

به گزارش کمال مهر ، محمدرضا آژیر، شهردار فردیس، با اشاره به اینکه موضوع انتزاع مهمترین مشکل شهرداری فردیس است، اظهار کرد: فردیس حتی یک ماشین به عنوان خدماتی و خدمات رسان  متعلق به شهرداری فردیس ندارد؛ موضوع انتزاع، به همکاری مجموعه استان و تعامل شهرداری کرج نیاز دارد تا سهم شهرداری فردیس مشخص و تحویل شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع انتزاع یک امر  زیربنایی و لازمه کار است و تا انجام نشود، هم شهرداری فردیس را در حوزه‌های مختلف دچار مشکل می‌کند و هم هزینه ها را برای شهرداری افرایش می‌دهد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنانش با شرحی از اقدامات انجام شده در مدت مسئوولیت در شهرداری فردیس، گفت: خوشبختانه تدوین طرح جامع،  طرح جامع ترافیکی و طرح تفصیلی شهر فردیس که می تواند به عنوان  زیربنای ساختاری شهر برای شهرداری فردیس راهگشا باشد؛ در چند ماه اخیر سرعت قابل توجهی داشته است.

وی بزرگترین مشکلی که مردم فردیس با آن مواجه هستند را در  مبادی ورودی و خروجی دانست و  افزود: به منظور کاهش بار ترافیکی جاده ملارد، جاده کشتارگاه  به عنوان کمربند شرقی شهر در دستور کار قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن سرعت گرفته و  تا پایان سال به بهره برداری می رسد.  ادامه این جاده و اتصال آن به جاده مخصوص، اتوبان تهران و کرج و بزرگراه همت نیز  در دستور کار قرار گرفته است.

آژیر ایجاد دسترسی در ضلع غربی شهر  را از دیگر اولویت های شهرداری فردیس دانست و ادامه داد: به دنبال توافق در بلوار نماز تا بلوار کامیونداران هستیم که می‌طلبد مجموعه راه آهن و آب منطقه‌ای تعامل قابل توجهی با شهرداری فردیس داشته باشند تا بتوانیم در اسرع وقت نسبت به اجرای این پروژه اقدام کنیم.

زیرگذر سرحدآباد ۲ ماه دیگر به نتیجه می رسد

وی در ادامه در خصوص پروژه زیرگذر سرحدآباد  یادآور شد: با توجه به  تردد قابل توجهی که ریل  فوقانی زیرگذر سرحدآباد دارد؛ اجرای پروژه را  زمانبر می کند. هیچگونه تعللی هم  از سوی پیمانکار و یا شهرداری اتفاق نیفتاده است؛ اما با توجه به دشواری در جزییات اجرای پروژه، ناچار به صرف زمان هستیم  تا پروژه بدون مشکل به سرانجام برسد. امیدواریم با همراهی اهالی محترم سرحدآباد، تا  ۲ ماه آینده این  پروژه  به نتیجه برسد.

شهردار فردیس با اشاره به وضعیت نابسامان نامگذاری معابر در فردیس، گفت: کمیته نامگذاری شهرداری فردیس  فعال  و زیرساختی فراهم شده است تا نامگذاری معابر فردیس به صورت واحد در نظر گرفته شود. متعاقب آن در متمم بودجه امسال،   ساماندهی پلاک های منازل و تابلوهای معابر  در نظر گرفته شده که به محض تصویب در بودجه، انجام می شود.

شهرک ناز و مشکل همیشگی عدم انجام تعهدات شهرک ساز

وی بخش اصلی ساماندهی شهرک ناز به این مربوط می شود که شرکت سازنده تعهدات انجام نداده است و دیگر هم وجود ندارد و برای شهرداری فردیس هم ارائه خدمات بار قانونی دارد اما مدیریت شهری فردیس در سال گذشته و امسال بودجه ای در نظر گرفتند و شهرداری هم تعهدات احصا و به واسطه تعاونی ها بهشی پرداخت شود و این مشکل قانونی بر طرف شود و  شهرداری بتواند بدون مشکل تعهدات وامانده شرکت را بتواند جبران کند.

آژیر در خصوص آسفالت نامناسب جاده ملارد، بیان کرد: در سال‌های گذشته اجرای آسفالت جاده ملارد به صورت مقطعی انجام شده است. اما اکنون  طراحی جاده ملارد به صورت یک خیابان کامل با در نظر گرفتن خدمات  ترافیکی زیباسازی، فضای سبز و غیره در حال انجام است و در نظر داریم با طراحی دقیق در جاده ملارد یک خیابان با خدمات کامل داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x