تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

گرانی دستمزد کارگران بهانه‌ای برای قاچاق آرد!

  • کد خبر : 227644
  • 19 آبان 1400 - 12:25
گرانی دستمزد کارگران بهانه‌ای برای قاچاق آرد!

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز مجازات‌های تعزیراتی را برای نانوایلن متخلف کافی ندانست و گفت:نانوایان بدانند؛ در صورت اصرار به تخلف از سهمیه آردشان کسر می‌شود.

به گزارش کمال مهر ،علی اصغر مددی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به محدودیت‌های قانونی، مجازات‌های تعزیراتی برای نانوایان متخلف بازدارنده نبوده است؛ از این رو سهمه آرد نانوایانی که  اصرار به تخلف دارند، کم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقل و انتقال و فروش آرد تخلف است و به سرعت پیگیری و رسیدگی می‌شود، افزود: پیش از تصویب قیمت جدید نان، با توجه به گران شدن دستمزد کارگران و عدم توانایی برخی  نانوایان برای  پرداخت دستمزد کارگران،  تعدادی از نانوایی ها تعطیل شدند. اما تعدادی دیگر با سوء استفاده  از این موقعیت، به محدود کردن پخت نان و  فروش آرد خارج از شبکه اقدام کردند که  با آنها برخورد شد.

مددی بیان کرد: با تصویب و اعلام نرخ جدید نان، گرانی دستمزد کارگران دلیل منطقی برای  محدود کردن پخت نان و فروش آرد  نیست. فروش آرد خارج از شبکه به نوعی قاچاق آرد محسوب می‌شود  و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی یادآور شد: نانوایی هایی که نان را به صورت ظاهری قرار می دهند و از عرضه آن خودداری می کنند، عرضه آرد  خارج از شبکه دارند که قاچاق آرد و تخلف  محسوب و برخورد جدی می شود.  ضمن اینکه  پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز اضافه کرد: هر نانوایی با هماهنگی اتحادیه می‌تواند یک روز در هفته تعطیل کند و تعطیلی نانوایی  بیش از یک روز، تخلف است.

وی در خصوص گرانفروشی نان توسط آزادپزها، گفت: دو نوع  نانوایی یارانه ای شماره یک و شماره دو وجود دارد که نانوایی یارانه ای شماره ۲ آرد نیمه دولتی دریافت می کند و نان را کمی گرانتر عرضه می‌کند. نانوایی‌ها موظفند این مورد را پشت شیشه ها در نانوایی  نصب کنند و عدم نصب آن تخلف محسوب می‌شود.

مددی با اشاره به نظارت عمومی بر اصناف به ویژه نانوایی‌ها در سطح شهر توسط بازرسان اصناف، گفت: نانوایی‌هایی که شکایت داریم در اولویت است. ما برای کنترل تخلفات به همکاری شهروندان  نیاز داریم.  شهروندان محترم در صورت مشاهده موارد تخلف با شماره ۳۶۱۱۷  بازرسی اتاق اصناف البرز  تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x